هاشمی:
رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از مصوبه دولت در خصوص تامین یک‌هزار واگن هنوز ۴۲۰ واگن باقی مانده‌است، گفت: دولت می‌تواند به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تامین اعتبار کند تا ساخت قطارهای ملی هر چه سریعتر آغاز شود.
کد خبر: ۹۵۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 13 April 2021

 

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز سه شنبه در پایان دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورا و در تشریح آن گفت: امروز به صورت ترکیبی حضوری و مجازی جلسه شورا آغاز شد و اولین دستور رسیدگی به طرح دو فوریتی الزام شهرداری به ارائه کارنامه تحویل و تحول مدیریت شهری در این دوره بود که ۱۴ عضو آن را امضا کرده بودند و در دستور قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ابتدای کار برای شهرداری قبلی نیز چنین کاری کردیم، ولی در این جلسه مقرر شد بعد از تهیه، این سند در کمیسیون تلفیق نیز مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم خلاصه آن در صحن نیز قرائت شود. در نهایت این طرح به تصویب رسید.

هاشمی همچنین افزود: به دلیل به عقب ماندگی در رسیدگی به پرونده پرونده باغات این جلسه به طور کل به بررسی این پرونده ها اختصاص یافت و ۱۰ پرونده باغات مورد بررسی قرار گرفت.

محسن هاشمی در باره تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ما تاکنون مصوبات بسیار خوبی در دولت در خصوص حمل و نقل عمومی داشتیم و همواره قول هایی داده می شود، مکاتبات خوبی هم می شود اما در عمل می بینیم تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به نتیجه نمی رسد، و آنچه هم که تزریق می شود، حاصل استفاده از منابع خود شهرداری بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: البته در بحث نوسازی کارهایی در دست اقدام است و بودجه هایی تزریق می شود و تعداد کمی اتوبوس های قدیمی و واگن های قدیمی در حال نوسازی هستند ولی در خصوص تجهیزات هیچ فعالیتی انجام نشده است.

محسن هاشمی همچنین در خصوص لزوم تامین بودجه های تولید قطار ملی گفت: یکسالی هست با کمک معاونت فناوری ریاست جمهوری تحقیقات و پژوهش عملگرایی انجام شد تا ساخت داخل قطار مترو از نظر طراحی به ۸۵ درصد و ساخت ۷۵ درصد برسد و از این قطار ملی نیز رونمایی شد، شخص رییس جمهور نیز دستور دادند بودجه لازم برای تولید این قطار ها تامین شود.

وی افزود: تا به حال قطار های مترو از طریق فاینانس تامین و بعد بازپرداخت می شد اما با تولید ملی قطارهای مترو در داخل امکان استفاده از فانیانس وجود ندارد زیرا کشور های خارجی زمانی به ما فاینانس می دهند که برای خودشان ایجاد کار کنند، وام نمی دهند که در کشور دیگر ایجاد اشتغال شود لذا دیگر امکان استفاده از فاینانس را نداریم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مصوبه دولت در خصوص تامین ۱۰۰۰ واگن هنوز ۴۲۰ واگن باقی مانده که مصوبه قبلی هم دارد و لذا دولت می تواند به صورت ریالی برای کارخانجات داخلی تامین اعتبار کند و ساخت قطار ها هر چه سریعتر شروع شود.

وی افزود: شهرداری نیز قرارداد تولید ۱۰۵ واگن را با شرکت واگن سازی که از بانیان تحقیق و توسعه این کار بوده امضا کرده و ما امیدواریم بودجه های لازم برای تولید قطار ملی مترو از سوی دولت تامین شود تا در مدیریت شهری بعدی شاهد حضور این قطار ها و واگن ها در ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

محسن هاشمی در سخنان خود بار دیگر به وضعیت وخیم تشدید شیوع کرونا اشاره کرد و گفت : متاسفانه آمار فوتی های ناشی از کرونا هر لحظه در حال افزایش است و امروز این تعداد در حال نزدیک شدن به عدد ۱۰۰ تنها برای پایتخت نشینان است، و اگر همینطور پیش رویم این تعداد بالاتر هم می رود.

وی افزود: همانطور که پیش تر هم گفتیم بر اساس اعلام اتحادیه جهانی حمل و نقل اگر میزان حضور افراد در وسایل حمل و نقل عمومی کم و در حد ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باشد خطر کمتری افراد را تهدید می کند اما اگر افراد مدت زمان زیادی در وسایل حمل و نقل عمومی باشند خطر بیشتر خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه لذا در شرایطی که حداقل یکسال دیگر با کرونا دست به گریبان خواهیم بود ضرورت تامین بودجه های تولید و نوسازی و تجهیز حمل و نقل عمومی از سوی دولت اجتناب ناپذیر است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر خوشبینانه به قضیه نگاه کنیم برای واکسیناسیون ۶۰ میلیون در دو نوبت، باید ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تولید کنیم و در حالی که جز واکسن راهی برای مبارزه با کرونا نداریم لذا حداقل یکسال دیگر کرونا در کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار