بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت تمام شهرهای استان تهران در وضعیت قرمز کرونایی هستند.
کد خبر: ۹۵۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 12 April 2021

 

 طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌‎ها که ۲۳ فروردین توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نرم افزار ماسک اعلام شد وضعیت تمام شهرهای استان تهران قرمز کرونایی است.

یکی از راه حل‌های کنترل این بیماری جهش یافته تعطیلی شهر است چرا که ایجاد محدودیت به تنهایی کافی نیست، مشاهدات عینی و گزارش‌ها نشان می‌دهد که بعد از قرمز شدن وضعیت استان تهران میزان تردد مردم و استفاده آن‌ها از متر و دیگر وسایل نقلیه تغییر چندانی نکرده است که این خود خطر ابتلا به کرونا و سرعت شیوع آن را افزایش می‌دهد.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران دیروز گفت: طبق آخرین گزارش‌ها مجموع بسترهای کرونایی تهران به ۶۴۰۰ نفر رسیده است که در این بین ۲۶ تا ۳۲ درصد ابتلا به کرونا در شهر تهران به دلیل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. لذا با توجه به مرگ و میر بالایی که در هفته گذشته رخ داد و حجم بالای ابتلا، تنها راه حل ممکن در تهران برای عبور از بحران فعلی «قفل» کردن شهر است.

با توجه به گسترش بیماری ظرفیت بیمارستان‌ها هم در حال پر شدن است که در این باره رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ظرفیت کرونایی بیمارستان تکمیل شده و ما مجبوریم خدمات به بیماران غیر کرونایی را کمتر کنیم تا بتوانیم پاسخگوی بیماران کرونایی باشیم.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت امروز با بیان اینکه در لایه‌هایی از مردم موفق و در برخی به دلایل مختلف نیاز اقتصادی، مشکل انتقال مفهوم و ایجاد باورکرد و عملکرد مناسب و سایر موارد توفیقی نداشتیم، گفت: در شش ماه دوم سال ۹۹ در مجموع با اعمال محدودیت‌ برای شهرهای نارنجی و قرمز، منع تردد، تعطیلی ادارات همچنین تعطیلی سیستم آموزشی که قریب به ۲۵ درصد کشور را تشکیل می‌دهد ولی متأسفانه تردد مردم فقط ۴ تا ۱۰ درصد نسبت به شرایط قبل از کرونا در همان ایام، کمتر شده است.

با توجه به سرعت بالای شیوع بیماری کرونا جهش یافته مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت و از هرگونه تردد غیرضرورری در شهر خوداری کنند و در صورت تردد در اماکن شلوغ و استفاده از وسیله نقلیه عمومی حتماً از دو عدد ماسک استاندارد استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار