استاندار قم، برنامه محوری را از اولویت های مهم مدیریت استان خواند و گفت: اختصاص یک روز در هفته به بخش علمی و دانشگاهی و بررسی راهکارهای حل موانع پیشرفت استان، بخشی از برنامه های مدیریت استان در مسیر بهره مندی از علم و فناوری است.
کد خبر: ۹۵۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 10 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشستی با احسان شریفی پور به عنوان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به برنامه ریزی استان برای توسعه همه جانبه در عرصه های مختلف و لزوم توسعه زیرساخت های فن آور و بنیادین خاطر نشان کرد: تولید زیربنای توسعه، تحقیقات و فناوری، لازمه تحقق شکوفایی است.

وی برنامه محوری را یکی از اولویت های مهم مدیریت استان دانست و افزود: اختصاص یک روز در هفته به بخش های علمی و دانشگاهی و استفاده از ظرفیت اساتید و دانشگاه ها جهت ارائه راهکارهای حل و برون رفت از مشکلات و موانع پیشرفت استان، بخشی از برنامه های مدیریت استان در مسیر بهره مندی از علم و فناوری است.

استاندار قم با تأکید بر لزوم علم باوری و اخذ نظرات کارشناسی و تخصصی در اجرای تصمیمات کلان مدیریتی ادامه داد: تشکیل 9 کارگروه در دانشگاه های استان و ایجاد دفتر ارتباط استانداری و دانشگاه ها گامی مهم در این عرصه بوده که نتایج قابل توجهی نیز به دنبال داشته است.

سرمست با بیان حمایت کامل مدیریت استان از بخش های تولید کننده و فن آور تصریح کرد: تقویت تحقیقات و فناوری در کنار یکدیگر و ایجاد شرایط ارائه خدمات از جمله موارد مهم در مسیر بالندگی و تولید در استان است.

وی شیوع ویروس کرونا در کشور و تغییر اولویت های مدیریتی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری 81 جلسه ستاد مقابله با بحران کرونا و بیش از 200 کارگروه فرعی ذیل این ستاد و البته همراهی بخش های مردمی و خیرین، زمینه ساز ایجاد فضای امن و سلامت برای ادامه روند رو به رشد استان در شرایط شیوع کرونا بود.

استاندار قم در ادامه یادآور شد: یکی از مسائل مهم در تولید ثروت و رشد اقتصادی استفاده از ظرفیت تحقیقات و فن آوری است و از این رو  ضروری است تا روند در دست اجرای پروژه اتاق تمیز پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم در دو بخش تحقیقات و فناوری صنعتی با هدف کار بر روی سلول های بنیادی و همچنین تولید محصولات دانش بنیان و صادرات محور پیگیری و دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار