کشتی تحقیقاتی گیلان پس از ۱۱ سال توقف با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار بازسازی و فعالیت خود را در راستای پایش تحقیقاتی آب‌های داخلی خزر از سر گرفت.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 18 March 2021

 

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از وظایف قانونی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ارزیابی ذخایر و برآورد میزان ذخایر قابل بهره برداری دریاهای جنوب و شمال کشور است.

محمود بهمنی افزود: کشتی گیلان یک کشتی اقیانوس پیمای ۱۱۰۰ تنی و تنها کشتی تحقیقاتی حوزه جنوبی خزر است که پس از ۱۱ سال مراحل بازسازی و باز فعالیت خود را به دست آورد و اولین گشت آزمایشی تحقیقاتی را در دریای خزر انجام داد.

وی ادامه داد: در این گشت آزمایشی مطالعات هیدرولوژی و هیدرو بیولوژی صورت پذیرفت و با استفاده از تورهای قیفی در اعماق مختلف در خصوص گونه ماهی کیلکا به عنوان یکی از ارزشمندترین ذخایر ماهی خزر مطالعات مختلف انجام شد.

بهمنی با اشاره به اینکه در کلیه مراحل بازسازی و باز فعالیت این کشتی از توان و تخصص نیروهای بومی استفاده شد، اضافه کرد: میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۳۰ میلیارد ریال بود که از محل اعتبارات استانی و اعتبارات سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین تملک و دریایی مؤسسه علوم تحقیقات شیلات تأمین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار