مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: با توجه به ضرورت تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، عرضه فرآورده‌های خام دامی و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی از 25 اسفند تا 14 فروردین ماه در استان تهران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 10 March 2021

 

سیدعلی سیدعلی بابائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ویژه نظارتی از طریق سازماندهی اکیپ های نظارتی ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان با لباس فرم متحد الشکل و خودروهای ویژه بازرسی در طول ایام عید به ویژه ایام تعطیل از ساعت 8 تا 16 در دو شیفت کاری بر مراکز توزیع و عرضه فراورده های خام دامی نظارت مستقیم دارند.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید حتما به تاریخ و انقضای آن و هچنیین مهر دامپزشکی توجه کنند.

بابائی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با شماره تلفن 1512 و یا 4- 44787542 به مسئولان اداره های دامپزشکی شهرستان‌های استان تهران اطلاع دهند.

به گفته وی ۴۴ واحد پرورش طیور گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه در استان وجود دارد که از این میزان روزانه ۱۵۰ هزار قطعه مرغ زنده معادل ۳۰۰ تن کشتار می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: براساس تخمین های صورت گرفته مصرف گوشت مرغ در تهران در روزهای عادی ۶۰۰ تن و در روزهایی که مراسمی خاصی همچون اعیاد یا مراسم مذهبی وجود دارد، روزانه به یکهزار تن افزایش می‌یابد.

سیدعلی بابایی افزود: ورودی روزانه گوشت مرغ به میدان بهمن در شرایط طبیعی و فارغ از مراسم‌ها به طور میانگین روزانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن است.

وی افزود: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن گوشت مرغ در استان بسته بندی می شود که بخشی از آن از طریق سامانه عرضه عمده گوشت مرغ بهمن و بخشی از آن نیز از کشتارگاه های سطح استان و سایر استان ها تامین می‌شود.

به گفته سیدعلی بابایی برای تامین میزان نیاز شهروندان به گوشت مرغ، روزانه ۳۰۰ تن مرغ در استان تهران تولید و ۳۰۰ تن گوشت مرغ دیگر نیز از استان های دیگر به تهران وارد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار