مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام ستاد تنظیم بازار استان روغن به میزان کافی و نیاز بازار عرضه خواهد شد، گفت: برخی فروشندگان اعم از خرده فروشان و عمده فروشان، از این فرصت روحی روانی حاکم در بازار استفاده کرده و کالاهایی که مورد نیاز نیستند را در کنار روغن به مردم تحمیل می‌کنند که خود تخلف بوده و ما طبق شکایت‌ها و گزارشات مردمی رسیدگی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 13 April 2021

 

با این که صف‌های مرغ و روغن تا حد زیادی جمع شده‌اند ولی هنوز شاهد کمبود روغن در بازار و تخلفاتی از سوی عرضه کنندگان هستیم که از فضای حاکم در بازار سوءاستفاده می‌کنند و بعضاً با قیمت‌های نجومی کالاهای ضروری را به فروش می‌رسانند. با محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در این خصوص گفت‌وگو کردیم:

وی در مورد کمبود روغن در بازار اظهار کرد: از طرف اتحادیه مربوطه اعلام شده که روغن به میزان کافی وارد شده و توانایی عرضه بیشتر را داریم، متأسفانه اختلالات و ناهماهنگی‌های موجود باعث شده روغن به حد تکمیل ظرفیت و اشباح بازار نرسد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: خوشبختانه خبر جلسه تنظیم بازار هفته گذشته حاکی از این بود که پایانه‌های بندری کشور و استان‌های تولید کننده، روغن را به حد کافی و نیاز بازار عرضه می‌کنند.

اسفنانی در خصوص تخلفات انجام گرفته در عرضه روغن افزود: برخی فروشندگان اعم از خرده فروشان و عمده فروشان، از این فرصت روحی روانی حاکم در بازار استفاده کرده و کالاهایی که مورد نیاز نیستند را در کنار روغن به مردم تحمیل می‌کنند که خود تخلف بوده و ما طبق شکایت‌ها و گزارشات مردمی رسیدگی می‌کنیم.

وی اضافه کرد :بحث بازرسی مربوط به سازمان‌های دیگر بوده و ما سازمان بازرسی محور هستیم و تخلفاتی که به هر طریقی به ما اعلام شود چه از سامانه ۱۳۵ یا بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد رسیدگی قرار گرفته و با ارجاع به شعب تعزیرات حکومتی طبق ماده ۱۹ آیین نامه تعزیرات ما می‌توانیم یک شعبه سیار را برای رسیدگی به تخلف و صادر کردن حکم اعزام کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در پایان با اشاره به پرتکرارترین تخلف در عرضه این محصول گفت: یکی از پرتکرارترین تخلفاتی که به ما گزارش شده عدم درج قیمت روی کالا است و کالایی که فاقد قیمت باشد طبق قانون با متخلف برخورد خواهد شد.

اسفنانی تأکید کرد: فروشنده باید کالایی را که عرضه می‌کند باید با قیمت درج شده باشد، گاهی حذف قیمت از روی کالا باعث می‌شود که کالایی که فاقد تاریخ مصرف است را به مردم عرضه کنند که خود تخلف بالاتری است و به عنوان جرم تهدید علیه بهداشت عمومی در قوه قضایی رسیدگی می‌شود.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار