استاندار خوزستان با اشاره به شکل گرفتن شخصیت انسان در سنین مدرسه و اهمیت توجه به این مساله، گفت: قرار شد کانون های تربیتی محله در جاهایی که مسجد وجود دارد تشکیل نشود اما در مناطق حاشیه نشین و محروم این کانون‌ها راه اندازی شود؛ در این کانون‌ها نهادهای مدنی مردمی و صاحب نظران فعال هستند.
کد خبر: ۹۴۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ 04 March 2021

قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما باید برای مسکن، منطقه ای را برای فرهنگیان پیدا کنیم که مناسب باشد چراکه معلم ها انسان ساز هستند و به نظر می رسد که بهترین مکان را باید برای مسکن آنها در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ثبت نام ۱۲ هزار نفر برای مسکن فرهنگیان افزود: مصوب شد که مدیرکل راه و شهرسازی دو کار انجام دهد؛ تکلیف زمین هایی که مربوط به آموزش و پرورش بود را حداکثر تا پایان این ماه مشخص کند و زمین های مرغوب در هر نقطه از شهر را به ما معرفی کنند. همچنین از بنیاد مسکن درخواست داریم که قیمت تمام شده کمتر باشد و مازاد واحدهای مسکن را به ما واگذار کند.

استاندار خوزستان با اشاره به راه اندازی کانون تربیتی محله، تصریح کرد: قرار شد کانون های تربیتی محله در جاهایی که مسجد وجود دارد تشکیل نشود اما در مناطق حاشیه نشین و محروم این کانون‌ها راه اندازی شود. در این کانون‌ها نهادهای مدنی مردمی و صاحب نظران فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات راه اندازی کانون‌های تربیتی، ادامه داد: منظور از راه اندازی کانون‌های محله به محله این است که می‌خواهیم یک محیط پاک و به دور از مشکلات راه‌اندازی شود. انجمن‌های شناخته شده و مورد تایید مردمی یکی از بهترین نیروهای مرجع هستند و نهادهایی که فرهنگی هستند را می توان در این امر دخیل کرد.

قاسمی‌دشتکی با اشاره به راه‌اندازی کانون‌هایی در مناطق حاشیه ای و محروم، یادآور شد: فرهنگ اسلامی و قرآنی باید ترویج شود چون دانش آموزان در سن رشد هستند و شخصیت انسان در این سنین شکل می‌گیرد.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: دستور سوم جلسه در خصوص استعدادهای درخشان و المپیادی ها بود؛ قرار شد شهریه حداقل ۴۰ هزار تومان در ساعت پرداخت شود و مصوب شده که دانش آموزان حدود ۵۰ درصد هزینه را متناسب با وضعیت خود، پرداخت کنند و ۵۰ درصد مابقی را استان تقبل می کند تا افرادی که بضاعت کمتری دارند و نیازمند هستند برای ادامه تحصیل مشکل پیدا نکنند.

 همچنین کوروش مودت، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز در المپیاد علمی دانش آموزی سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: امسال دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز توسط دانش آموزان خوزستانی در سطح کشور کسب شد و تعدادی از این دانش آموزان به مسابقات بین المللی راه پیدا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار