در نشست ستاد تنظیم بازار مطرح شد
کلانتری با اشاره به این نکته که اکنون مردم می خواهند بدانند در خصوص بازار عید نوروز چه خواهیم کرد ، افزود : شرایط بازار استان نرمال است .
کد خبر: ۹۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 15 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در هجدهمین جلسه تنظیم بازار گفت : ما مسئولین از همین بازار خرید می کنیم بنابراین همه دغدغه ها و مشکلات مردم را به خوبی می دانیم که یک سری از مشکلات فعلی بازار مربوط به خارج و برخی هم مربوط به وضعیت داخل کشور است.
بازرسی ها شدت گرفته است
کلانتری با اشاره به این نکته که اکنون مردم می خواهند بدانند در خصوص بازار عید نوروز چه خواهیم کرد ، افزود : تحرکات و بازرسی ها در این مدت بیشتر شده است و طبق آمار رسمی گشت های مشترک از بازار استان 110 درصد افزایش داشته است  این در حالی است که حتی دستگاه های امنیتی هم در کنار گشت های مشترک حضور داشته اند .
وی بیان کرد : 28 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که سال گذشته 8 هزار و 300 پرونده و امسال نزدیک به 10 هزار پرونده تخلف پس از بازرسی ها تشکیل  که 9 هزار و 800 رای در این خصوص صادر شده است.
کلانتری گفت : حدود یک سوم از صنوف استان تخلف داشته اند اما این به معنی آن نیست که همه بازاریان متخلف هستند بلکه ما بازاریانی داریم که حساب و کتاب شرعی دارند و نسبت به نان حلال حساس هستند .
استاندار افزود : باید از بازرسان که گاها نامهربانی هایی هم می بینند تشکر کرد اما مردم هم انتظارات بیشتری دارند و باید به گزارشات و دغدغه های آن ها توجه کرد.
افزایش گزارشات مردمی از متخلفین بازار
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر توزیع عادلانه کالاها ، گفت : در 5 ماهه اخیر 4 هزار و 500 تن روغن وارد بازار استان شده است و فروشندگان حق فروش اجباری هیچ کالایی همراه روغن را ندارد . چنانچه گزارشی در این زمینه اعلام شود ، با متخلف به شدت برخورد خواهد شد .
وی با اشاره به افزایش 50 درصدی گزارشات مردمی از تخلفات بازار ، افزود : جایی که بر مردم اجحاف می شود باید گزارش دهند ضمن اینکه از مردمی که تخلفات را گزارش می دهند تشکر می کنم.
وظیفه شهرداری ها در توزیع میوه شب عید
کلانتری خطاب به شهرداری ها استان گفت : همه موظف هستند غرفه هایی را به صورت رایگان در اختیار توزیع کنندگان میوه شب عید قرار دهند تا با کاهش هزینه ها و سود کمتر ، این میوه ها ارزان تر در اختیار مردم قرار گیرد .
استاندار با اشاره به این نکته که توزیع میوه ، باید قبل از شب عید آغاز شود ، افزود : در یاسوج 20 غرفه برای توزیع میوه شب عید نیاز است ضمن اینکه باید توجه شود در زمان توزیع صف و تجمع صورت نگیرد .
وضعیت موجودی کالاهای اساسی در استان
کلانتری گفت : برای تنظیم بازار هم اکنون بیش از 1200 تن برنج در انبارهای استان موجود است 200 تن هم اضافه به استان اختصاص داده شده است .
وی ادامه داد : در خصوص روغن مجوز توزیع 500 تن روغن را داریم و با توجه به روغن موجود ، هر واحد اقتصادی مجوز دار می تواند خرید و توزیع کند ضمن اینکه هم اکنون 600 تن شکر ذخیره داریم که 300 تن را می توان در سطح بازار توزیع کرد .
کلانتری با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد 15 هزار و 500 تومان اعلام شده است ، گفت : هم اکنون مجوز توزیع 100 تن مرغ را داریم که 200 تن هم مازاد بر سهمیه به استان اختصاص داده شده است .
وضعیت بازار استان نرمال است
وی ادامه داد :ستاد تنظیم بازار مانند ستاد کرونا ، ستاد بحران ستاد بازسازی مناطق زلزله زده و ... تعطیلی نخواهد داشت و همه روزها چه تعطیل و چه غیر تعطیل باید بازار پایش شود و اطمینان حاصل شود که هیچ کمبودی در استان نخواهد بود .
کلانتری در پایان با اعلام اینکه شرایط بازار استان نرمال است ، گفت : با توجه به عید نوروز و در پیش بودن ماه رمضان ، تامین کالاهای اساسی مردم باید به گونه ای باشد که در سطح استان هیچ مشکلی نداشته باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار