رئیس پلیس راهور تهران بزرگ:
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه پایتخت برای دومین سال متوالی کاهش تصادف و همچنین در طرح نوروزی کاهش حوادث را تجربه کرد، گفت: موتورسیکلت‌ها ۴۴ درصد و عابران پیاده ۴۰ درصد تصادفات تهران را در سال ۱۳۹۹ شامل می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 11 April 2021

 

سردار محمدحسین حمیدی صبح یکشنبه در نخستین نشست خبری سال ۱۴۰۰ که با حضور جمعی از اصحاب رسانه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قرارگاه پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، بیان داشت: آمار ۴۰ درصدی تصادفات عابران پیاده در سال ۹۹ نشان از کاهش ۸ درصدی نسبت به سال ۹۸ دارد.

وی افزود: همچنین تصادفات موتور سیکلت‌ها در سال پیش افزایش ۸ درصدی داشت که نتیجه ۱۵ درصد افزایش این وسیله نقلیه و عدم رعایت مقررات توسط راکبان است؛ موتور سیکلت‌ها یکی از نقاط آسیب ما هستند و با توجه به افزایش تردد آن‌ها، پیش‌بینی افزایش حوادث را داریم؛ پلیس برای برقراری انضباط و کاهش حوادث تلاش می‌کند اما راکبان، خود نقش اصلی را دارند.

مقام عالی پلیس راهور تهران در گزارش سال ۹۹ خاطرنشان کرد: کارتن‌ خواب‌های سطح شهر تهران با عبور از عرض خیابان سهم زیادی از ۴۴ درصد تلفات تصادفات عابران را شامل می‌شدند.

۲۶ تهرانی به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها جان باختند

وی اعلام کرد: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ شهروند تهرانی به دلیل خاموشی شبکه معابر پایتخت و بروز حوادث جان خود را از دست دادند و با کاهش قطعی برق و بهبود روشنایی شاهد کاهش آمار تلفات بودیم که نشان از اهمیت روشنایی معابر شهری و بزرگراهی دارد.

سردار حمیدی گفت: شهرداری تهران پروژه‌های خوبی در اصلاح هندسی و تسهیل عبور و مرور اجرا کرده است اما کافی نیست و باید تداوم یابد؛ سازمان‌های متولی در بحث خاموشی و جمع‌آوری معتادان بایستی جدی‌تر اقدام کنند تا شاهد کاهش حوادث ترافیکی باشیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: ماموران راهور بیشترین سطح تماس را با مردم دارند و این امر باعث شهادت چند نفر از این عزیزان در پی بیماری کرونا شد؛ اما هیچ شرایطی باعث تعطیلی کار پلیس نمی‌شود و ما همچنان پای کار برای برقرای انضباط و صیانت از جان شهروندان هستیم؛ لذا انتظار داریم مردم نیز با رعایت مقررات، منجر به کاهش تماس‌ها شوند.
کاهش تصادفات با اجرای طرح موتوریار

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره داشت: برای کاهش تصادفات در سال ۱۳۹۹ طرح‌های بسیاری اجرا کردیم، اجرای طرح موتوریار تاثیر زیادی در ارتقاء انضباط و افزایش رضایتمندی داشت؛ در پی اجرای این طرح، حدود ۳۷ هزار موتور سیکلتی که بایستی برای تخلفات به پارکینگ ارجاع می‌شدند در این طرح شرکت داده شده و از ظرفیت راکبان در راستای برقراری نظم و انضباط استفاده کردیم.

این مقام انتظامی یادآور شد: آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته حدود ۵۶۰ نفر بود. (آمار حدودی به دلیل آن است که سازمان پزشکی قانونی تا این لحظه میزان قطعی اسفند ماه را اعلام نکرده است.)

رتبه نخست پلیس راهور تهران در سال ۹۹

سردار حمیدی اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در سال ۱۳۹۹ با ارائه عملکردی مطلوب در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، رتبه برتر را کسب کرد.

وی در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این پلیس به ساماندهی موتور سیکلت‌سواران، اجرای جدی و گسترده طرح موتوریار (در ۲۰۰ نقطه از شهر تهران در نوبت‌های صبح و بعداز ظهر)، ساماندهی بار شهری و جرثقیل‌ها، ساماندهی حوزه‌های مربوط به ایمنی عابران پیاده و ارتقا ایمنی معابر اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور پایتخت تاکید کرد: برای بهبود وضعیت ترافیکی و آلودگی‌های زیست محیطی بویژه آلودگی هوا، باید به سمت انسان محوری شهر حرکت کنیم. با بهبود بیماری کرونا و افزایش ترددها این نیاز بیش از پیش ملموس می‌شود؛ نگاه خودرو محوری باید اصلاح شود، و مردم را به سمت حمل و نقل عمومی و ایمن سوق دهیم.

وی همچنین به تداوم نصب نیوجرسی‌های مفصل‌دار تاکید کرد و گفت: برای کاهش حوادث باید به نقطه‌ای برسیم که هیچ بزرگراهی گاردریل نداشته باشد.

این مقام انتظامی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که موجب نارضایتی شهروندان می‌شود، تخلفات ساکن مانند پارک نامناسب خودرو و ... است که پلیس همواره از طریق سامانه سپهر و روش‌های سنتی با اعمال قانون حضوری و گشت نامحسوس برای ارتقا انضباط تلاش می‌کند.

سردار حمیدی با اشاره به مخدوش کردن پلاک توسط رانندگان در محدودیت‌های کرونایی در ترددها گفت: حداقل روزی ۵۰ مورد در این خصوص تشکیل پرونده شده و برخورد قانونی در پی داشته است.

وی با اعلام اینکه در تهران روزانه نزدیک به ۴ میلیون سفر کاری از حاشیه به هسته مرکزی شهر انجام می‌شود، در خصوص ساکنانی که پلاک‌ خودروی آن‌ها برای شهرستان‌های دیگر است، تاکید کرد: طبق قوانین و ضوابط، پلاک خودرو باید مربوط به محل سکونت باشد، ولی فعلاً اعمال قانونی در این مورد انجام نمی‌شود.

اجرای محدودیت‌های کرونایی کم تاثیر در ترافیک تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: با اجرای طرح محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونایی از ۲۱ فروردین جاری هنوز تغییرات محسوسی در ترافیک شهری مشاهده نشده و کاهش موثری که انتظارش را داشتیم تاکنون حاصل نشده است.

به گفته وی، طرح ترافیک همواره برجاست و در دوره جدید وضعیت کرونا هیچ محدودیتی برداشته نشده است.

از شکایت عنابستانی از پلیس راهور بی‌اطلاع هستم

سردار حمیدی درباره شکایت علی اصغر عنابستانی- نماینده مجلس که بهمن ماه سال گذشته بر سر ورود غیرمجاز به خط ویژه با سرباز پلیس راهور درگیر شده بود- از پلیس، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بی‌اطلاع هستم و همین حالا این موضوع را شنیدم؛ هیچ‌کس هم چیزی در این مورد به من نگفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار