فرحناز محمدی خبر داد:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه شناسایی افراد نیازمند در حوزه بهزیستی را از اولویت های این اداره بر شمرد و گفت: با وجود 70 نفر پشت نوبتی مستمری همچنان در شناسایی به موقع افراد تمرکز داریم و تلاش میکنیم آموزش و خدمات موثری به افراد تحت پوشش ارائه کنیم.
کد خبر: ۹۴۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 10 March 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه  فرحناز محمدی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر سنقروکلیایی به همکاری خوب دستگاه های شهرستان سنقروکلیایی اشاره و اظهار کرد: این همکاری مساعد میتواند در شناسایی به موقع افراد در حوزه بهزیستی و ارائه آموزش هایی در زمینه آسیب های اجتماعی موثر باشد و قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در سطح شهرستان 70 نفر پشت نوبت مستمری داریم که در جهت حل مشکل این افراد تلاش خواهیم کرد با این وجود سعی در شناسایی افراد جامعه هدف بهزیستی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه بهزیستی با چهار معاونت تخصصی( معاونت توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت) فعالیت های بسیار متنوعی دارد گفت: با توجه به فعالیت این چهار معاونت قریب به 200 فعالیت را بهزیستی انجام میدهد شاید بتوان گفت خیلی از مشکلاتی که امروزه در سطح جامعه وجود دارد به نوعی فعالیت تعریف شده در بهزیستی دارد.

محمدی تصریح کرد: جمعیت سنقروکلیایی حدود 4/5 درصد جمعیت استان میباشد اما جمعیت تحت پوشش بهزیستی تقریبا 3 تا 3/5 درصد بوده که با این وجود جمعیت تحت پوشش در این شهرستان یا خوشبختانه کم بوده و یا افرادی هستند که شناسایی نشدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ممکن است برای انجام کار های حمایتی محدودیت های اعتباری وجود داشته باشد ولیکن فعالیت بهزیستی تنها در زمینه مالی نبوده و حمایت های بی شمار دیگری همچون آموزش هایی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مددجویان ارائه کرد.

مدیر کل بهزیستی برخی از آسیب های اجتماعی را فرا تر از سطح کشوری دانست و اظهار داشت: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد که عوامل زیادی در آن دخیل است دستگاه ها فعال هستند اما متاسفانه شدت آسیب بیشتر از توان و مدیریت دستگاه های متولی میباشد.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از اعتیاد اعتبارات چند برابر شده اما همچنان پاسخگو نیست همجنین در سال جاری نیز با وجود شیوع ویروس کرونا از ظرفیت فضای مجازی در این راستا استفاده کرده ایم.

محمدی ایجاد مرکز ماده 15 را برای شهرستان ضروری دانست و گفت:دوسال است که در شهرستان کمپ نداریم و با توجه به پیگیری های انجام شده که نیاز شهرستان مرتفع شود در این راستا باید تیم درمانی تکمیل شده و در اولین فرصت این مرکز در سنقروکلیایی ایجاد شود.

وی همچنین در خصوص مرکز ماده 16برای اسکان و ساماندهی معتادین متهاجر با همکاری دستگاه های دیگر در دست پیگیری و اقدام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار