شهردار تهران گفت: اواخر امسال و اوایل سال آینده ۱۰ ایستگاه مترو در پایتخت به بهره‌برداری می‌رسد تا گامی در راستای کاهش آلودگی هوا بر داشته باشیم.
کد خبر: ۹۴۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 08 March 2021

 

پیروز حناچی روز دوشنبه در مراسم کاشت نهال صلح و دوستی اعلام کرد: آلودگی و ترافیک از چالش های اصلی شهرهای بزرگ جهان است که راه حل این ۲ مشکل کاهش مصرف سوخت های فسیلی، افزایش مصرف انرژی های پاک و گسترش فضای سبز است.

شهردار تهران گفت: توسعه فضای سبز را همه کلانشهرها پیگیری می کنند و این موضوع در سرزمین ما که گرم و خشک است، به سختی محقق می شود.

وی اظهار داشت: در تلاشیم تا با توسعه فضای سبز امکان تنفس هوایی بهتر را در پایتخت فراهم کنیم و همکارانم فعالیت های گسترده ای را در این راستا در دست اجرا دارند.

حناچی خاطرنشان کرد: کمربند سبز را پیرامون شهر گسترش می دهیم و با استفاده از پساب تصفیه شده تهران بخش عمده ای از فضای سبز را آبیاری می کنیم.

وی افزود: همچنین توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار داریم و بیش از ۲۵۰ کیلومتر خطوط حمل و تقل عمومی را بهره برداری کردیم و در ماه های آخر سال و اوایل سال آینده بیش از ۱۰ ایستگاه را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش داریم تا میزان آلودگی را در تهران کاهش دهیم، گفت: در همین زمینه سعی کردیم تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنیم و واگن ملی را تا اوایل سال آتی در مدار بهره برداری قرار دهیم.

وی اضافه کرد: تلاش کردیم در این دوره حاکمیت انضباط شهری را فراهم کنیم و با توجه شرایط کرونای. هوشمند سازی تهران را به یک الزام تبدیل کردیم.

حناچی بیان کرد: اپلیکیشن "تهران من" بیش از سه میلیون دنبال کننده دارد و خدمات شهری را به شهروندان ارائه می کند.

شهردار پایتخت گفت: در تهران علاوه بر کرونا در کنار کادر درمان، با ویروس دیگری به نام تحریم مبارزه می کنیم و در شرایط سخت که کشورها به هم کمک می کنند و دست هم را می گیرند، در یک سال گذشته شرایط دشواری را تحمل کردیم.

وی افزود: این روزها روزهایی است که ثبت نام برای مشارکت در شهر آغاز می شود و دعوت می کنم از همه کسانی که دل در گروه توسعه و بهبود شهر دارند و از همه متخصصان و کسانی که می توانند قدری در اداره شهر مشارکت داشته باشند وارد میدان شوند.

حناچی ادامه داد: امسال سالی متفاوت است و ما وارد سده جدیدی می شویم و به همین مناسبت شهرداری برنامه تهران ۱۴۰۰ را دنبال می کند تا برای ۱۰۰ سال آینده برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به کاشت نهال صلح و دوستی، یادآوری کرد: واژه پردیس و فردوس در فارسی و انگلیسی و عربی شاید به واقع نوعی از مظاهر باغ های ایرانی است و در ایران آثاری از سالهای ۵۰۰ قبل میلاد در پاسارگاد وجود دارد و این تجربه سال های سال سینه به سینه با وجود قنات های تاریخی ادامه یافته است.

شهردار تهران افزود: خوشحالیم که در ایران دست کم ۱۲ باغ ثبت جهانی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار