استاندار تهران:
استاندار تهران با بیان اینکه استان تهران در تنوع فرهنگی و سرریز آسیب‌های‌اجتماعی درصدر استان‌های دیگر قرار دارد، تصریح کرد: به‌همین علت در تقویت عوامل پیشگیرانه با همکاری همه دستگاه‌ها، شرایطی فراهم شد که امروز بیش از ۱۵ هزار معتاد در مراکز ماده 16 وتبصره 2 ماده 15 نگهداری‌ می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 08 March 2021

 

انوشیروان محسنی بند پی روز دوشنبه در نشست تخصصی اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه همکاری های بین المللی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در کشور، دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را بکار گرفت تا مقابله همه جانبه در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

وی افزود: سیاستگذاری، برنامه ریزی و اقدام و عمل این کاهش آسیب های اجتماعی را در برنامه ششم شاهد هستیم و ماده هشتاد قانون برنامه ششم، تکالیف را برای همه دستگاه های اجرایی مشخص کرده است.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه اعتیاد بین آسیب های اجتماعی جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: مواد مخدر هم سلامت جسم، هم سلامت روحی فرد را در معرض آسیب قرار می دهد، تا آنجا که بحران های روحی زیادی برای او به دنبال دارد ضمن اینکه شرایطی را فراهم می کند که زندگی موثر و اثربخشی نداشته باشد.

بندپی با تاکید بر اینکه اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در تقویت عوامل پیشگیرانه چشمگیر بوده، تصریح کرد: رویکرد درمانگرانه مبارزه با مواد مخدر هم جسم و هم روح فرد معتاد را درمان می کند زیرا در کنار درمان، اقدامات توانمندسازی و اشتغال را برای دوران بعد از بهبودیافتگی این افراد فراهم کرده تا احساس بیهودگی نکنند.

استاندار تهران با یادآوری اینکه استان تهران با بیش از ۱۴ میلیون جمعیت، در تنوع فرهنگی و سرریز آسیب های اجتماعی در صدر استان های دیگر قرار دارد، تصریح کرد: به همین دلیل اقدامات در تقویت عوامل پیشگیرانه با همکاری همه دستگاه ها را در استان تهران شاهد بودیم و شرایطی فراهم شد که امروز بیش از ۱۵ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۵ نگهداری می کنیم که ۲ هزار ظرفیت اضافه هم داریم.

وی ادامه داد: در مراکز ماده ۱۵ که داوطلبان هستند، ۶۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار دارند که از همه ظرفیت های لازم است برای کیفیت بخشیدن به اقدامات توانمندسازی این افراد استفاده می شود. شاهد مدعا اینکه در دوران شیوع کرونا تا کنون، حدود ۱۵ نفر فوتی و میانگین غربالگری های انجام شده، چهار درصد دارای «پی سی آر» مثبت بودند که بلافاصله بعد از شناسایی بیمار قرنطینه و اقدامات لازم صورت گرفته است.

بندپی تصریح کرد: امروز بنا است افزایش مرکز فشافویه از ۶ هزار تا به ۸ هزارتا صورت گیرد و همچنین امروز پذیرش معتاد در مرکز مهر سروش از ۶۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر خواهد رسید و مرکز احساس ورامین که مخصوص نگهداری و درمان معتادان با زخم باز است با پذیرش ۴۰۰ نفر امروز افتتاح می شود.

استاندار تهران یادآور شد: برای هر گروه سنی و جنسی برنامه ریزی کرده ایم تا آنجا که برای زنان مرکز خاص را طراحی کردیم زیرا زنان به لحاظ تاثیرگذاری نقش حائز اهمیتی در خانواده دارند. ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ با بخش خصوصی منعقد شده تا معتاد بهبود یافته رها نشود و در کنار درمان، مهارت آموزی و ارتقای شغل پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار