در بررسی گزارش های حسابرسی مربوط به سال مالی ۹۴ سازمان‌های زیباسازی، پسماند و فناوری اطلاعات شهرداری تهران، در شورای شهر، مشخص شد که برخی از منابع بدون طی روند قانونی جا به جا شده و از جمله سند باغ اتحادیه به رغم ۶ سال خریداری از سوی شهرداری هنوز سندی حاکی از تملک شهرداری ندارد.
کد خبر: ۹۵۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 06 April 2021

 

به گزارش تابناک تهران، اعضای شورای اسلامی شهر  روز سه شنبه در جریان دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر بر اساس دستور جلسه، گزارش حسابرسی سال مالی ۹۴ سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، زیباسازی و سازمان پسماند را بررسی کردند.

«مجید فراهانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: وضعیت مالی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران از سوی حسابرس رسمی از حیث انطباق با استانداردهای حسابرسی مطلوب گزارش شده است.

وی افزود: در ارزیابی کمیته بودجه و نظارت کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، مهمترین نکات موجود در گزارش حسابرسی از این سازمان، عدم رعایت قوانین و مقررات و مسائل مالیاتی است.

فراهانی ادامه داد: لازم است سازمان فاوا نتیجه پیگیری در خصوص معافیت از مالیات و اعمال نظر مراجع مالیاتی در این خصوص را در اختیار حسابرس شورای شهر قرار دهد.

به گفته وی قرار دادهای خرید تجهیزات و توسعه شبکه بی سیم شهرداری نیز از قراردادهای پر حاشیه ای این سازمان است که لازم است سازمان فناوری اطلاعات این موضوع را نیز در اختیار حسابرس قرار دهد.

فراهانی، مساله برآورد سود واقعی سازمان را از دیگر نکات مورد توجه در عملکرد مالی سازمان فاوا شهرداری تهران دانست و گفت: سازمان فناوری اطلاعات ظرف مدت ۳ ماه این موضوع را روشن و گزارش‌هایی در اختیار حسابرس شورای شهر قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران، مبارزه با پولشویی را از دیگر نکات در گزارش حسابرس عنوان کرد و گفت: در این خصوص شورای شهر تکالیفی را برای سازمان فاوا پیشنهاد کرده بود.

«سید حسن رسولی» عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص گزارش مالی سازمان فاوای شهرداری تهران، اظهار داشت: در یکی از بندهای این گزارش مشخص شده است که این سازمان بعد از ۶ سال هنوز اقدامی برای وصول مطالبات راکد انجام نداده است.

وی گفت: همچنین قراردادی را برای برون سپاری دریافت بهای فروش طرح ترافیک انجام داده است اما هنوز تسویه حساب نشده است.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۵ رای گزارش حسابرس رسمی شورای شهر از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه را تصویب کردند.

همچنین اعضای شورای شهر در ادامه گزارش حسابرسی سال ۹۴ سازمان زیباسازی شهر تهران را در دستور کار قرار دادند.

«مجید فراهانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه بیش از ۶۰ گزارش حسابرسی در نوبت بررسی صحن داریم، گفت: گزارش حسابرسی ۱۵ سازمان در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تکمیل و به هیات رئیسه ارائه شده است.

وی گفت: حسابرس منتخب شورا اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است.

فراهانی افزود: گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر گردیده و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.

عضو شورای تهران عنوان کرد: ارزیابی ما از گزارش حسابرس این است که صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان نشان دهنده عدم رعایت شفافیت درصورت های مالی وقراردادها و در مباحث مالیاتی است.

وی ادامه داد: به طوری که سازمان زیباسازی شهر تهران مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز رعایت نکرده است.

«سید حسن رسولی» نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: بر اساس ماده ۷۱ وظیفه شورا این است که به نمایندگی از حقوق شهروندان صورت های مالی سالیانه شهرداری و سازمان های وابسته از موضع وکلای صاحبان سهام با استفاده از انتخاب حسابرس رسمی کنترل کرده و اظهار نظر کنیم.

وی افزود: در مواردی حسب گزارش حسابرس به صورت واضح و آشکار حقوق شهرورندان توسط ارکان وقت سازمان مورد صیانت قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴۱ میلیارد ریال از قراردادهای منعقده سازمان زیباسازی در سال ۹۴ به صورت ترک تشریفات بوده است، گفت: باید بدانیم دلایل این ترک تشریفات چیست.

رسولی ادامه داد: قانون مناقصات عمومی این حق را به مقامات تصمیم گیر داده اما به عنوان مجمع باید از چرایی آن آگاه باشیم .

وی با اشاره به بخش دیگری از گزارش حسابرسی زیبا سازی، عنوان کرد: مبلغی از منابع درآمدی سازمان وصول شده ولی بر خلاف قانون به حساب خزانه متمرکز شهرداری واریز نشده و تقاضا کردیم که ظرف یک ماه گزارش رسمی آن داده شود و نسبت به واریز این مبلغ اقدام کنند.

وی با اشاره به بخش های دیگر گزارش و تملک‌ باغ اتحادیه اظهار داشت: باغ اتحادیه از محل منابع این سازمان خریداری شده اما هنوز پس از سال ها سند آن به نام شهرداری و سازمان زیبا سازی صادر نشده است.

وی پیشنها کرد که ظرف سه ماه سازمان زیباسازی گزارشی در این خصوص ارایه دهد.

در نهایت اعضای شورای شهر، با ۱۴ رای گزارش حسابرسی سال ۹۴ سازمان زیباسازی شهرداری تهران را تصویب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار