عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اینکه دیوار ۴۰۰ ساله حصارطهماسبی در تهران در حال تخریب است به شهرداری تهران هشدار و تذکر داد و گفت: حفظ این دیوار از اجرای بسیاری از طرح های نمایشی مهمتر است.
کد خبر: ۹۴۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 07 March 2021

 

احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در جریان دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه تهران از وقتی شهر شد که دور آن حصار طهماسبی را کشیدند، گفت: حصار طهماسبی در تهران یک ویژگی دارد که در هیچ دیوار شهری نیست.

وی با اشاره به ویژگی این دیوار افزود: ۱۱۴ برج و بارو برای این حصار ساختند و در هر برج و بارو یک سوره قرآن قرار دادند.

مسجد جامعی با مقایسه دیوار حصار طهماسبی و دیوار برلین در آلمان گفت: دیوار برلین را به عنوان مقطع تاریخی نگه داشتند و آن بخشی از دیوار که خراب شد در بسته‌هایی قرار داده و با قیمت بالا می فروشند و اکنون به عنوان هدیه دست به دست می‌شود.

وی با بیان اینکه، قصبه تهران با این دیوار شهر شد و چنین دیوارکشی در هیچ کجا نیامده است، گفت: از همه این دیوار یک قسمت باقیمانده که در ضلع جنوب غربی بازار تهران قرار دارد.

مسجد جامعی با بیان اینکه با هر منطقی که نگاه کنیم باید این قطعه از دیوار که باقی مانده است حفظ شود، اظهار داشت: در یکی از برنامه های تهرانگردی به همراه شهردار وقت افشانی از این دیوار بازدید کردیم و ایشان تاکید به حفظ این دیوار داشتند.

وی با هشدار به اینکه این دیواره ۴۰۰ ساله در حال تخریب است، گفت: حفظ این دیوار از بسیاری از پروژه های نمایشی مهم‌تر است.

به گفته وی، این دیوار تنها نمونه باقی مانده 400 ساله تهران در حال تخریب است در حالی که شهردار فعلی، رشته و کارش مرتبط با معماری است.

ابراهیم امینی که ریاست شورای شهر تهران را برعهده دارد نیز پس از تذکر مسجد جامعی از کمیسیون فرهنگی و کمیسیون معماری خواست تا طرحی را برای حفاظت از این نوع آثار تهیه و به شورای شهر ارائه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار