مدیر بیمارستان شهدای پاکدشت با تأکید بر ورود شهرستان به پیک چهارم کرونا گفت: در حال حاضر تمامی تخت‌های بخش کرونایی بیمارستان و بخش ویژه این بیمارستان تکمیل شده‌است.
کد خبر: ۹۵۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱ 11 April 2021

 

دکتر هادی کریمی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی افزایش آمار بستری‌ مبتلایان به بیماری کرونا، ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه و بخش اختصاص یافته به این بیماران کامل و بیمارستان به ظرفیت حداکثری رسیده‌ است.

وی افزود: در حال حاضر مراجعه به بخش اورژانس این بیمارستان به شکل چشمگیری افزایش یافته که در صورت نیاز ناچار خواهیم بود بخش های عادی را نیز تعطیل کنیم.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت بستری بیماران بدحال در این مرکز درمانی کامل شده‌است، تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت ۱۷ تخت بخش آی سی یو و بخش اختصاص یافته به بیماران کرونایی تکمیل شده که با افزایش روند ابتلا به کرونا یک بخش جدید به بخش بستری بیماران کرونایی اضافه کردیم که در مجموع ۶۱ بیمار کرونایی در این بخش‌ها بستری هستند.

کریمی اظهارداشت: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا به علت مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، زمان مناسب برای درمان را از دست می‌دهند که این امر موجب افزایش میزان بستری‌ها و فوت ناشی از این بیماری می‌شود.

رئیس بیمارستان شهدا بر رعایت مراقبت‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کووید۱۹ تاکید کرد و نسبت به بحرانی شدن وضعیت شیوع این ویروس در صورت بی توجهی شهروندان پاکدشتی هشدار داد.

۸۰ درصد تخت‌های بیمارستان زعیم به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

رئیس بیمارستان زعیم بخش شریف‌آباد نیز از اختصاص ۸۰ درصد از مجموع ظرفیت تخت‌های این بیمارستان به بیماران کرونایی خبر داد.

دکتر محمدرضا عسگری نیاسر به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت ۱۰ تخت بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان تکمیل شده و در حال حاضر گنجایش بستری بیمار جدید بدحال را نداریم.

وی روند ابتلا به کرونا در شهرستان را صعودی و نگران کننده اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص داده بودیم که متأسفانه با افزایش شیوع این بیماری در موج چهارم، در حال حاضر ۵۰ تخت از مجموع ۶۵ تخت، به بیماران کرونایی اختصاص دارد.

عسگری از افزایش صد در صدی آمار مراجعه کنندگان به بخش اورژانس خبر داد و افزود: در حال حاضر بیمارستان ۳۰ تخت خالی دارد که اگر روند مراجعات به همین صورت ادامه پیدا کند، در کمتر از یک هفته ظرفیت بیمارستان برای خدمت رسانی تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل نگران کننده‌ای کاهش یافته، افزود: افزایش شیوع این بیماری در خیز جدید که سرعت و شدت درگیری آن بیشتر شده ناشی از دورهمی ها و بازدید های نوروزی است که این مساله میزان بستری و فوت ناشی از این بیماری را افزایش داده است.

عسگری گفت: از تمامی مردم تقاضا داریم رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک را جدی گرفته و به خصوص کودکان، کهنسالان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مادران باردار را از خطر کرونا دور نگه دارند و به هیچ عنوان در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم و تجمعات شرکت نکنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته/ ۲۱ فروردین ماه/ از شناسایی ۱۹۶۶۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد که دو هزار و ۲۰۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار