مدیرکل محیط زیست:
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار گفت: با توجه به ضرورت بررسی پروژه‌های شهرداری از حیث انجام مطالعات محیط زیستی اعم از مطالعات توجیه و یا ارزیابی اثرات، سامانه ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح های شهری تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 02 March 2021

 

به گزارش تابناک تهران از اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار؛ « شینا انصاری» روز سه شنبه در این باره گفت: مطابق تبصره یکم مصوبه شورای اسلامی ۲۰ شهریور سال ۸۶ با عنوان " الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات توجیه فنی و اقتصادی و زیست محیطی کلیه طرح ها و پروژه های شهرداری تهران"، تصویب کلیه طرح ها و پروژه های پیشنهادی شهرداری در بودجه های سالانه در شورای اسلامی شهر تهران موکول به بررسی و تصویب مطالعات محیطی زیستی است.

وی افزود: بر این اساس با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران موضوع سیستمی شدن فرایند با ثبت اطلاعات پروژه ها و ایجاد سامانه ای مختص پیوست مطالعات محیط زیستی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: پیش از این کمیته فنی غربالگری با بررسی پروژه های دریافتی از مناطق و سازمان ها و شرکت ها، الزام و یا عدم الزام به انجام مطالعات محیط زیستی و فرایند امور را بررسی و پایش می کرد که با راه اندازی سامانه ضمن تداوم فعالیت کمیته فنی غربالگری، شفافیت و نظارت بیشتری بر طرح های شهری از حیث رعایت موازین محیط زیستی انجام خواهد شد.

انصاری با بیان ضرورت و اهمیت موضوع انجام مطالعات محیط زیستی برای تمامی طرح ها و طرح های شهرداری تهران و منوط شدن تخصیص بودجه به انجام این مطالعات افزود: مطالعات محیط زیستی طرح ها رویکردی پیشگیرانه دارد و می بایست قبل از هرگونه اقدام عملیاتی، ضمن بررسی پیامد محیطی یک طرح یا پروژه، زنجیره‌ی تغییرات و تاثیرات ناشی از عوارض محیطی که در نتیجه‌ی اجرای پروژه بروز می‌کند، را مشخص نماید.

وی بهره برداری از این سامانه محیط زیستی را موجب پررنگ شدن نقش محیط زیست در پروژه های شهری برشمرد و اظهار داشت: ایجاد سازوکار و فرایند نظارت و رصد برای اطمینان از کاربست نتیجه مطالعات محیط زیستی به تفکیک پروژه های شهرداری از موارد دیگری است که در دست اقدام قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار