وزیر راه و شهرسازی :
- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرد: این طرح در استان تهران، پیش از اواخر امسال در اندیشه و یا اسلامشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 13 April 2021

 

محمد اسلامی روز سه‌شنبه در حاشیه آئین عملیات احداث یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن را برای شناسایی متقاضیان واقعی و تعیین زمین‌های مرغوبی که در بافت شهری هستند، برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: فرایندی برای شناسایی متقاضیان، تامین زمین، اخذ پروانه، هماهنگی برای تامین منابع بانکی، تشکیل پرونده و سهم آورده مردم و تسهیلات بانکی، پیش‌بینی شد که اقدامات اجرایی این طرح به شمار می‌آیند.

اسلامی با بیان اینکه تا امروز در همه شهرهای کشور طرح اقدام ملی مسکن را در سه وضعیت تعریف کردیم؛ اضافه کرد: وضعیتی که زمین در اختیار متقاضی قرار گرفته و به صورت فردی و گروهی احداث می‌کنند، نوع دوم در شهرهایی که محدودیت زمین وجود دارد، مثل محدودیت‌هایی که در شهرهای بزرگ و متوسط است و عمدتاً به صورت متجمع ساخته می‌شود و سوم در شرایطی که زمین گران‌تر است و در قالب قراردادهای مشارکتی انجام می‌دهیم و تفاهم‌هایی با دستگاه های مرتبط منعقد می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز با احداث ۵۳۰ هزار واحد از این طرح عبور کردیم و در شهرهای متعدد در مراحل مختلف اجرای این طرح هستیم؛ برخی مانند یزد، سریع‌تر شروع کردند و زودتر کار را پیش‌ بردند که در هفته قبل افتتاح شد، اما از این ماه مرتب شاهد بهره‌برداری‌هایی در این حوزه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: هر چه مردم زودتر نسبت به واریز آورده‌ها اقدام کنند و پروژه‌ها را پشتیبانی کنند، زودتر تحویل خواهد شد. برخی هم که خود در حال ساخت‌وساز هستند.

پرونده مسکن مهر در این دولت بسته می‌شود

اسلامی با بیان اینکه گام دومی که در این وزارت‌خانه برداشته شد، تکمیل طرح مسکن مهر است؛ اظهار داشت: مسکن مهر با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم ته‌ریزی و از سال ۹۰ و ۹۱ تحویل آن‌ها عملیاتی شد و امروز کمتر از ۳۰ هزار واحد در حال تکمیل داریم که به زودی در همین دولت تمام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بخشی هم پروژه‌هایی است که ارتباطی به راه و شهرسازی ندارد و تخلف دارند و در حال رسیدگی در مراجع قضایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار