پنج آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در چهار شهر استان تهران با حضور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 15 March 2021

 

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی، این آزمایشگاه‌ها در چهار شهر پردیس (دو آزمایشگاه)، پرند، اسلامشهر و چهاردانگه تاسیس شده اند.

احمد نوعی قالیباف مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در این مراسم با بیان اینکه مسئولان ارشد استان و شهرستان‌های تابعه به مقوله کنترل کیفیت و افزایش سطح کیفی پروژهای عمرانی و ساخت و سازها، توجه خاصی دارند افزود: این اداره کل در نظر دارد با توجه به نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها، خدمات فنی و مهندسی خاک را از سوی آزمایشگاه صاحب صلاحیت و مورد وثوق در ارایه نتایج و داده‌های مورد تایید ارائه کند.

وی افزود: با افتتاح ۵ واحد آزمایشگاهی مستقر در شهرهای جدید پردیس و پرند، کمربندی شمالی اسلامشهر و شهرداری چهاردانگه که امروز به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان تهران، مدیران عامل شهرهای جدید پردیس و پرند و همچنین فرمانداران و شهرداران شهرهای پردیس، اسلامشهر و چهاردانگه برگزار شد این آزمایشگاه‌ها به طور رسمی به بهره برداری رسید.

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی هم در این مراسم با اشاره به وجود هزار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در سطح کشور و فعالیت بیش از ۳۰ آزمایشگاه در استان تهران گفت: تلاش می‌کنیم سال آینده نیز حداقل ۵۰ آزمایشگاه دیگر در سطح کشور احداث شود تا دسترسی مردم و سازمان‌های دولتی و خصوصی به نظرات کارشناسی آزمایشگاه‌ها تسهیل شود.

افزایش کیفیت و کاهش هزینه های اجرایی پروژه های عمرانی

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه گفت: آمادگی بیش از هزار آزمایشگاه فنی در سراسر کشور برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های اجرایی پروژه‌های عمرانی داریم.

مجید کیانپور در مراسم بهره برداری از ۵ آزمایشگاه تخصصی فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: بی شک توجه به توصیه‌ها و نتایج آزمایش‌های تخصصی این مجموعه، عمران و آبادانی بیشتر کشور و ارتقای کیفیت سازه‌های مختلف را در پی دارد.

وی با اشاره به تلاش شرکت آزمایشگاه‌های فنی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه کمی و کیفی خدمات خود در سراسر کشور و اینکه نظرات این شرکت در حال حاضر جنبه توصیه‌ای و مشاوره‌ای برای مهندسان مجری و مشاور پروژه‌های عمرانی سراسر کشور دارد افزود: در بعد قانونگذاری باید تلاش کنیم تا عمل به نتایج این توصیه‌ها جنبه اجرایی و الزامی پیدا کند.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی در خصوص پراکندگی آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک در استان تهران گفت: در این استان ۶ شعبه و ۳۰ آزمایشگاه مستقر داشتیم که با افتتاح ۲ واحد جدید در شهر جدید پردیس، یک واحد در پرند، یک واحد در چهاردانگه و یک واحد در اسلامشهر تعداد واحدهای مستقر آزمایشگاهی این شرکت افزایش پیدا کرد و این روند در سال آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

کیانپور افزود: این واحدها به منظور کنترل کیفی عملیات اجرائی پروژه‌های اقدام ملی مسکن شهر جدید پرند، مترو تهران - اسلامشهر، کمربند شمالی اسلامشهر، پروژه‌های عمرانی شهرداری چهاردانگه، فاز ۸ مسکن مهر و مجتمع تعاونی مسکن قرارگاه خاتم الانبیا در شهر پردیس افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با استقرار آزمایشگاه در این شهرستان‌ها ۲۸ کارشناس و تکنسین زبده را به کار خواهد گرفت و آزمایش‌های عملیات خاکی، بتنی و آسفالتی را انجام و نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و در اختیار کارفرما قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش موثری در ارائه دقیق آزمایش‌های تخصصی مطابق با استانداردهای روز جهانی دارد و این آزمایش‌ها هم اکنون در پروژه‌های عمرانی ملی و استانی در سراسر کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ماحصل آزمایش‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موجب افزایش کیفی و طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی خواهد شد، افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش و سهم موثری در توسعه، عمران و آبادانی کشور دارد.

کیانپور با اشاره به انجام آزمایش‌های منحصر به فرد در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سراسر کشور گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، یک شرکت پیشرو در انجام آزمایش‌های تضمینی و اطمینان بخش در کشور است که با تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری روز، آمادگی دارد خدمات نوین و غیر مخرب را برای ارتقای کیفی و کاهش هزینه‌های پروژه‌های عمرانی ارائه کند.

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مجموعه‌ای فعال و پویا با کادری متخصص و مجرب است که هدف اصلی آن ارائه خدمات با کیفیت و مشاوره‌های تخصصی در عرصه ساخت و ساز است.

آقای احمد نوعی قالیباف مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فعالیت این واحدهای آزمایشگاهی رسما از امروز آغاز شد و آزمایشگاه‌ها تا ۲ سال در این شهرها مستقر خواهد بود گفت: در این شهرستان‌ها تجهیزاتی به ارزش یک میلیارد تومان مستقر شده و در این پروژه‌ها انواع تجهیزات و آزمایش‌های جک بتن شکن، دستگاه‌های جک مارشال، حمام آسفالت، ادوات انجام آزمایشگاه عملیات خاکی و ارائه طرح CBR، اختلاط بتن و اختلاط آسفالت ارائه می‌شود که برای ارتقای کیفی و افزایش عمر مفید پروژه‌های فوق به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: مهمترین نکته توسعه و بسط خدمات این شرکت در پروژه‌ها با تنوع کارفرمایان بالاخص در حوزه شهرهای جدید، شهرداری‌ها و بخش خصوصی است که با تلاش و همت همکاران آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران محقق شده است.

در این مراسم آقایان هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، میرزاخانی مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، عفیفی شهردار چهاردانگه و حسین طلا شهردار اسلامشهر حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار