استانداری تهران:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت روغن‌های خوراکی غیرقانونی است، گفت: در راستای افزایش ظرفیت حداکثری در زمینه تولید روغن، باید سهم روغن پخت و پز نیز افزایش پیدا کند تا کمبودی در فروشگاه ها احساس نشود.
کد خبر: ۹۵۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 12 April 2021

 

به گزارش تابناک تهران از اعلام روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری، حشمت الله عسگری در جلسه رفع موانع سرمایه گذاری با محوریت تامین مواد اولیه شرکت های روغن با اشاره به شرایط کنونی توزیع مرغ اظهار داشت: در حال حاضر شرایط عادی است و صف مرغی در سطح شهر وجود ندارد، هرچند برای تثبیت وضعیت کنونی پایش ها و نظارت ها ادامه خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به معضل دسترسی مردم به روغن خوراکی نیز بیان کرد: دغدغه ها و نگرانی هایی در بازار در این حوزه وجود دارد، ۲۵۰ هزار تن تقاضای بازار است و تا زمانی که اقلام موردنیاز در فروشگاه ها وجود نداشته باشد همچنان با روند افزایشی تقاضاها روبه رو خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس افزود: با توجه به شرایط بازار و سیاست های ابلاغی دولت، با اطمینان می توان به مردم گفت که در میان مدت و تا پایان کار دولت هیچ گونه افزایش قیمتی در مورد روغن های خوراکی نخواهیم داشت.

عسگری تصریح کرد: برای کنترل وضعیت بازار روغن خوراکی تنها راهکار موجود این است که موضوع تخصیص ارز شرکت بازرگانی دولتی به صورت ویژه از بانک مرکزی پیگیری شود و از سوی دیگر با هم افزایی و نظارت های بیشتر با تولید حداکثری نیاز بازار را تامین کنند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای افزایش ظرفیت حداکثری در زمینه تولید روغن، باید سهم روغن پخت و پز نیز افزایش پیدا کند تا کمبودی در فروشگاه ها احساس نشود.

عسگری خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری های خوبی در زمینه تامین اقلام اساسی به ویژه از سوی بسیج صورت گرفت که برای تثبیت شرایط موجود در ادامه نیز از ظرفیت های شکل گرفته بهره مند خواهیم شد تا الزامات پیش رو با اولویت کارخانه‌داران و کاهش خسران آنها پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار