مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای ۴۵۰ واحد پلاسما طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این پلاسما که از بهبودیافتگان کرونا دریافت شده برای نجات جان بیماران کرونایی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر پژمان صالحی فر  با بیان اینکه پلاسما درمانی یکی از راه های موثر درمان بیماران مبتلا به کروناست، گفت: در این روش از پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا استفاده می شود، بنابراین نیاز است که افراد بیمار پس از بهبودی جهت نجات جان دیگر بیماران، اهدای پلاسما داشته باشند.

وی افزود: تمام بهبودیافتگان کرونا که در رده سنی 18 تا 65 سال هستند، می توانند یک ماه پس از بهبودی اهدای پلاسما داشته باشند.

صالحی فرد گفت: متاسفانه سال گذشته تنها 450 مورد اهدای پلاسما داشتیم، درحالیکه تعداد بهبودیافتگان کرونا در این سال بیش از 40 هزار نفر بوده است.

وی افزود: این میزان استقبال اندک بهبودیافتگان از اهدای پلاسما در حالی است که این پلاسما می تواند جان یک بیمار مبتلا به کرونا را نجات دهد و این امکان هست که روزی یکی از عزیزان همین افراد مبتلا شده و به پلاسما نیاز پیدا کند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه یادآور شد: پلاسما تولید شده در بدن بهبودیافتگان نهایتا سه تا چهار ماه پایدار است و پس از آن از بین می رود، درحالیکه اگر این افراد بخشی از این پلاسما را اهدا کنند می توان تا دو سال این پلاسما را ذخیره کرد و برای بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

صالحی فرد خاطرنشان کرد: اهدای پلاسما هیچ نقشی در کاهش ایمنی بدن افراد ندارد و با اهدای آن می توان جان افراد زیادی را از مرگ نجات داد و چه بسا روزی خود این افراد اهدا کننده با ابتلای مجدد به کرونا به این پلاسما نیاز پیدا کنند.

این مسئول از تمام بهبودیافتگان کرونا خواست برای نجات جان دیگر بیماران کرونایی و به شکرانه سلامت، یک ماه پس از بهبودی از کرونا جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی افزود: این مراکز همه روزه بجز روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 19 بعدازظهر آماده پذیرش مراجعان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار