مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: مدیریت ۱۰ بوستان جنگلی طی تفاهم نامه ای به شهرداری تهران واگذار شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 08 March 2021

 

علینقی حیدریان روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام در راستای حفظ و صیانت از این بوستان های جنگلی انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۰ بوستان جنگلی از جمله چیتگر، یاس فاطمی، تلو، لتوان کن، کهف الشهدا، کوهسار، خرگوش دره و سرخه حصار احاله مدیریت شد.

به گفته حیدریان، حفظ پارک‌های جنگلی و فضای سبز از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بوده که اکنون امانتی در دست شهرداری‌ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تاکید کرد: ورود شهرداری برای حفظ اراضی طبیعی وضعیت را بهبود می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا هیچ سند مالکیتی برای شهرداری تهران صادر نشده و تنها مدیریت این بوستان ها واگذار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه وظیفه اصلی و سازمانی مجموعه منابع طبیعی حفاظت از عرصه های ملی است، افزود: با انجام ارتقاء پوشش حفاظتی عزم و اراده بر این است تا در کنار حفاظت فیزیکی، برخوردهای قانونی با متعرضان به عرصه های ملی و بازگشت اقتدار حفاظتی به عرصه های منابع طبیعی در سطح استان تهران اجرایی شود.

به گفته وی، ۲ بوستان جنگلی دیگر پایتخت نیز در سال آینده طبق همین تفاهم نامه به شهرداری تهران واگذار شود و انتظار داریم که با حمایت و خدمات مناسب شهرداری کیفیت زیست بومی و سطح خدمات این بوستان ها به شهروندان افزایش یابد.

۵۰۲ سامانه مرتعی در استان تهران برای کشت گیاهان دارویی آماده است

وی درخصوص توسعه کشت گیاهان دارویی نیز گفت: در این زمینه ۵۰۲ سامانه مرتعی در مناطق ییلاقی استان تعیین کردیم و کشت گیاهان دارویی در سال آینده رونق پیدا می کند.

حیدریان ادامه داد: در سال آینده در نظر داریم ۱۰۰ هکتار از مراتع ییلاقی استان تهران به کشت باریجه اختصاص دهیم.

وی افزود: هم اکنون نیز در سطح پنج هکتار باریجه در مراتع استان تهران بصورت آزمایشی در حال کاشت است و به تازگی نیز در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع شهرستان فیروزکوه این گیاه دارویی کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به توسعه منابع طبیعی در این استان نیز گفت: به تازگی نیز ۶۳۵ هکتار از مراتع جهت کشت چوب را شناسایی کردیم که این طرح نیز در سال آینده در استان تهران اجرایی و عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا، استان تهران دارای یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار