فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران با اشاره به اینکه بالاترین میزان مراجعان سرپایی در استان تهران طی ۳ روز اخیر بوده گفت: نسبت به ۳ ماه گذشته یک رکورد شکنی رخ داده است.
کد خبر: ۹۵۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 03 April 2021

 

علیرضا زالی ظهر شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان تهران اظهار داشت: طی هفته دوم فروردین ماه در همه شاخص‌های آماری به طور چشم گیری با افزایش مبتلایان به کرونا روبرو بوده‌ایم.

زالی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مرگ و میر در ۲ هفته اول فروردین ماه طی روزهای هشتم، نهم و دوازدهم فروردین ماه بوده است گفت: بالاترین میزان بستری‌های کرونایی مربوط به ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه می‌باشد.

وی افزود: متأسفانه بالاترین میزان مراجعان سرپایی در استان تهران طی ۳ روز اخیر به وقوع پیوسته و نسبت به ۳ ماه گذشته یک رکورد شکنی رخ داده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران عنوان داشت: باز توزیع جغرافیایی افزایش شاخص‌های بستری و سرپایی در استان تهران نا همگن است به طوری که در اسلامشهر و بهارستان و شرق و مرکز تهران بالاترین میزان را طی هفته دوم فروردین ماه در بخش فوتی‌های کرونایی داشته‌ایم و در بخش مراجعین سرپایی در پاکدشت مرکز و بخش‌هایی از شمال تهران بیشتر از مناطق دیگر بوده است.

زالی بیان داشت: طبیعتاً در تهران به دلیل الگوهای آتی که خواهیم داشت امکان اینکه شاخص‌ها هم گن تر شوند بیشتر است اما در حال حاضر متأسفانه میزان بستری‌ها در استان تهران از عدد ۳ هزار و ۷۱۲ نفر گذشته که در طول ۵ ماه اخیر یک رکورد عجیب است.

وی اظهار داشت: طی ۲ هفته اخیر میزان مراجعین سرپایی هم در استان تهران بین ۵ تا ۷ هزار در نوسان بوده و با توجه به فعال شدن مطب‌ها ممکن است باز توزیع میزان مراجعین سرپایی تغییر کند که دلیل بر کاهش میزان مراجعان نیست و نکته مهم این است که افراد مسن همچنان پرخطر هستند و ۴۳ درصد افراد بستری و ۷۰ درصد فوت شدگان افراد مسن می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار