امیر آبادی گفت: دولت اراده‌ای برای راه اندازی مونوریل در قم ندارد و با راه اندازی مترو در خطوط ۱ و ۲ مشکل ترافیکی مردم مرتفع خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 13 April 2021

به گزارش تابناک قم،  احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان کسری تراز عملیاتی داشتیم و تحقق خیلی درآمد‌ها سخت بود، گفت: برخی هزینه‌های پیش بینی شده از جمله نرخ ارز و توجه به مناطق کمتر برخوردار و محروم در آن کمتر مورد توجه قرار گرفته بود که با توجه به قول‌های مجلس انقلابی به مردم توقع می‌رفت که نمایندگان مردم به نفع آن‌ها عمل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ میلیارد تومان از بودجه برای مناطق کمتر برخوردار و محروم اختصاص یافت افزود: به لطف خدا در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تمام روستا‌های ایران دارای آب آشامیدنی لوله کشی خواهند شد و تمام جاده‌های روستایی نیز آسفالت خواهند شد.

وی با تاکید بر محرومیت زدایی و توانمند سازی در بین محله‌های قم و اختصاص بودجه ۲۰۷ میلیارد تومانی برای ۱۵ محله نوبهار، چهل اختران، سیدان، شهرقائم، توانیر، شهرک امام حسن علیه السلام، شیخ آباد، شهرک فاطمیه، امین آباد، علی آباد سعدگان، شاهد و… ادامه داد: با همکاری و کار جهادی عوامل قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن (ع) انشاالله محرومیت زدایی و توانمندسازی در این مناطق نیز به زودی صورت خواهد گرفت.

امیرآبادی با بیان اینکه افزایش بودجه در استان برای حوزه بهداشت و درمان، دانشگاه‌های قم شامل دانشگاه قم، پردیس، حضرت معصومه سلام الله علیها، و صنعتی داشتیم، گفت: نمایندگان مردم قم نیز کمک ۴۵ میلیارد تومانی به بودجه استانی در جهت حل مشکلات عمرانی و راه دسترسی به دریاچه نمک، ایجاد فاضلاب شهر قم و شهرک پردیسان داشته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه تنها استانی که در بودجه ۱۴۰۰ تغییرات قابل توجهی داشت قم بود که ۱۰ میلیارد تومان به عنوان سایر هزینه‌ها برای استان اضافه شد، افزود: اختصاص ردیف بودجه‌های خوبی برای رشد و اعتلای مراکز فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگی نور وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش مضاعف توانستیم در طول سه روز ۴۵۰ میلیارد تومان برای مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در استان از بودجه بگیریم، ادامه داد: با اینکه بودجه‌ای برای خط دو مترو پیش‌بینی نشده بود، ولی امسال در ردیف‌های بودجه ۱۴۰۰ هزینه‌های خط ۲ و مونوریل گنجانده شد.

امیرآبادی با بیان اینکه دولت اراده‌ای برای راه اندازی مونوریل در استان قم ندارد، گفت: با افزایش ۴۰ میلیاردی بودجه متروی قم و راه‌اندازی خط دو مترو مشکل ترافیکی قم حل خواهد شد و نیاز به استفاده از مونوریل در بین مردم کمتر احساس خواهد شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های شبانه روزی برای حل مشکلات فرودگاه قم با همکاری استاندار قم و رئیس کل دادگستری استان خبر داد.

امیر آبادی فراهانی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ هر رزمنده در کشور اعم از بسیج، سپاه، پاسدار و ارتش که هیچ درآمدی دولتی و بیمه‌ای ندارد و زیر ۲۵ درصد باشند، ماهیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت خواهند کرد، افزود: این افراد در کشور حدود ۱۸۰ هزار نفر بودند که ۳ هزار و ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای آن‌ها اختصاص داده شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خبر از استخدام قطعی رسمی فرزندان رزمنده و ایثارگران شاغل در دستگاه‌هایی که هرگونه رابطه استخدامی با آن‌ها دارند، داد و افزود: ۱۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در بودجه امسال اختصاص داده شد.

او با اشاره به اینکه برای جانبازان بین ۵ تا ۲۴ درصد نیز هزار و ۸۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده که ۳۸ هزار نفر در کشور هستند، ادامه داد: حقوق آن‌ها در گذشته ۹۰۰ هزار تومان بود که آن‌ها نیز از امسال ۲ میلیون ۲۰۰ هزار تومان حقوق خواهد گرفت.

امیرآبادی با بیان اینکه شفافیت آرا باعث از بین بردن فساد خواهد شد، گفت: تلاش حداکثری می‌کنم تا دوباره طرح شفافیت آرا در بین نمایندگان مجلس مطرح و آن را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه توافق جمهوری اسلامی ایران با کشور چین کاملاً توافقی برد- برد است و اینکه برخی‌ها می‌گویند جزایر کشور ما به آن‌ها واگذار می‌شود، گفت: مردم مطمئن باشند نمایندگانشان اجازه نخواهند داد که حقوق و منافع آن‌ها در دنیا پایمال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار