ششمین روز ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۲۵ اسفند آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹ 15 March 2021

به گزارش تابناک تبریز،ششمین روز ثبت نام از نامزدهای حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۲۵ اسفند آغاز شد.

روز گذشته در مجموع پنج روز تعداد کل ثبت‌نام کنندگان قطعی در شهرستان تبریز به ۱۴۲ نفر رسید که از این تعداد ۱۲۲ نفر برای شورای شهر تبریز، ۷ نفر برای شورای شهر خسروشاه، ۶ نفر برای شورای شهر سردرود و  ۷ نفر نیز برای شورای شهر باسمنج ثبت‌نام کرده‌اند. 

تعدادی از چهره های شاخص طی روزهای گذشته با حضور در فرمانداری به صورت حضوری ثبت نام کردند.

امروز نیز بهروز خاماچی، عضو اسبق شورای شهر تبریز که برای ثبت نام در انتخابات ششمین دوره شورای شهر در فرمانداری شهرستان تبریز حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدفم از حضور در انتخابات خدمت است و غیر از خدمت چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

وی ادامه داد: خیلی از کارها بر زمین مانده است و در دوره پنجم فقط حرف زده شد و عملی ندیدیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تهران، به تبریز توجه نمی‌کند و ارتباط خوبی با مرکز نداریم و تنها مبارزه داخلی وجود دارد که اصلا به نفع تبریز نیست.

این نامزد حضور انتخابات شورای شهر تبریز با بیان اینکه محلات همان محلات ۵۰ سال قبل است، افزود: باید شهر را آباد کنیم چون که هر اتفاق مهم در کشور از آذربایجان شروع شده است.

وی ادامه داد: تبریز ارتباط خوبی با تمدن اروپا داشت و حفظ استقلال ایران توسط بزرگان تبریز و آذربایجان حفظ شده است.

خاماچی با اشاره به اینکه هرچقدر توان داشته باشم خدمت خواهم کرد، گفت: ۵۰ سال تدریس کردم و ۴۰ کتاب نوشته ام و بیش از همه، من آماده خدمت هستم.

وی اضافه کرد: انتظاری که از خبرنگاران دارم این است که به صورت سلیقه ای با اعضای شورا مصاحبه نکنند و اگر در انتخابات پیروز شدم، ما را از سایر اعضا سوا نکنند.

عضو ادوار شورای شهر تبریز تاکید کرد: از افراد جنجالی کاری بر نمی‌آید و این ما هستیم که می‌دانیم در شهر چخبر است.

خاماچی در پایان اظهار کرد:  من مستقل آمده ام و به هیچ گروهی وابسته نیستم و در هیچ لیستی عضویت ندارم.

 

فردین الهیاری، مسئول سابق روابط عمومی شورای شهر تبریز که برای ثبت نام در انتخابات به فرمانداری مراجعه کرده بود، در جنع خبرنگاران گفت: من از اهالی رسانه هستم و زمانی که مسئولیت روابط عمومی شورای شهر را برعهده داشتم معمولا سعی کردم در بحث شفاف سازی  عملکرد خوبی داشته باشم.

وی ادامه داد: متاسفانه افرادی که چهل سال است در این شهر کار می‌کنند، حاضر نیستند میدان را به جوانان دهند و اکثر جوانان دهه ۵۰ رفته رفته از رده خارج می‌شوند بدون اینکه توانایی خود را نشان دهند.

وی افزود: افرادی که در اوایل انقلاب در سن ۲۲ سالگی و با مدارک تحصیلی پایین استخدام شدند، الان حاضر نیستند میدان را به جوانان تحصیل کرده دهند. دیگر بس است باید به جوانان نیز
فضا دهید و نباید به چشم کودک نگاه کنید.

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر تبریز دو دستگی و سیاسی بازی را مشکل اصلی تبریز برشمرد و گفت: متاسفانه فرهنگ قربانی سیاسی بازی شده است و افراد دلسوزی که می‌توانند کار کنند، اما کاری انجام نمی‌دهند. البته در این دوره کارهای ویترینی انجام نشد و کارهای زیربنایی شروع شده است.

الهیاری در خصوص جناح بندی های رایج در انتخابات نیز بیان کرد: من یک اصلاح طلب هستم اما اعتقادی به لیست های فعلی ندارم چون که دیدیم که در این دوره از جمله در انتخاب شهردار چه اتفاقاتی افتاد.

وی در رابطه با عملکرد روسای شورای شهر پنجم اظهار کرد: آقایان اکبرنژاد و دبیری یک سری امتیازات منفی و مثبتی دارند و در دوره ریاست آقای اکبرنژاد تغییراتی در مدیران داخل اتفاق افتاد که کار اشتباهی بود و آقای دبیری نیز فرد قاطعی بود که لابی های مدیریتی مثبتی داشت. 

 

علی راستی مسئول سابق سازمان اطلاعات سپاه عاشورا دیگر نامزد حضور در انتخابات شورای شهر تبریز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: سالهای زیادی است در این عرصه فعالیت داشتم و به مسایل شهری نیز واقف هستم که یک سری نارسایی هایی در شهر وجود دارد که قصد داریم این مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی شورا نظارت است، ادانه داد: احساس می‌کنم در این زمینه غفلت شده است و باید تلاش کنیم یک‌شهردار متخصص، متعهد و پای کار را انتخاب کنیم که به این طرف و آن طرف نیفتد. 

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر خاطرنشان کرد: مسائل دست و پاگیر شهرمان را گرفتار کرده است و اگر شورا به وظیفه نظارتی خود عمل کند، شتاب پویایی در شهر به وجود می‌آید. 

وی ادامه داد: عملکرد ها مشخص است و وضعیت فعلی شهر بیانگر عملکرد های قبلی است. اعضای شورا باید هرکدام اتاق فکری از نخبگان را داشته باشند تا از آنها مشاوره بگیرد.

راستی تاکید کرد: تحربه نشان داده میتوان کار های بزرگی انجام داد و هرچند که فشار زیاد است، اما اگر کارجمعی صورت بگیرد، با توانی که در خود می‌بینیم، می‌توانیم کارهای بزرگی برای این شهر انجام داد.

وی در رابطه با ائتلافی که قصد حضور در آن را دارد، گفت: ما در ائتلاف نیروهای انقلاب و ارزشی حاضر خواهیم شد و در کل اگر بخواهیم موفق شویم، باید مکتب از حاج قاسم تبعیت کنیم چون که تنها راه برون رفت از ‌نارسایی های موجود، از جان کذشتگی و فداکاری است.

 

سونیا اندیش، عضو فعلی شورای شهر تبریز که برای ثبت نام به فرمانداری شهرستان تبریز مراجعه کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبیعتا هر دوره مدیریتی جدا از بقیه‌ی دوره ها نیست و با توجه به تجربیاتی که در این دوره داشتم، عملکرد شورای پنجم را نسبتا قابل قبول می‌دانم.

وی ادامه داد: نباید قضاوت ها صفر و صد باشد چون که تمامی عوامل در دست ما نیست و با توجه به اینکه  مطالبات مردمی زیاد تر و البته عقلانی تر از قبل میشود، قطعا شوراهای بعدی وضعیت رو به رشدی خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در لیست یا ائتلاف خاصی حضور خواهد داشت، گفت: هر دوره شرایط سیاسی متفاوتی دارد و به تبع آن نیازهای جامعه نیز متفاوت تر از دوره های قبلی است. در حال حاضر تصمیمی در خصوص قرار گرفتن در لیست یا ائتلاف خاصی را نگرفته ام.

این بانوی شورا نشین تبریزی، در رابطه با حضور زنان در عرصه های مدیریتی نیز تاکید کرد: من با ۲۵ سال تجربه حضور در پست های مختلف، نسبت به حضور زنان در مسئولیت ها نگاه جنسیتی ندارم اما معتقدم باید فرصت های برابر و امکان حضور در عرصه های مختلف داده شود.

اندیش خاطرنشان کرد: من به عنوان وکیل مردم در پارلمان شهری با توجه به نیت خود، عملکردم را مثبت می‌بینم و در این راه همواره سعی کرده ام حق الناس را رعایت کنم و اگر هم به لایحه ای رای مثبت یا منفی داده ام، با نیت مثبت رای داده ام اما به هر حال احتمال اشتباه وجود دارد.

 

روح اله دهقان نژاد، فعال رسانه ای و مسئول سابق بسیج رسانه استان نیز به عنوان دیگر نامزد حضور در انتخابات شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نام تبریز بزرگ است و فردی که قصد کاندیدا شدن دارد، باید به سطحی برسد که بتواند مشکلات شهر را حل کند.

وی ادامه داد: خودتان قضاوت کنید که ماه عسل عملکرد شورا ها تاکنون چه بوده است؟ بجز اینکه قدرتمندان که به شورا رسیده اند، ثروتمند شده اند و ثروتمندان نیز قدرتمند شده اند که نتیجه این کار چیزی جز در کنار ماندن مردم نیست.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد تنها در ایام انتخابات مردم را در محوریت قرار می‌دهند اما از فردای انتخابات تا روز اخذ رای انتخابات بعدی، خبری از مردم نمی‌گیرند.

این فعال رسانه ای استان متذکر شد: ۲۰ سال است در بین مردم قرار دارم و شاهد خلأ ما بین مردم و مدیریت شهری هستم و معتقدم باید درها به روی مردم باز شود چون که پول مردم است که در شهرداری خرج می‌شود اما حق هیچ دخالتی ندارند.

وی در خصوص مبارزه با فساد نیز گفت: با فساد فساد گفتن، کاری درست نمی‌شود بلکه باید از وظیفه نظارتی شورا استفاده و حفره های فساد را شناسایی کنیم و با ایجاد ساختمان شیشه ای و دیوان محاسبات شهری جلوی فساد را بگیریم. 

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر تاکید کرد: باید مشخص شود ۲۲۹ میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهرداری صرف چه کارهایی شده است گاها این تصور به وجود می‌آید که این بودجه میلیاردی خرج ساخت سرویس بهداشتی های سطح شهر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر به تمام تخصص ها نیاز دارد و باید با کار جمعی شهر پیش برده شود و جلوی بی عدالتی هایی که در توزیع بودجه وامکانات اتفاق می‌افتد و شهر را به حکومت ملوک الطوایفی تبدیل کرده است، گرفته شود

 

جعفر مدبر نیز برای ثبت نام در انتخابات در فرمانداری شهرستان تبریز حضور یافت.

این عضو اسبق شورای شهر تبریز اظهار کرد: در شرایط ویژه فعلی احساس می شود تغییرات در مدیریت شهری لازم است و در گام دوم انقلاب نیز باید شاهد قدم های سنجیده و محکم باشیم.

وی ادامه داد: تصمیم‌ گرفتم از روی تجربیات گذشته و اعتماد مجدد مردم دوباره وارد این عرصه شده و خود را در معرض رأی اعتماد قرار دهم.

مدبر تاکید کرد: تبریز لایق کارهای بزرگ است اما وضعیت فعلی شایسته این شهر نیست و مردم باید با انتخاب درست و شایسته اجازه ندهند اتفاقات گذشته تکرار شود.

 

 

رحیم شهرتی فر دیگر چهره مطرحی بود که در ششمین روز ثبت نام انتخابات در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

معاون سابق سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: شورای شهر نهادی انتخابی است که افراد با رأی مردم از سلایق مختلف و سوابق مدیریتی گوناگون انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به پیشینه ام احساس کردم می‌توانم یکی از داوطلبان باشم و فکر می‌کنم می‌توانم مفید واقع شوم و با توجه به موقعیت اجرایی و اداری خود، احساس کردم می‌توانم موثر واقع شوم.

وی در تشریح ویژگی های یک کاندیدای خوب خاطرنشان کرد: یک کاندیدا باید دارای شخصیت مطلوب، دانش و تجربه‌ی کافی برخوردار باشد.

شهرتی فر در خصوص عملکرد شورای فعلی گفت: ارزیابی هر دوره در پایان دوره مشخص می‌شود و اگر مردم از شورا راضی باشند، طبیعتا عملکرد شورا خوب است.

این نامزد حضور در انتخابات شورای شهر تبریز در خصوص احتمال رد یا تایید صلاحیت خود بیان کرد: فکر نکنم مشکل خاصی داشته باشم و لازم می‌دانم در خصوص انتخابات مجلس توضیحاتی دهم.

وی ادامه داد: من به دو دلیل عدم التزام عملی به نظام و هواداری احزاب غیر قانونی، در انتخابات مجلس یازدهم رد صلاحیت شدم در حالیکه من معاون سیاسی، امنیتی استاندار بودم. لذا مجلس دارای ویژگی  خاصی بود و امیدوارم در انتخابات شورا سلایق سیاسی را دخیل نکنند.

شهرتی فر در خصوص حواشی انتخابات دوره پنجم شورای شهر نیز اضافه کرد: بعد از هر انتخابات قانون روندی را تعیین کرده است تا کسانی که نسبت به نتیجه انتخابات اعتراضی دارند، با طی این مراحل اعتراض خود را مطرح کنند. در انتخابات سال ۹۶ نیز همین روند طی، شکایت ها بررسی و در نهایت  صحت انتخابات تایید شد.

 

مرتضی آبدار، مدیرکل سابق میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان ‌شرقی  نیز برای ثبت نام به فرمانداری شهرستان تبریز مراجعه کرده بود که به علت وجود ایراداتی در مدرک تحصیلی ثبت نام وی نا تمام باقی ماند.

 

محمدعلی نصرتی، رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و معاون اسبق سیاسی استاندار آذربایجان شرقی نیز بعنوان دیگر نامزد مطرح انتخاباتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمت به مردم امر مقدس و الهی است و تمام وجود من مملو از عشق خدمت به ملت است.

وق ادامه داد: تمام‌وجودم را برای خدمت به مردم در طبق اخلاص خواهیم گذاشت و تمام ظرفیت های شهر را پای کار خواهیم آورد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مسایل عمرانی، فرهنگی و سرمایه گذاری حائز اهمیت است اما سمت سوی نگاه مسئولین باید معطوف به مسائل فرهنگی شود.

این نامزد انتخاباتی خاطرنشان کرد: پیشینه من مربوط به جریان اصولگرایی است اما تقسیم بندی فعلی اصولگرایی واصلاح طلبی را نیز قبول ندارم و همه باید زیر پرچم ولایت از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

علیرضا نوای باغبان، عضو شورای شهر چهارم نیز برای ثبت نام در انتخابات در فرمانداری حاضر شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدمتگزار مردم تبریز خواهم بود و هدف همه خدمت به شهر و مردم است و هدفی بهتر از این وجود ندارد.

وی ادامه داد: افرادی که درستکار، خوش سابقه و بدون پرونده باشند، مورد اعتماد مردم خواهند بود.

وی متذکر شد: باید از شورای فعلی بپرسیم که در ۴ سال اخیر چه تعداد مسیر گشایی انجام شده است ؟ چرا ورزش همگانی تعطیل شده است ؟ چرا ساخت و ساز های غیر مجاز در  شورای پنجم به اوج خود رسیده است؟

این نامزد انتخابات شورا اضافه کرد: اتوبان ولایت یکی از مصوبات شورای چهارم بود اما حتی یک متر نیز کار نشده است. میدان آذربایجان نیز همچنان ناقص مانده است.

باغبان در پایان گفت: بنده به پروژه های عمرانی شورای پنجم نمره ‌ی زیر ۱۰ می دهم یعنی غیر قابل قبول است.

 

آرزو مبصر سردرودی، عضو فعلی شورای شهر سردرود که برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر از حوزه تبریز حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اینکه بتوانم الفبای شورای شهر را بشناسم ابتدا از شورای سردرود شروع کردم البته سردرود دیار مادری من است.

وی ادامه داد: فعلا عضو هیچ ائتلافی نیستم و قطعا در لیست هایی که افراد متعهد و متخصص حضور داشته باشند، خواهم بود. 

این داوطلب حضور در انتخابات در رابطه با شفافیت مالی خود نیز گفت: در صورت پیروزی در انتخابات لیست کامل اموال، دارایی و هزینه های انتخاباتی خود را به صورت شفاف در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد. 

 

اسماعیل چمنی عضو ادوار گذشته شورای شهر نیز دیگر چهره مطرحی بود که برای ثبت نام در انتخابات در فرمانداری شهرستان تبریز حاضر شد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من برای حضور در انتخابات،  به دعوت مردم تبریز لبیک گفتم و امیدوارم اگر رای اعتماد مردم را کسب کنم، در شان و منزلت تبریز قدم های موثری بردارم.

چمنی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر و کلا کاندیداها نباید سربار شهر  باشند و ‌باید برای مردم آورده داشته باشند. 

وی خطاب به رأی دهندگان نیز گفت: مردم کسانی را انتخاب کنند که نیتشان خدمت است و در این‌ شرایط که مردم نسبت به اقتصاد و اشتغال ناراضی هستند، شورای شهر می‌تواند با  جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی این دو مشکل را حل کند.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار