مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: وزیر صمت در سفر به استان اردبیل با احداث شهرک صنعتی بزرگ به مقیاس ۱۰۰۰ هکتار در مرکز استان اردبیل موافقت کرد.
کد خبر: ۹۴۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 15 March 2021

 

محمد اهلی گفت: ارائه خدمات در شهرک‌های صنعتی در دو حوزه تامین زیرساخت‌ها و ارائه بسته‌های حمایتی به بنگاه‌های کوچک و متوسط انجام می‌پذیرد و تلاش می‌شود تا با ایجاد امکانات، بسترهای لازم برای سرمایه گذاران در استان تسهیل شود.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های تامین شده، شهرک‌های صنعتی بهترین مکان ممکن برای استقرار سرمایه گذاران در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: از میان ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی استان، ۱۵ شهرک به‌صورت فعال بوده و مابقی در مراحل آماده سازی خود هستند.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که این نیز خود نشان از جایگاه و اهمیت شهرک‌های صنعتی در استان دارد.

اهلی تصریح کرد: در دو سال گذشته حجم ورودی به شهرک‌های صنعتی از افزایش چشم‌گیری برخوردار بوده، به نحوی که ۲۵ درصد از کل قراردادهای منعقده در این دو سال اخیر اتفاق افتاده است.

موافقت اولیه با احداث شهرک صنعتی هزار هکتاری در استان اردبیل

وی گفت: یکی از دستاوردهای سفر اخیر وزیر صمت و معاونین وزیر به استان اردبیل موافقت وزیر صمت با احداث شهرک صنعتی بزرگ با مقیاس ۱۰۰۰ هکتاری در مرکز استان اردبیل بوده که در صورت مکان‌یابی این شهرک از اراضی ملی، نسبت به مطالعه و احداث این شهرک صنعتی اقدام خواهد شد.

اهلی یکی از اقدامات خوب در حوزه شهرک‌های صنعتی استان را توسعه ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با عنوان بلوک سرمایه‌گذاری خارجی دانست که تملک اراضی مورد نظر به اتمام رسیده و این اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: این فاز از شهرک به‌عنوان استقرار سرمایه‌گذاران خارجی و طرح‌های بزرگ در نظر گرفته شده تا مشکلی در تامین زمین برای این قشر از سرمایه گذاران نداشته باشیم.

صدور مجوز احداث ۷ شهرک صنعتی غیردولتی در استان اردبیل

وی با بیان اینکه با حمایت‌های انجام شده توسط مسؤولان استانی به‌ویژه استاندار اردبیل، احداث شهرک‌های صنعتی غیردولتی از افزایش چشمگیری در استان برخوردار بوده، بیان کرد: تاکنون برای ۷ سرمایه‌گذار مجوز احداث شهرک صنعتی غیردولتی در استان صادر شده که از این بین، یک شهرک، موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده و مابقی در حال احداث و تکمیل طرح صنعتی خود هستند.

اهلی ادامه داد: در اکثر شهرک‌های صنعتی فعال استان، زیرساخت‌های اولیه تامین و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده و در شهرک‌هایی که نیاز به زیرساخت‌های ثانویه از قبیل زیرسازی و آسفالت معابر دارند به تدریج با حضور سرمایه گذاران نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل عنوان کرد: با مشوقات اعطا شده در سه سال اخیر از قبیل اعمال مشوق تخفیفات ۵۰ درصدی در واگذاری زمین، ۶ شهرک و ناحیه صنعتی غیرفعال استان فعال گردید به نحوی که این شهرک‌های صنعتی با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه گردید و دیگر زمینی برای واگذاری در آنها باقی نماند.

فرسودگی معابر از جمله مشکلات شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل

اهلی یکی از مشکلات حال حاضر شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل را فرسودگی معابر با توجه به گذشت ۲۵ سال از عمر آن دانست و ادامه داد: با یک برنامه ریزی مدون، ۲۵ خیابان این شهرک به منظور بازسازی و نوسازی شناسایی شد که از این بین، ۵ خیابان در ابتدای سال‌جاری مورد بازسازی قرار گرفت و عملیات اجرایی ۹ خیابان دیگر نیز آغاز شده و در مرحله اجرا می‌باشند و مابقی خیابان‌ها نیز در صورت تامین اعتبارات عمرانی، در سال آتی مورد ترمیم و نوسازی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: احداث ناحیه صنعتی اصلاندوز و شهرک صنعتی مرزی مشترک از جمله برنامه‌های ما بوده که مکان‌یابی و تملک این دو شهرک در مراحل پایانی خود قرار دارد که به محض دریافت زمین از اراضی ملی نسبت به آماده سازی آن اقدام خواهد شد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار