معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری تهران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۱۰ پرستار در کل کشور به درجه رفیع شهادت نائل شدند که ۲۶ نفر آنها در تهران خدمت می کردند.
کد خبر: ۹۴۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 10 March 2021

 

"فرشید الازمنی" روز چهارشنبه در حاشیه مراسم بهره‌برداری از باغ‌راه شهدای مدافع سلامت و غرس نهال به یاد و نام این شهدا که در محل سازمان پسماند شهرداری تهران برگزار شد، به خبرنگاران توضیح داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۰ هزار پرستار به این ویروس مبتلا شده اند که ۱۶ هزار نفر از آنها در تهران خدمت می کنند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار شهدای پرستار پس از شیوع کرونا مربوط به تهران و اهواز است.

الازمنی با بیان اینکه حقوق دریافتی پرستاران در قبال زحمتی که می کشند ناچیز است، گفت: فوق‌العاده ویژه پرستاران تصویب و واریز شد، ولی هنوز در زمینه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری این قشر با مشکل مواجه هستند و باید اقدامات لازم در این باره انجام شود.

سهمیه طرح ترافیک پرستاران افزایش یابد

وی همچنین از مسئولان شهرداری تهران درخواست کرد تا سهمیه طرح ترافیک پرستاران افزایش یابد.

الازمنی دلیل این درخواست را این گونه عنوان کرد که پرستاران نباید از طریق حمل و نقل عمومی تردد کنند چراکه احتمال ناقل بودن آنها به کرونا بیشتر از افراد عادی است.

وی خاطرنشان کرد: باید سهمیه طرح ترافیک پرستاران افزایش یابد تا این قشر بتوانند با خودروهای شخصی تردد کنند و افراد بیشتری به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری از باغ راه شهدای مدافع سلامت و غرس ۷۸ نهال به نام و یاد آنها با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری و مسئولان سازمان نظام پرستاری پایتخت امروز-چهارشنبه- در محل سازمان مدیریت پسماند تهران برگزار و در این مراسم، خانواده های شهدای سلامت تقدیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار