مدیر نمایندگی جامعه حرفه‌ای مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی و میان راهی جنوب و جنوب شرق استان تهران گفت: با هدف احیاء و معرفی غذاهای بومی، غذاهای تاریخی و خاص منطقه ری شناسایی و برای ثبت در میراث ملی به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری معرفی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 03 March 2021

 

فرهاد طائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ری در کنار تاریخ و هویت بسیار غنی که در طول تاریخ داشته است قطعا دارای فرهنگ غذایی خاص خود بوده که امروز این فرهنگ به دست فراموشی سپرده شده است.

مدیر نمایندگی جامعه حرفه‌ای مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی و میان راهی جنوب و جنوب شرق استان تهران گفت: یکی از اهداف نمایندگی جامعه حرفه ای مجتمع های گردشگری و واحد های میان راهی کمک به شناسایی و ثبت غذاهای بومی جنوب و جنوب شرق استان تهران به ویژه شهرستان ری و ورامین است.

وی اضافه کرد: هم اینک یک تیم کارشناسی زیر نظر مجتمع گردشگری شمس العماره ری در حال جمع آوری غذاهای آورده شده در اسناد تاریخی و همچنین مصاحبه شفاهی با افراد بومی و قدیمی منطقه ری است.

طائی ابراز امیدواری کرد که تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ غذاهای بومی ری شناسایی و با اجرای یک جشنواره به مردم استان تهران معرفی شود.

براین اساس شهرستان‌های ورامین، ری، پیشوا، قرچک و پاکدشت زیر نظر جامعه حرفه‌ای مجتمع های گردشگری و واحدهای پذیرایی و میان راهی جنوب و جنوب شرق استان تهران فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار