بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: ظهور سرزده منوچهر خان!» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵ 16 September 2015
مردم به دنبال انصراف از ثبت نام خودرو

به گزارش جماران، طی روزهای گذشته اقدامی از سوی مردم آغاز شده و در حال فراگیر شدن است، مبنی بر اینکه کسانی که خودروی صفر پیش خرید کرده بودند در حال انصراف از خرید خود هستند. آمارهای غیر رسمی حاکی از این است که روز به روز به میزان قابل توجهی بر تعداد این انصراف ها افزوده می شود و تا جایی پیش رفته که واکنش برخی افراد نزدیک خودروسازان را به همراه داشته است. البته واکنش این افراد به خواسته های مردم آنقدر ناشیانه و از روی تکبر بوده که مردم با عزم جدی تری برای پاسخگویی به این گونه اظهارنظرهای از سر طلبکاری وارد میدان شده و به هر شکلی تلاش می کنند تا خودروسازان را وادار به افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو کنند.


جزای نقدی ۶۰۰ میلیونی برای ۲ جراح متخلف

به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، به تازگی در استان اصفهان یکی از جراحان مغز و اعصاب از بیماری مبلغ 2 میلیون تومان مبلغ خارج از تعرفه و یا به عبارتی زیرمیزی دریافت کرد.بیمار در مقام شاکی خصوصی شکایت خود را به اداره کل تعزیرات حکومتی اصفهان اعلام کرد، پس از بررسی این شکایت در شعبه تعزیرات حکومتی، تخلف برای رئیس شعبه محرز شد و در نهایت این پزشک متخلف وجه اخذ شده را به بیمار بازگرداند و همچنین مطابق قانون به پرداخت 4 میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.مشابه این پرونده در استان گیلان نیز اتفاق افتاد به طوری که بیماری که به جراحی بینی اقدام کرده بود در مقام شاکی خصوصی به اداره کل تعزیرات حکومتی مراجعه و از اخذ مبلغ مازاد بر تعرفه توسط پزشک جراح خود شکایت می‌کند.پرونده برای رسیدگی به شعبه ویژه ارسال می‌شود و بعد از مراحل رسیدگی صحت ادعای شاکی برای رئیس شعبه اثبات می‌شود.جالب توجه اینکه برای رئیس شعبه روشن شد که پزشک متخلف در جراحی‌های دیگر نیز مبالغی خارج از تعرفه از بیماران دریافت کرده است.بدین ترتیب بر اساس قانون و به استناد ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی ودرمانی، حکم به پرداخت مبلغ 547 میلیون و 808 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی برای پزشک خاطی صادر شد.


کشف ۲ هزار میلیارد تومان اظهارنامه جعلی

نصرالله جهانگرد امروز از دیتاسنتر این شهر بازدید کرد.معاون وزیر ارتباطات در حاشیه بازدید از دیتاسنتر رشت از انتقال 40 درصد میزبانی سایت‌های داخلی به ایران خبر داد و گفت: با این آمار ایران رتبه یک را در خاورمیانه درباره میزبانی‌های داخلی دارد.وی با اشاره به مثالی در این باره گفت:‌ طبق یک آمار ارائه شده در یک نقطه مرزی ایران 2 هزار میلیارد تومان از طریق جعل کاغذ و اظهارنامه ارز غیرمجاز استفاده شده است که این موارد به دلیل وجود کاغذ در مبادلات رخ داده است.جهانگرد همچنین از راه‌اندازی درگاه وب در کشور و استان‌ها خبر داد و گفت:‌ آدرس‌های IRAN.GOV.IR و OSTAN.GOV.IR برای این منظور در نظر گرفته شده است.


کشف زمین خواری جدید در بندرعباس

ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه ما در بندرعباس درگیر زمین‌خواران عمده هستیم، گفت: در مقطعی از زمان فردی اقدام به خرید زمین در بندرعباس کرد اما به واسطه ارتباطاتی که داشته چندین برابر زمین خود سند ثبتی به نام وی صادر شده است.وی افزود: مردم بومی منطقه به واسطه‌ اینکه تاکنون با چنین مسائلی روبرو نشده بودند اقدام خاصی برای ثبت زمین‌های خود نکرده بودند و امروز این زمین‌خواران با اسناد خود با مردم درگیری دارند و از جمله در منطقه‌ای از بندرعباس به نام نخل ناخدا ما با یکی از این زمین‌خواران درگیری داریم.


انتقاد صریح از ائمه جمعه تهران و مشهد

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله روز سه شنبه خود با انتقاد شدید از بیان برخی اظهارات در نماز جمعه، نوشت: متاسفانه مدتی است از منبرهای نماز جمعه بعضی شهرهای مهم از جمله تهران و مشهد مطالبی شنیده می‌شود که نه تنها در چارچوب فلسفه نماز قرار ندارند بلکه درست در تضاد با آن هستند.


ملی پوش فوتبال زنان نظرش را برگرداند

در حالی که نیلوفر اردلان در اظهار نظرهای قبلی به شدت نسبت به عدم رفتنش به مسابقات تیم ملی فوتبال بانوان انتقاد داشت. این بار نیلوفر اردلان در گفتگو با «نسیم» در اظهار نظر متفاوتی ضمن ابراز ناراحتی از سوءاستفاده رسانه های ضدانقلاب از موضوع عدم همراهی وی با تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در جام ملت‌های آسیا، گفت: من یک زن مسلمان ایرانی هستم و مساله عدم حضورم در این رقابت‌ها کاملا شخصی و خانوادگی است و ربطی به سایر مسائل ندارد.اردلان افزود: برای رسانه‌های بیگانه خیلی متاسفم که از یک موضوع کاملا شخصی، بهره برداری سیاسی کرده اند و آن را دستاویزی برای حمله به نظام و باورهای سرزمینم قرار داده اند؛ من فقط مشکلم را مطرح کردم و خواستم راه‌حلی برای آن پیدا کنم و اصلا این موضوع ربطی به غریبه‌ها ندارد که بخواهند در این مورد نظر بدهند.این بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران گفت: برای رسانه‌های معاند که اینگونه از مشکل من سوءاستفاده کردند، تاسف می‌خورم. من به عنوان یک زن مسلمان ایرانی، سرباز تیم ملی کشورم هستم و امیدوارم که این رسانه‌ها دست از شیطنت خود بردارند.به گزارش «نسیم»، اردلان به دلیل مشکلات خانوداگی و مخالفت همسرش نتوانست در جام ملت های آسیا حضور داشته باشد که این موضوع با سوءاستفاده جریان‌های ضدانقلاب تبدیل به حربه ای برای حمله رسانه های بیگانه به باورهای دینی و ملی مردم ایران شده است.


ترکیب مجلس آتی از دیدگاه یک اصلاح طلب

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی از اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان غیر رادیکال و معقول به عنوان وجه غالب آرایش سیاسی در انتخابات پیش رو سخن گفت. محمد عطریانفر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با تاکید بر قانونمندی به عنوان گامی اساسی در مسیر مبارزه با فساد، اظهار کرد: قانونمندی و التزام به قانون از ناحیه تمامی افرادی که قدرتی در اختیار دارند، عمده ترین تکلیفی است که می تواند مشکل ما را در امر مبارزه با فساد حل کند و مسیر پیش رو را به درستی هدایت کند. وی ادامه داد: اگر بتوانیم جنبه قانونمندی را تقویت کنیم، می توانیم بر بسیاری از مشکلات در حوزه های فسادهای اجتماعی و اقتصادی پیروز شویم. عطریانفر در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با اینکه تعداد زیادی از مردم ریشه بسیاری از مشکلات را در حوزه های اجتماعی و فرهنگی می دانند و در پاسخ به اینکه آیا دولت پس از فراغت از موضوع هسته ای برنامه ای برای سامان دادن به دیگر حوزه ها دارد، اظهار کرد: موضوع مدیریت کشور یک منشور چندوجهی است و اینگونه نیست که افراد با حل کردن یک مسئله به محور دیگری بپردازند. اداره کشور و همچنین اداره مسائل و مشکلات مردم درست مانند یک منشور چندوجهی است که باید به تمام ابعاد آن وقوف پیدا کرد و با تعیین و تعریف مشکلات، در مسیر راه حل آن ها گام برداشت.


عارف گزینه مطلوب کاگزاران است

محمد قوچانی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به گزارشی تحت عنوان "لاریجانی" محبوب، "عارف و خرازی" مغضوب کارگزاران که در فضای مجازی گروه تلگرام کارگزاران جوان منتشر شد، گفت: کارگزاران بارها گفته است که اصلاح طلبان یک لیست دارند و هر کس در راس آن باشد و اجماع یا اکثریت اصلاح طلبان آن را تایید کنند، تایید می کنند. حتی آقای مرعشی به عنوان سخنگوی حزب گفتند این بار نوبت دیگران است که به نفع آقای عارف کنار روند و هفته نامه صدا در سرمقاله هم نوشت که چرا اصلاح طلبان نمی توانند از علی لاریجانی حمایت کنند. اگر آقای ناطق نوری می آمدند حتما حتی بزرگان اصلاحات تصمیم دیگری می گرفتند اما تا اینجا قطعا عارف در صدر لیست اصلاحات از جمله کارگزاران است. لطفا دوستان فریب خبرسازی های اصولگرایان را نخورند. با نبود ناطق، عارف گزینه مطلوب کارگزاران.


پاسخ یک مرجع تقلید به موضوع کمپین خودرو

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید به پرسش جمعی از تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت خودرو درباره کمپین تحریم خرید خودروهای داخلی پاسخ داد. به گزارش ایرنا، در متن پرسش جمعی از کارگران، تولیدکنندگان، اقتصاددانان، دانشگاهیان، متخصصان، بازاریان و اصناف کشور آمده است: همان گونه که مستحضرید صنعت و تولید ملی نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد و همچنین تولید ناخالص ملی دارد،باتوجه به موفقیات اخیر دولت تدبیر و امید که با حمایت و عنایات مقام معظم رهبری (مذاکرات هسته ای و مذاکرات اقتصادی و صنعتی) حاصل شده است؛ جای بسی امیدواری برای ارتقا و بهبود صنعت و اقتصاد را نیز مهیا نموده است. در حال حاضر بیش از میلیون ها شغل در اقصی نقاط مختلف کشور در زنجیره تولید کالای ایرانی ایجاد شده که باعث افزایش و رشد در سلامت و کاهش فقر، فساد و فحشا و سایر آسیب های اجتماعی گردد. از آنجایی که همواره در سرلوحه تولیدکنندگان ما این امر قرار گرفته که مصرف کننده و مشتری ولی نعمت ما می باشند سعی شده در جهت افزایش و رضایتمندی مشتریان قدم برداشته شود. البته تحریم های ظالمانه دراین چندسال اخیر تا حدودی بر کاهش کیفیت تولیدات داخلی بی تاثیر نبوده،درحالی که یقینا با رهبری و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و مراجع عظام، همت مدیران، متخصصان و اتحاد ملت شریف به رتبه های بالاتر خواهیم رسید. اخیرا بعضی افراد سودجو با حرکات مشکوکی مدیریت شده با ایجاد کمپین های ضدتولیدی در فضاهای مجازی تلاش می کنند مانع از خرید و مصرف کالای ایرانی گردند تا از این طریق بتوانند خللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایجاد نمایند. حال استفتاء ما از آن مرجع عالیقدر و معزز این است که آیا جایز است با ایجاد این گونه کمپین ها مانع تولید و پیشرفت مملکت عزیز و خوشحالی بیگانگان شد؟ براساس این گزارش، در پاسخ آیت الله موسوی اردبیلی آمده است: حمایت از تولیدکننده داخلی عقلا و شرعا امری لازم و ضروری است اما باید تولیدکنندگان توجه داشته باشند که این حمایت نمی تواند بدون قید و شرط و بدون درنظرگرفتن مصالح و حقوق مصرف کنندگان صورت پذیرد. همانگونه که تولیدکننده داخلی حق برخورداری از حمایت را دارد، مصرف کنندگان هم دارای حقوقی هستند که باید توسط تولیدکنندگان مراعات شود. اگر ایراداتی که مصرف کنندگان به تولیدات داخلی وارد می کنند و نسبت به تضییع حقوق خود معترض هستند، ایرادات صحیحی نیست، تولیدکنندگان و مسوولین باید با دلیل و برهان مردم را قانع کنند و اگر اشکالات مردم وارد می باشد، باید ضمن عذرخواهی از مردم در صدد رفع مشکل برآیند و رضایت آنان جلب شود. مردم ایران در مقاطع مختلف ثابت کرده اند که چنانچه با آنان رفتار صحیح و کریمانه صورت بگیرد، آنان نیز با کرامت و بزرگواری مشکلات را تحمل می کنند، ولی برخورد همراه با تحمیل و پاسخگو نبودن و مردم را نامحرم فرض کردن، هیچ گاه پاسخ مناسبی از سوی مردم دریافت نکرده است. البته مردم عزیز نیز باید هوشیاری خود را حفظ کرده و در دام کسانی که نیت خیرخواهانه نداشته و صرفا به جهت مطامع گروهی، سیاسی و جناحی و یا خدای نکرده به قصد ضربه زدن به استقلال کشور و تحت فشار قرار دادن دولت محترم در شرایط سخت اقتصادی، تحرکاتی انجام می دهند، نیفتند و با متانت و آرامش حقوق خود را مطالبه نمایند. از خداوند منان توفیق روزافزون برای مسوولین محترم جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم را خواستارم.


بولتن سازی برای کنترل ائمه جمعه

پارس نوشت: یک گروه سیاسی نزدیک به جریان فتنه در طرحی که در اختیار یک مقام ارشد دولتی قرار داده با هدف تاثیر گذاری بر گروههای مرجع، پیشنهاد درصدد بولتن سازی را به مقامات دولت یازدهم داده است. در این طرح، دولت بایستی به دنبال این باشد که با مراجع تقلید ائمه جمعه سراسر کشور به صورت مستقل از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ارتباط بگیرد و با سیستم جداگانه و یا ارسال بولتن با آنها ارتباط برقرار کند. اهداف این گروه سیاسی نزدیک به فتنه، دولتی‌ها در این مرحله بایستی که در موضوعات هسته‌ای و انتخابات دیدگاه‌های ائمه جمعه را کنترل کنند. این گروه سیاسی تلاش دارد در این زمینه تصمیم‌گیری و جمع‌بندی خود را با فشار به برخی اعضای ارشد دولت از جمله رئیس دفتر یک مقام عالی اجرایی موکول نماید.


هشدار دوم برای محافظت از مخزن الاسرار مفاسد اقتصادی

عضو کمیته نمایندگان خواستار ملاقات با بابک زنجانی بر لزوم مراقبت‌های ویژه از این متخلف اقتصادی تأکید کرد و افزود: این فرد به دلیل حجم تخلفات و گستره وسیع افرادی که با وی در ارتباط بوده‌اند، مخزن اسرار مفاسد اقتصادی است که باید برای شناسایی آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. امیر عباس سلطانی، در مورد برخی اظهارنظر‌ها در مورد تلاش‌ها برای حفظ جان بابک زنجانی در زندان تصریح کرد: بابک زنجانی مخزن اسرار واطلاعات است چرا که با افراد زیادی در ارتباط بوده و در بخش‌های گسترده‌ای ردپای وی دیده می‌شود، بنابر این حتما باید از وی مراقبت‌های ویژه انجام پذیرد تا اطلاعاتی که در اختیار وی است از بین نرود. به گزارش ایلنا وی با تأکید بر اینکه نمایندگان خواستار دیدار با بابک زنجانی همچنان بر لزوم برگزار شدن این دیدار تأکید دارند، ادامه داد: هم‌اکنون مدارک مهمی از اظهارات بابک زنجانی و صدای ضبط شده وی در کمیسیون انرژی مجلس وجود دارد که می‌تواند به روند بررسی پرونده قضایی وی کمک کند.


نظر تخت روانچی در مورد اظهارات جلیلی

مجید تخت روانچی در گفتگو با آنا اشاره کرد: آقای جلیلی عضو شورای‌ عالی امینت‌ ملی هستند. پیش از این هم مذاکره‌کننده ارشد کشور بوده‌اند و مسائل را دنبال می‌کنند. ما از زحمت‌هایی که تیم‌های مذاکره‌کننده قبلی کشیده‌اند، تشکر می‌کنیم. ما به تلاش‌های تمامی کسانی که این موضوع را در چندسال گذشته پیش‌ برده‌اند، ارج می‌نهیم زیرا خودمان در مذاکره حضور داشته‌ایم و می‌دانیم که کار بسیار سختی است. نوع رویکرد و نوع نگاه تیم فعلی مذاکره‌کننده هسته‌ای با رویکرد و نگاه آقای جلیلی تفاوت دارد. ما در این مورد اختلاف‌نظر داریم و این مساله چیز عجیبی نیست و بر کسی هم پوشیده نیست. طبیعتا مجلس هم حق دارد که از هر کسی که می‌تواند در بررسی برجام به آنها کمک کند، دعوت کند. آقای جلیلی هم آمد و نظراتش را ارائه کرد و این موضوع برای ما عجیب و غریب نبود. وی همچنین در پاسخ به این سوال که: شایعه شده است که تماس‌های تلفنی ظریف و کری قطع شده است و چند بار از طرف جان کری با دفتر ظریف تماس گرفته شده اما آقای ظریف به این تماس‌ها پاسخ نداده است.اینطور است؟ گفت: خیر چنین چیزی درست نیست. من اطلاعی ندارم که تماسی گرفته شده و پاسخی به آن داده نشده باشد. هرچه باشد ما وظیفه داریم اطلاع‌رسانی کنیم و اگر چنین چیزی اتفاق می‌افتاد افکار عمومی را در جریان می‌گذاشیم. وزارت امور خارجه قصد پنهان کردن مسائل را ندارد.


سخنان جلیلی با نامه اوباما به رهبری جور در نمی آید

سیدعلی خرم سفیر اسبق ایران در سازمان ملل در رابطه با اظهارات سعید جلیلی در کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: براساس اسناد و مدارک و صورت جلسه‌هایی که مرتبط به مذاکرات هسته‌ای در دولت نهم و دهم‏، آقای اوباما در سال 91 نامه‌ای را به مقام معظم رهبری نوشت و در آن گفت‌وگوی دوجانبه ایران و آمریکا در رابطه با مسئله هسته‌ای را پیشنهاد داد و گفت که با انجام این گفت‌وگوهای محرمانه، آمریکا مشکلی با فعالیت غنی‌سازی ایران ندارد. وی در گفت‌وگو با ایلنا،ادامه داد: اینکه اعضای تیم مذاکره کننده سابق در کمیسیون برجام می‌گویند آمریکا یا 1+5 طی مذاکرات آلماتی حق غنی‌سازی ایران به رسمیت شناخته است‏، با این نامه جور در نمی‌آید زیرا اگر آمریکا یا 1+5 طی آن مذاکرات حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت شناخته بود دیگر لزومی برای نوشتن آن نامه به عنوان یک ابتکار محرمانه نبود.


جریمه 900 هزار تومانی بدحجابی

سرپرست دادسرای ارشاد تهران گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون مدیران ۷۳ مجتمع مسکونی تهران را با هدف جلوگیری از برگزاری پارتی های شبانه به دادسرا دعوت کردیم که این اقدام مؤثر بوده به نحوی که آمار پارتی‌های شبانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. برخورد دادسرای ارشاد با پدیده بدحجابی در جامعه هم اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر چندین پرونده در برخورد با بدحجابی در دادسرا تشکیل شده که در دو مورد دادگاه متهمان را به پرداخت ۹۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.


واکنش نوبخت به دعوت مجلس از آمانو

محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری با رسانه‌ها در خصوص دعوت کمیسیون برجام از «آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حضور در این کمیسیون اظهار داشت: این بحث هنوز در دولت مطرح نشده که آقای آمانو به مجلس برود یا نه. وی ادامه داد: مجلس باید به صورت رسمی درخواست خود را ارائه دهد؛ در برنامه آقای آمانو نیز باید برنامه چنین دیداری وجود داشته باشد که این کار صورت بگیرد. سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت هنوز به صورت رسمی این موضوع را مورد تصمیم‌گیری قرار نداده است که اجازه بدهد یا نه؛ چون اختیاراتمان در مورد این مسئله محدود است.


70 هزار پروژه عمرانی نیمه کاره دولت احمدی نژاد

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت با 70 هزار پروژه نیمه کاره مواجه بودیم که برای تکمیل آن بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود، گفت: برای حل این مشکل، سیاست جلب مشارکت نهادهای عمومی غیردولتی در پیش گرفته شد.محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح 140 مدرسه بنیاد برکت با بیان اینکه باید شاکر خداوند بود که ستاد اجرایی فرمان امام در جایگاهی قرار دارد که خدماتش در گوشه و کنار کشور به مناطق محروم غیرقابل انکار است، گفت: در شروع فعالیت‌های دولت با حجم عظیمی از پروژه‌های عمرانی روبه‌رو بودیم و 70 هزار بنیاد پروژه نیمه کاره داشتیم. وی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه‌های نیمه کاره بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز بود و باید دولت برای آن تدبیر می‌کرد. هنوز نیازهای فراوانی در کشور وجود دارد.معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه دولت سیاست جلب مشارکت نهادهای عمومی غیردولتی چون ستاد اجرایی فرمان امام،بنیاد مستضعفان، تعاونی‌ها و... را در پیش گرفت، گفت: تاکنون در 22 سفر استانی رییس جمهور نیز برای توسعه از این سیاست بیشتر بهره گرفتیم. شریعتمداری افزود: بنیاد برکت که وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است از همراهان ما در این مسیر است و با هدفمند توامندسازی اقتصادی محرومان فعالیت‌هایی را شکل داده است. باید ترتیبی اتخاذ کرد که منابع موجود به سمت توانمندسازی، اقتصادی اقشار محروم سوق پیدا کند.


کلاه بزرگی که سر استقلال رفت!

مسئولان استقلال در بازی های ابتدایی لیگ برتر اسپانسرهایی را تبلیغ کردند اما کمی بعد به مشکل خوردند و در بازی جام حذفی بدون تبلیغ اسپانسر به میدان رفتند. قرار بود چک اسپانسر در تاریخ 21 مرداد و همچنین یک فقره چک نیز در تاریخ 21 شهریور پاس شود که این اتفاق رخ نداد تا آبی‌ها بدون اسپانسر به مصاف شهرداری سمنان بروند. مسئولان باشگاه تهدید کرده اند در صورتی که اسپانسر به تعهداتش عمل نکند، قرارداد را فسخ می‌کنند اما به نظر می رسد توان این کار را ندارند! مشخص نیست چه بندهایی در قرارداد طرفین گنجانده شده که آبی ها نتوانسته اند با وجود پاس نشدن چک ها، قرارداد را فسخ کنند و تنها کاری که از دستشان برآمده، پاک کردن نام شرکت‌ها از روی لباس های بازیکنان بوده و احتمالا باید گفت کلاه بزرگی سرشان رفته است!


اینترنت رودخانه‌ای است که جریان‌های مسموم را منتقل می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح 140 مدرسه بنیاد برکت با بیان اینکه دشمن در خانه‌های مردم نفوذ کرده است و دارند ارتباط اعضای خانواده را با هم مختل می‌کنند، گفت: در یک خانواده 4، 5 نفری وقتی پدر به منزل می‌آید می‌بیند که فرزندان در گوشه‌ای نشستند و یک گوشی در دستشان است. اینها چه با نسل جوان می‌کنند. دشمن از ابتدا فکر جوان را شکل می‌دهد. محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا اخیرا گفته بود ما هرچه از پیشرفت‌ها و امکانات داریم، در اختیار دوستان، متحدان و شرکایمان قرار می‌دهیم به جز یک چیز که هیچ کس را در آن شریک نمی‌کنیم که آن هم اینترنت است. اینترنت رودخانه‌ای است که جریان‌های مسموم را منتقل می‌کند و ان‌شاءالله با فکر بلند مقام معظم رهبری روزی به جایی برسیم که خودمان بتوانیم این جریان را در کشور داشته باشیم.


پیش بینی مصلحی از فتنه جدیدی که در راه است

حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در خصوص ماحل پروژه تخریف امام اظهار داشت مرحله اول: تفکر سازندگی و نکته مقابل اندیشه ای که امام دنبالش بوده است. در سازندگی می گفتند که چند نسل باید فدا شود تا یک نسل خوب زندگی کند. آن ها می گفتند که اول باید مشکلات اقتصادی حل شود بعد به سر مشکلات فرهنگی می رویم مرحله دوم دوره اصلاحات بود. در این دوره دید این بود که افکار امام را باید در موزه ها گذاشت. نفی کارآمدی جمهوری اسلامی اصل دیگر این دوران بود بخش سوم تلاش برای تحریف ولایت مطلقه فقیه است. من در قضایای بیداری اسلامی به مصر رفتم و دیداری با رییس دانشگاه الازهر داشتم که چرا از انقلاب مصر عقب هستید. یکی از حرف هایی که به من زد این بود که شما درگیر فتنه که بودید ولی فقیه‌تان چنان نظام را مقابل فتنه -با چنین عقبه بزرگی که داشت یعنی آمریکا- حفاظت کرد. شما این را دارید که در مصر خبری از آن نیست. در فتنه دو هدف عمده دنبال می شد. یکی کینه ورزی از خط امام و شعار علیه اصول امام، نکته دوم ستیز با اصول مکتب امام بود. اما فتنه جدید که پیش رو داریم این گونه نیست که به رهبری اهانت شود یا عکس امام پاره شود. این روزها برخی چنان نام مقام معظم رهبری به کار می برند که حزب اللهی‌ها این گونه به کار نمی برند. استکبار هم در راه خود آبدیده تر شده است مرحله بعدی فتنه دو سال پایانی دولت دهم بود. آن هم به خاطر حضور حلقه انحرافی در اطرافیان دولت بود.


بازداشت معلمان ایرانی در مدرسه العین امارات

سایت دولت بهار از بازداشت معلمان ایرانی در العین امارات خبر داد و نوشت: بیش از 150 دانش آموز ایرانی در مدرسه العین امارات تحصیل می کنیم .در امارات مدارس در سال جدید تحصیلی از اول شهریور شروع شده است. متاسفانه مدرسه ایرانی العین نه تنها افتتاح نشده بلکه معلمان ما توسط شرطه وپلیس العین بازدداشت شده اند و گفته اند مدرسه تعطیل باید باشد. واقعا ما چه گناهی داریم که می خواهیم در مدارس ایرانی درس بخوانیم.


اعتراف درمورد ضعف جستجوگرهای ایرانی

مدیر اجرایی پروژه ملی موتور جستجوگر گفت: در هیچ کجای دنیا، جویشگر بومی با هدف جایگزینی با گوگل و یاهو، راه اندازی نمی شود. امیرعلی خیراندیش بابیان این مطلب اظهار داشت: با مطرح‌شدن پروژه جستجوگر ملی، بسیاری تصور می‌کنند که این جویشگر قرار است جای گوگل و یاهو را بگیرد به همین خاطر به‌طور مداوم آن را با این موتورهای جستجوگر مقایسه می‌كنند درحالی‌که هدف ما پاسخگویی به نیازهای بالقوه کاربران در اینترنت است. وی بابیان اینکه در هیچ کجای دنیا، جویشگر بومی باهدف پر کردن جای گوگل و یاهو راه‌اندازی نمی‌شود افزود: قرار نیست پارسی جو، جای گوگل را در ایران بگیرد چراکه هدف ديگري را دنبال می‌کند و درواقع کارکرد متفاوتي خواهد داشت.


اولین ایرانی با دو میلیون فالوئر در اینستاگرام

بهنوش بختیاری بازیگر طنز سینما و تلویزیون ایران، توانسته زودتر از دیگر هنرمندان و حتی ورزشکاران ایرانی به دو میلیون فالوئر دست پیدا کند تا عنوان اولین ایرانی با دو میلیون فالوئر را به خود اختصاص دهد. الناز شاکردوست با 1.9 میلیون فالوئر، مهناز افشار 1.8 میلیون فالوئر و امیر تتلو با 1.7 میلیون فالوئر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


باد سوریه را با خود خواهد برد

طوفان عظیم شن هفته اخیر در سراسر خاورمیانه جان دستکم ۱۲ تن را گرفت. این طوفان دامن‌گیر هفت کشور خاورمیانه و به خصوص لبنان و سوریه شد. به عقیده کارشناسان آب و هوا، طوفان مرگبار اخیر ارتباط معناداری با خشکسالی سال‌های اخیر در سوریه دارد؛ خشکسالی‌ای که یکی از عوامل تشدید جنگ داخلی در این کشور خوانده می‌شود. سوریه اکنون علاوه بر خشکسالی و جنگ با پدیده دیگری نیز مواجه شده است: طوفان‌های شنی که بیش از یک میلیون سوری را وادار کرده زمین‌های کشاورزی‌ خود را ترک کنند.

این طوفان‌های خشن را «هبوب» می‌نامند. طوفان‌هایی که از جنگ نیز قوی‌تریند. طوفانی‌هایی که عملیات هوایی ائتلاف ضد داعش را به طرز چشمگیری کاهش داده و به یک معنا جنگ تازه‌ای را به راه انداخته است. جنگ طبیعت؛ تاریخ طبیعی زوال.


احتمال پایان منابع ایران تا 2040

منابع آبی سراسر خاورمیانه در ۲۵ سال آینده رو به زوال می‌گذارند و از این رو رشد اقتصادی و امنیت ملی کشورهای این منطقه عمیقاً تهدید می‌شود و در نتیجه مردم مجبور به مهاجرت به مراکز شلوغ شهرهای بزرگ می‌شوند. این خلاصه‌ای است از گزارش اخیر مؤسسه منابع جهانی (WRI) درباره وضعیت منابع طبیعی در خاورمیانه. بر اساس این گزارش منطقه خاورمیانه با ۳۵۰ میلیون جمعیت، امواج مرگباری از گرما و تنش‌های آبی شدیدی را تجربه خواهد کرد.به گزارش گاردین این مؤسسه اعلام کرده است: «خشکسالی و کمبود آب در سوریه یک عامل اصلی برای بروز جنگ داخلی در سال ۲۰۱۱ در این کشور بوده است. کاهش منبع آب و سوءمدیریت مزمن باعث مهاجرت و آوارگی یک و نیم میلیون نفرتن‌ها در داخل سوریه شد. کشاورزان و دامداران محل امرار معاش خود را از دست دادند و مجبور به نقل مکان به مراکز شهری شدند. بی‌ثباتی بزرگ و همگانی سوریه با چنین پیش‌زمینه‌ای رقم خورد.»در ادامه مؤسسه منابع جهانی آمار حیرت آوری ارائه می‌کند: ۱۴ کشور از ۳۳ کشوری که با تنش‌های آبی مواجه اند در خاورمیانه و شمال آفریقا واقع هستند. ایران، بحرین، کویت، قطر، امارات، فلسطین، عربستان سعودی، سرزمین‌های اشغالی، عمان، لبنان، عراق، اردن، لیبی، الجزایر، سوریه و تونس از جمله کشورهایی هستند که در معرض از بین رفتن کامل منابع آبی خود تا سال ۲۰۴۰ قرار دارند.


نجابت احمدی‌نژاد در برابر اصولگرایان پشیمان به روایت هواداران وی

دولت بهار از سایت‌های نزدیک به احمدی‌نژاد با تکیب خبر یکی از زیرمجموعه‌های صدا و سیما درباره نامزدی وی در انتخابات سال 96 به نقل از منبعی در دفتر وی نوشته: "آنچه درباره اعلام کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد و جلسه با وزرای سابق و نیز تماس تلفنی با چهره های اصولگرا مطرح شده از اساس کذب و عاری از واقعیت است. برخی عناصر سیاسی با علم به حساسیت و اهتمام افکار عمومی برای پیگیری اخبار مرتبط با دکتر احمدی نژاد با هدف گم شدن مسائل اصلی هرازگاهی دست به خبرسازی های غیر اخلاقی می زنند. رئیس جمهور سابق کشورمان هیچ مساله ای پنهان از مردم ندارد و در صورت اتخاذ هر گونه تصمیم سیاسی همچون روال همیشگی خود، آن را به صورت صریح با ملت بزرگ ایران در میان می گذارد. در عین حال در شرایط فعلی دکتر احمدی نژاد به جز بازخوانی خط نورانی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی هیچ ماموریت دیگری برای خود قائل نیست."

عناصر مدعی اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری 92 در غیاب محمود احمدی نژاد، ضمن چشیدن طعم شکست، به شدت تحقیر شدند و به دست خود پایگاه اجتماعی نداشته شان را فریاد زدند، به نظر می رسد این عناصر می کوشند با خبرسازی دروغ درباره میل فرزند ملت برای نزدیک شدن به آنان، جایگاه خود را ارتقاء بخشند. این در حالی است که معادله کاملا برعکس است و این عناصر مدعی اصولگرایی هستند که باید به دلیل ظلم هایی که در 2 سال پایانی دولت دهم بر او روا داشتند، بیندیشند و به جبران گذشته خود بپردازند، اگرچه اخیرا تلویحا اعتراف کرده اند که چگونه برای تسویه حساب سیاسی، شرایط بدر و خیبر جمهوری اسلامی را به شعب ابوطالب تبدیل کردند. در عین حال این دفتر محمود احمدی نژاد است که با نجابت و بزرگواری حاضر به بهره برداری از مراجعات پی در پی و ابراز ارادت "عناصر سیاسی پشیمان" نیست.


تصویری از تفریح جدید بچه پولدارهای تهرانی!

تصویر زیر که شیوه جدید خودنمایی و به رخ کشیدن ثروت را در میان نوکیسه ها نشان می دهد، به تازگی در یکی از صفحات مربوط به "پول‌دارهای ایران” در اینستگرام منتشر شده و از نگهداری یک پلنگ در ویلایی مسکونی حکایت دارد. پیش از این نیز یکی دیگر از صفحات پول‌دارها در اینستگرام، ویدئویی از نگهداری یک یوزپلنگ در خانه‌ی یکی از اعضای صفحه‌ی خود را منتشر کرده بود.
سه شنبه

اولین حضور ظریف در کمیسیون برجام، پخش تلویزیونی آن را تعطیل کرد!

عدم ضبط تلویزیونی جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برجام که با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای برگزار شده بود، خبرساز شده است. يکي از اعضاي اين کميسيون از اعتراض شدید اعضای این کمیسیون نسبت به صدا و سيما خبر داده و گفته: اتخاذ این تصمیم از سوی کمیسیون برجام نبوده و احتمالا صداوسیما چنین تصمیمی را گرفته است. حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابی از جمله نمايندگان معترض بود که به گفته نقوي حسيني در جلسه امروز گفت: چرا وقتی سعید جلیلی در جلسه حضور دارد همه دوربین‌ها حاضر هستند اما حالا حضور ندارند. زاکاني رئيس کميسيون برجام نيز در پاسخ مي گويد که احتمالا موضوع بعد از ظهر که قبلا گفته شده بود ضبط نداریم با جلسه صبح مشتبه شده و صداوسیما فکر کرده که صبح نباید جلسه را ضبط کند.کاوه احمدی مسوول اداره اخبار مجلس شورای اسلامی به ايرنا گفته: تیم تصویربرداری صداوسیما در جلسه امروز حضور داشته اما ضبط کامل تلویزیونی نکرده و فقط بخش هایی از نشست را تصویربرداری خواهد کرد. اين خبرگزاري نوشته است که نبود دوربین های صداوسیما و ضبط نشدن کامل نشست برجام با درخواست هیات رییسه کمیسیون ویژه بررسی برجام بوده است. ولی مهدی کیائی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس به ايسنا گفته که روابط عمومی مجلس و کمیسیون برجام تصمیمی در مورد عدم پخش تلویزیونی نداشتند. به گفته وي، صدا و سیما خودش از ضبط برنامه خودداری کرد و مجلس ممانعتی دراین زمینه نداشته است. خبرگزاري مهر اما روايت ديگري دارد و عدم ضبط تلويزيوني اين جلسه را به دستور رئيس مجلس مي داند. به نوشته اين خبرگزاري به دستور علی لاریجانی رئیس مجلس، پخش جلسات کمیسیون برجام از رسانه ملی از صبح امروز سه شنبه متوقف شد.


شوخی جالب همسر ابتکار با باز شدن سفارت آمریکا در تهران

سید محمد هاشمی، از دانشجویان دخیل در تسخیر لانه جاسوسی، فعال سابق سیاسی و همسر معصومه ابتکار در پاسخ به این سوال خبرگزاری ایلنا که «به نظر شما آیا سفارت امریکا باید همین گونه بسته بماند؟» گفته: یقینا روزی می‌رسد که بازگشایی صورت می‌گیرد، نمی‌دانم این روز نزدیک است یا خیر؛ شاید خیلی‌ها دوست ندارند نزدیک باشد. یکی از خبرنگاران در سال ۱۹۷۰ در اوج جنگ سرد امریکا و شوروی از فیدل کاسترو پرسید که آیا فکر می‌کنید زمانی برسد که امریکا سفارتش را در کوبا بازگشایی کند و روابط دوباره برقرار شود؟ کاسترو هم پاسخ می‌دهد بله، اگر زمانی یک سیاه پوست رئیس جمهور امریکا شود و پاپ از کشورهای لاتین انتخاب شود آن روز چنین اتفاقی می‌افتد. منظور کاسترو در واقع این بود که محال است چنین اتفاقی رخ دهد، اما این اتفاقات همه در ‌‌نهایت رخ داد.


سخنان مصباح یزدی درباره قارون زمانه!

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که برای شکر نعمت ها باید هر خوبی و حتی اراده خوب را به خداوند نسبت دهیم، گفته: زمانی که به قارون گفته شد حال که خداوند به تو ثروت داده آن را در راه خدا خرج کن پاسخ داد که من ثروتم را بر اساس علم و توانایی خود به دست آوردم. برخی می گویند خدا سرجایش اما من درس خواندم، زندان رفتم، شکنجه کشیدم و اگر فلان کار را نمی کردم انقلاب پیروز نمی شد، این گونه سخن گفتن همان منطق قارون است که نعمت الهی را از علم خود می داند و به خدا نسبت نمی دهد؛ انسان باید خود را در برابر خداوند صفر ببیند.


تنها تیم هسته‌ای که به مجلس دعوت نشد!

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مورد احتمال حضور اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای در دوران اصلاحات به نامه نیوز گفته: بنای ما این بود که از تیم فعلی و قبلی مذاکره کننده دعوت شود که به کمیسیون بیایند البته نشست با اقای لاریجانی در برنامه کمیسیون به عنوان ریس ماقبل تیم مذاکره کننده است اما به ما به عنوان ریس مجلس با وی نشست خواهیم داشت ،گرچه اقای لاریجانی هر دو وجه را دارد یعنی هم در دوره ای عضو ارشد تیم مذاکره کننده بوده است و هم ریس مجلس هستند. در مورد حضور آقایان موسویان ،ناصری و یا حتی اقای روحانی در کمیسیون تا کنون بحثی در کمیسیون مطرح نشده است و بعید می دانم که از این افراد دعوت شود.

سردار سليماني بار ديگر به مسکو رفت

روزنامه لبناني "السفير" امروز در گزارشي اعلام کرد "قاسم سليماني،" فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران ايران به منظور حضور در يک نشست، براي دومين بار به مسکو سفر کرد. اين روزنامه نوشت: اين سفر در خصوص تلاش روسيه و ايران براي حل بحران سوريه بوده است.


زمین‌خواری 39 هزار مترمربعی در طاهرآباد بومهن

زمین‌خواری 39 هزار مترمربعی در طاهرآباد بومهن در حالی رخ می‌دهد که همه پرونده‌های از این دست بدون شک در انتظار برخورد قانون خواهد بود.به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پیش از ظهر امروز دادستان شهرستان پردیس و قضات دادگستری به همراه رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پردیس و اصحاب رسانه از تپه مشرف به روستای طاهرآباد، یکی از روستاهای حومه شهر بومهن که توسط متصرفان تصرف شده بود، بازدید کردند.بنا بر این گزارش، قسمتی از این تپه که حدود 39 هزار مترمربع است، توسط سه متهم تصرف، قطعه‌بندی، فروخته و ویلاسازی شده بود.
پاسخ یک مرجع تقلید به موضوع کمپین خودرو/ ‎ ۷۰۰ میلیون یورو پول نفت ایران گم شد/ شوخی جالب همسر ابتکار با باز شدن سفارت آمریکا/ جریمه 900 هزار تومانی بدحجابی/ بولتن سازی برای کنترل ائمه جمعه/ سخنان مصباح یزدی درباره قارون زمانه!

علت حضور بوکسورهای ایرانی روی رینگ با عکس رهبری

پیش از رقابت‌های قهرمانی بوکس آسیا ملی‌پوشان کشورمان در راستای کسب آمادگی به اوکراین رفتند و ضمن برگزاری اردوی مشترک چند روزه در پایان با تیم ملی این کشور مسابقه‌ای دوستانه برگزار کردند. نمایندگان ایران در شرایطی که برخی از ایرانی‌های مقیم اوکراین به آنها پیشنهادهای چند هزار دلاری برای جدا شدن از تیم ایران را دادند با در دست گرفتن عکس مقام معظم رهبری به روی رینگ این مبارزه تدارکاتی رفتند تا ثابت کنند به هیچ قیمتی دست از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی برنمی‌دارند.به نوشته مشرق علیرضا استکی مربی تیم ملی بوکس در این مورد صحبت کرد.برخی از ایرانی‌ها که در شهر محل برگزاری اردو بودند دائما سمت بچه‌های ما می‌آمدند و از آنها سوال می‌کردند که چرا برای ایران تمرین می‌کنید؟ آنها در شهری زندگی می‌کردند که اکثرا یهودی بودند. به بچه‌های ما پیشنهاد 10 هزار دلار حقوق در ماه را دادند و به دنبال جذب آنها بودند که از این موضوع اطلاع پیدا کردیم و به خاطر اینکه جواب خوبی به آنها بدهیم در روز مسابقه و در سالنی که نمایندگان مجلس، فرماندار و شهردار و دیگر اعضای شهر بودند 12 عکس از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تهیه کردیم و در اختیار نفرات تیم قرار دادیم.قرار شد هر کدام از بچه‌ها که نامش خوانده شد به جای پرچم این عکس‌ها را به حریف بدهند و همین موضوع باعث شد حدود 40 دقیقه در سالن تمام نگاه‌ها به این عکس‌ها معطوف شود. مسئولان اوکراین در مصاحبه‌هایشان گفتند که باعث افتخار است که ملی‌پوشان یک کشور با عکس‌ رهبرانشان روی سکو می‌آیند. آنها گفتند امیدوار هستند روزی در اوکراین هم چنین اتفاقی بیفتد.


۷۰۰ میلیون یورو پول نفت ایران گم شد

معاون وزیر نفت در حالی طلب نفتی ایران از پالایشگاه‌های یونانی را ۹۰۰ میلیون یورو اعلام می‌کند که یونان اعلام کرده این رقم را ۷۰۰ میلیون یورو کمتر می‌داند.شبکه خبری وزارت نفت هفته گذشته به نقل از امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت، حجم طلب نفتی ایران از پالایشگاه های یونانی را ٩٠٠ میلیون یورو (معادل بیش از یک میلیارد دلار) اعلام کرده بود.در همین حال، معاون امور بین‌الملل وزیر نفت با اشاره به تشکیل کارگروهی به منظور وصول این طلب نفتی پالایشگاه‌های یونان، تاکید کرده بود: به زودی برخی از مقامات یونانی برای مذاکره بر سر پرداخت این بدهی به تهران می‌آیند.با این وجود در حالی کمتر از چند روز از این اظهار نظر معاون وزیر نفت می گذرد که پالایشگاه‌های یونانی حجم بدهی نفتی خود به ایران را ۲۰۰ میلیون یورو اعلام می کنند که ۷۰۰ میلیون یورو کمتر از رقم اعلامی مقامات وزارت نفت است.منابع یونانی روز گذشته با استفاده از رسانه های دولتی، اعلام کردند: شرکت نیمه دولتی هلنیک پترولیوم حدود ۲۰۰ میلیون یورو بابت خرید نفت به ایران بدهکار است و ایران پس از لغو تحریم ها خواستار بازپرداخت این بدهی خواهد شد.از سوی دیگر پایگاه یونانی بالکانالیسیس، با انتشار گزارشی، نوشته است: تا سال ۲۰۱۲ میلادی و تشدید تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم های حوزه انرژی، یونان روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می کرد و یکی از بهترین مشتریان نفت این کشور بود.


نکته مهم عراقچی در مورد تحریمهای کنگره

سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه گفت: برجام میگوید ابران تا ۸سال محدودیت ها راقبول میکند و بعداز ان برنامه خودش را دارد.

گزیده سخنان عراقچی در کمیسیون برجام در زیر می آید:خط قرمزهای رهبری کاملا رعایت شده است.برای ده سال محدودیتها را قبول میکنیم.وفرض بر این است که بعداز ده سال اعتمادسازی شده است.بنابراین بعداز ده سال این قطعنامه خودبخود از بین خواهد رفت.رهبری فرمودند تحریمها در فاصله معقول برداشته شود.رهبری در مورد تحریمهای تسلیحاتی زمان مشخص نکردند.در مورد تحریمهای کنگره خدمت ایشان رسیدیم وگفتیم امریکا می گوید تحریم های کنگره را نمیتواند فوری لغو کند،ایشان پذیرفتند.اگر رئیس جمهور بعدی امریکا برجام را نپذیرد ماهم برجام را لغو خواهیم کرد.تحریمهای اولیه بعداز انقلاب وبه دلایل غیرهسته ای وبعداز جریان هسته ای وضع شدند.از جمله تحریمهای دلاری.اگر مایل به برداشته شدن تحریمهای اولیه هستید باید وارد مذاکره دوجانبه با امریکا شویم.ایا مایلید؟!این خط قرمز است که رهبری فرمودند.حرف قشنگی نیست که بگوییم خط قرمز رهبری رعایت نشده است. اصل تحریمها لغوخواهدشد.هیچکدام از خط قرمزهای رهبری رد نشده است.


سایت پردیسبان از دسترس خارج شد

به دنبال شکایت جمعی از سهامداران پردیسبان از مدیران این شرکت، پس از تعطیلی دفاتر فروش سهام در تهران و مشهد سایت این شرکت نیز از دسترس خارج شد.گفتنی است بسیاری از سهامداران این پروژه به دلیل عدم پاسخگویی شفاف مدیران این شرکت در مورد سرانجام این پروژه دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده اند.
پاسخ یک مرجع تقلید به موضوع کمپین خودرو/ ‎ ۷۰۰ میلیون یورو پول نفت ایران گم شد/ شوخی جالب همسر ابتکار با باز شدن سفارت آمریکا/ جریمه 900 هزار تومانی بدحجابی/ بولتن سازی برای کنترل ائمه جمعه/ سخنان مصباح یزدی درباره قارون زمانه!


دیدار انتخاباتی یک مقام ارشد با رییس دولت اصلاحات‎

یک مقام ارشد اجرایی با رییس دولت اصلاحات در زمینه انتخابات دیدار کرد.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، یک مقام ارشد که مسوولیتی سیاسی برعهده دارد دیداری با رییس دولت اصلاحات داشته و از وی خواسته است تا اسامی نامزدها و سرلیست های جبهه اصلاحات در اختیار وی قرار گیرد.وی در مورد دلیل این درخواست اظهار داشته است: در صورتی که اسامی و سرلیست هایتان را برای انتخابات زودتر دراختیار ما قرار دهید می توانیم افرادی که احتمال می دهیم در انتخابات تایید صلاحیت نشوند را به شما اعلام کنیم تا شما بتوانید هر چه سریع تر نیروهایی را برای جایگزنی آنها داشته باشید.وی افزوده است: ما استعلام هایی را از جاهای مختلف می گیریم و طوری نشود که افراد رد صلاحیت شوند و ما نتوانیم به دلیل اقدام دیرهنگام شما کاری برای آنها انجام دهیم.


ظهور سرزده منوچهر خان!

برجام این روزها تبدیل به سفره‌ای شده است که هرکسی به نیتی از آن لقمه‌ای بر می‌دارد و از ظن خود توافق هسته‌ای را تعریف می‌کند. سعید جلیلی، مسئول پرونده هسته‌ای ایران در دولت احمدی نژاد و منوچهر متکی وزیر خارجه دولت‌های نهم ودهم از جمله این افراد هستند. کسانی که توانستند با توافق هسته‌ای بازهم نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند.نامه نیوز در ادامه نوشت، متکی دیگر دیپلماتی است که شمشیر خود را برای برجام و تیم مذاکره کننده هسته‌ای از رو بسته است. برخلاف جلیلی، هیچ کس از متکی به عنوان کسی که حدود 6 سال عهده دار وزارت خارجه بود برای بررسی برجام دعوت نکرد. بسیاری از اهالی فنی این روزها مورد سوال مجلس، رسانه‌ها و حتی تیم مذاکره کننده واقع شدند اما در این میان هیچ کس به سراغ وزیر سابق خارجه ایران نرفت تا خود متکی بعد از سکوت طولانی وارد میدان شود و با تندی از برجام ودولت انتقاد کند. وی در جمع اعضای شورای مرکزی کانون فارغ التحصیلان شبه قاره هند، به نقد برجام پرداخت. متکی در این دیدار گفت:« ما در دیپلماسی برجام به نظرم میدان را به غربی ها واگذار کردیم. اگر پرونده هسته ای و پرونده گروگان ها با هم شباهت هایی دارند تعامل و برخورد با آن هم باید شبیه به هم باشد. حضرت امام پرونده گروگان ها را پس از افتتاح مجلس اول به خانه ملت واگذار کردند .این چه زمزمه ای بود که برخی دیپلمات هایی که باید از ورود به حوزه سیاست داخلی پرهیز کنند تاکید کردند که نیازی نیست پرونده به مجلس برود و مجلس می خواهد چه کار کند؟ برخی بنا دارند مجلس را به توپ ببندند. به نظر می‌رسد، متکی با چنین ادبیاتی می‌خواهد به صحنه سیاسی کشور بازگردد. او وقتی فهمید هیچکس به سراغش نمی‌آید تصمیم گرفت که خود وارد صحنه سیاسی کشور شود. متکی نه در بازی وحدت اصول گرایان قرار دارد نه در شطرنج دیپلماسی کسی او را بازی می‌دهد و همین معنا باعث شده است تا وزیر سابق تصمیم بگیرد زمین بازی خود را تعریف کند.
متکی موضع سیاسی خود را نیز مشخص کرده است او به عنوان مخالف دولت وارد صحنه سیاسی کشور خواهد شد. متکی که پیش ازاین سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه دارد، می‌خواهد با این ادبیات جای خود را در دل منتقدان دولت بازکند. »

هر حوزه علمیه یک سایت هسته ای است!

سید حسین نقوی نماینده مردم شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از حوزه علمیه خواهران معصومیه قرچک با عرض تسلیت شهادت جوادالائمه حضرت امام محمدتقی(علیه السلام) با اشاره به بنیه قوی حوزه های علمیه، گفت: درست است که ما در عرصه بین المللی با کشورهای غربی در موضوع پرونده هسته ای اختلاف داریم اما اختلاف اصلی ما با آنها بر سر اسلام، قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است و در واقع انرژی هسته ای بهانه ای بیش نیست.نماینده مردم شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک افزود: آنچه مورد اختلاف ما و غرب است فرهنگ ما است که برگرفته از اسلام، قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) است.نقوی اظهار داشت: با افتتاح هر حوزه علمیه، یک سایت هسته ای افتتاح می شود و دشمن از نشر و تکثیر فرهنگ اسلام در این مراکز می ترسد و از فرهنگ ما احساس رعب و وحشت دارد.به گزارش ندای پیشوا رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: آنچه که آنها از آن وحشت دارند فرهنگ و اعتقادات دینی ما است. امروز شاهد افتتاح مرکزی هستیم که این انرژی را تامین می کند.وی افزود: انرژی هسته ای ما به قلب ها نفوذ می کند اما انرژی هسته ای غربی ها آدم می کشد. انرژی هسته ای ما انسان ها را احیا و به آنها روح می دمد اما انرژی هسته ای غرب انسان ها را از بین می برد. بدین جهت راه اندازی حوزه علمیه قرچک که یکی از مراکز تولید انرژی است را تبریک می گویم.


حمله تند سردار نقدی به صنعت خودروسازی

سردار محمد رضا نقدی امروز در همایش صنعت درونگرا و برونگرا در وزارت نیرو، با بیان اینکه امروز کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: پیروزی در این جنگ و رفع مشکلات اقتصادی چه رویکردی را می‌طلبد؟ آیا محتاج روابط با غرب و آمریکا هستیم؟ یا باید با اتکا به توان خود مشکلات را رفع کنیم؟رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه دو صنعت هوافضا و خودروسازی گفت: در صنعت خودروسازی 50 سال سرمایه‌گذاری کردیم اما نتیجه آن تبدیل پیکان به پراید بود، اما در حوزه هوافضا با اتکا به توان داخلی، پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجهی به دست آوردیم، در حالی که سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه هوا و فضا بسیار بسیار کمتر از خودرو است.سردار نقدی افزود: در همین امروز 20 تا 30 پروژه هوا و فضا روی میز مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ماست، اما یک پروژه خودرو به هیچ دانشگاهی ارائه نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار