معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: به شهرداری‌ها و میراث فرهنگی اعلام کرده ایم از راه اندازی هرگونه کارناوال و جشنواره نوروزی پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 17 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مهرداد سالاری در نشست  ستاد ویژه خدمات سفر نوروز 1400 استان کرمانشاه، بااشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و خطر احتمالی اوج گیری دوباره بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: سیاست و رویکرد اصلی که برای استان در نوروز در پیش گرفته ایم این است که هیچ تشویقی برای جذب گردشگر نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که نمی توانیم از تردد مردم جلوگیری کنیم، از سوی دیگر امکان برخوردهای جدی وجود ندارد، برای همین باید تلاش شود تا اوضاع را مدیریت کنیم تا مسافرت ها کم شود.

معاون استانداری کرمانشاه با تاکید براینکه نباید هیچ برنامه‌ای که منجر به تجمع مردم شود در سطح شهرهای استان اجرا شود، عنوان کرد: از حدود پنج ماه پیش به همه شهرداران استان اعلام کرده ایم که برای ایام نوروز حق ایجاد مراکزی که باعث تجمع می شود را ندارند و تنها می توانند به مقوله زیباسازی و پاک سازی شهر بپردازند، چراکه در شرایط فعلی مردم از نظر روحی و روانی نیاز دارند که محیط شهری خود را زیباتر و تمیزتر ببینند.

وی اضافه کرد: همچنین به همه دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای هدف گردشگری تاکید کرده ایم که برنامه های تبلیغی برای جذب گردشگر نداشته باشند.

سالاری تصریح کرد: در کنار این مسائل، به شهرداری ها و میراث فرهنگی اعلام کرده‌ایم از راه اندازی هرگونه کارناوال و جشنواره نوروزی پرهیز کنند.

به گفته این مسئول نمایشگاه های صنایع دستی در این ایام می توانند فعال باشند، اما به این شرط که نظارت کاملی روی فعالیت های آنها صورت گیرد و به محلی برای تجمعات تبدیل نشوند.

وی به پررنگ شدن تعداد دستفروشان در خیابان های کرمانشاه در این روزهای انتهایی سال هم اشاره ای کرد و گفت: از شهرداری می خواهیم در این ایام جلوی فعالیت دستفروشان را نگیرید و تنها برای ساماندهی آنها اقدام کنند، بگونه‌ای که فضای وسیعی را در اختیارشان قرار دهند تا با فاصله از هم کسب و کارشان را ادامه دهند.

معاون استانداری کرمانشاه تاکید کرد: همچنین دستگاه های اجرایی خصوصا دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز باید شیفت بندی باشند تا درصورتی که مشکلی برای شهروندان پیش آید، پاسخگو باشند.

وی به وضعیت رنگ بندی شهرهای کرمانشاه به لحاظ شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مرکز استان در حال حاضر در وضعیت زرد قرار دارد، نگران هستیم که به سمت وضعیت نارنجی برود، برای همین از شهرداری ها خواسته ایم ورود میهمانان نوروزی را به کرمانشاه مدیریت کنند و اجازه ندهند در پارک ها اقامت موقت صورت گیرد.

سالاری در خاتمه یادآورشد: همچنین میهمانپذیرهای دولتی کرمانشاه در این ایام حق پذیرش مسافر را ندارند و مدیران موظف هستند این موضوع را رصد کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار