مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی قطعه یک سامانه گرمسیری به بهره‌برداری رسیده است، گفت: بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای سامانه انتقال آب گرمسیری هزینه شده است.
کد خبر: ۹۴۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 17 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، بهزاد باباخانی در جلسه بررسی مشکلات قطعه یک سامانه گرمسیری استان کرمانشاه که با حضور فرماندار سرپل‌ذهاب، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب نیرو و تعاونی‌های آبران برگزار شد، اظهار داشت: سامانه گرمسیری خدمت بزرگ نظام به مرزنشینان استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی قطعه یک سامانه گرمسیری به بهره‌برداری رسیده است، گفت: بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای سامانه انتقال آب گرمسیری هزینه شده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: آبی شدن هر هکتار زمین دیم درآمد کشاورزان را چهار الی پنج برابر افزایش می‌دهد و آبی شدن هر ۲ هکتار زمین دیم یک شغل جدید خلق می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز خدماتی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی اولویت بعدی مناطق گرمسیری است و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت می‌کنیم به این بخش ورود کنند.

گفتنی است، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح آبی گرمسیری کشور در نواحی مرزی غرب کشور سامانه گرمسیری است که مجموع ۵۳ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه و ایلام را سیراب می‌کند که از این میزان ۳۴ هزار هکتار در کرمانشاه و ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار در استان ایلام قرار دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار