نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حضور آگاهانه و مدبرانه اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای ضروری است.
کد خبر: ۹۴۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 12 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: انتخاب افراد اصلح و پایبند به ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، زمینه ساز توسعه همه جانبه میهن اسلامی است.
وی با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ فرصتی برای تقویت وحدت آحاد ملت و تثبیت اقتدار و عظمت نظام اسلامی است یادآورشد: افراد شایسته و کاردان در حوزه‌های مختلف عمرانی، مبلمان شهری، مدیریت مالی و از همه مهمتر دلسوز و پایبند به آرمان‌های نظام و حساس نسبت به صیانت از بیت‌المال باید به عنوان نامزد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر شرکت کنند و با تمام توان برای آبادانی شهرها تلاش کنند.
امام جمعه اراک با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در یکی از حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:مردم باید برای انتخاب افراد اصلح و امانت‌دار هوشمندانه عمل کنند زیرا مجلس شورای اسلامی کانون مشورت ۲۹۰ نفر از نخبگان ملی برای تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه آیینه ای برای عملکرد سالیانه دولت است و باید به شکلی تنظیم شود که رابطه مالی و اعتباری دولت با مردم، بانک مرکزی و همچنین مناسبات اقتصادی کشور با جهان به بهترین شکل ممکن ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بودجه به صورت مستقیم با اقتصاد ملی و به صورت غیر مستقیم با بخش خصوصی و زندگی آحاد جامعه در ارتباط است افزود: باید شاخص‌های بودجه به شکلی باشد که رضایتمندی عمومی را به دنبال داشته باشد.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد، بودجه و اعتبارات مالی باید باید باحساب و کتاب و برنامه‌ریزی هزینه شود گفت: افرادی که در این مقوله مسئولیتی دارند باید بدانند که در مقابل خون ۲۳۰ هزار شهید مسئولند و خیانت به بیت‌المال، خیانت به خون شهدا است.
وی با بیان اینکه همه مسائل در نظام اسلامی با برنامه‌ریزی پیش می‌رود یادآورشد: مسئولان باید حتی در دریافت بیت‌المال و تخصیص اعتبارات حاصل از این مهم، عدالت را رعایت کنند.
وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۲۷ هزار شهید زن افزود: بانوان ‌در جریان انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند و حتی برای مردان هم الگوی ایثار و فداکاری شدند.
امام جمعه اراک با اشارهنامگذاری روز ۲۲ اسفند به نام روز شهید ادامه داد: استان مرکزی با تقدیم ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام در دفاع مقدس نقش مهمی در ۸سال جنگ تحمیلی داشت و گسترش سیره شهدا ورزمندگان باید در دستور کار آحاد ملت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار