مجتبی محمودی
کد خبر: ۹۴۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 11 March 2021

تابناک رضوی: چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹، از سوی وزارت کشور به عنوان نخستین روز ثبت‌ نام داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر اعلام شده است‌ درحالیکه حال و هوای انتخابات از دمایی که هواشناسی این روزها رسما اعلام می کند سردتر است!
بهار نزدیک است اما هنوز حال و هوای مردم بهاری نیست! حال دلشان ابریست!
اصلا انگار ماهی های قرمز هم خسته اند این روزها وقتی که می بینند سیب تبسم در سبد همه مردم نیست؛ گران است و جان انسان در مواجهه با کرونا ارزان!
فضای انتخاباتی شهرها و روستاها این روزها همچنان سرد است اما مگر می توان نقش انواع رسانه و گروههای مرجع و از سوی دیگر گروههای ناظر بر انتخابات را در ایجاد شور و تب برگزاری انتخابات بی تاثیر دانست!
مطابق قانون، امر نظارت بر "همه‌پرسیها، انتخابات ریاست جمهوری، انتخایات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری" بر عهده شورای نگهبان به عنوان یکی از ارکان نظام است اما امر نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستایی بر عهده "مجلس شورای اسلامی" گذاشته شده و قطعا تایید صلاحیت شفاف و دقیق و توام با بیطرفی، منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات می شود.
باید پذیرفت که انتخابات از مهم ترین نمادهای مردم سالاری دینی است و مشارکت سیاسی در فرایند انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان یک اصل مهم و پایدار در چهارچوب قانون اساسی ایران مورد توجه نظامی بوده که جمهوریت و اسلامیت آن ممزوج است.
بدون تردید افزایش مشروعیت نهادهای انتخاباتی و در نتیجه افزایش کارآمدی این نهادها در افکار عمومی نقش بسزایی در ترغیب مردم برای مشارکت و داغ کردن تنور انتخابات خواهد داشت.

مجتبی محمودی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار