قاسم پور اعتقاد دارد که صنوف قرار گرفته در گروه یک، بخش زیادی از جامعه صنفی را در بر می‌گیرد، گفت: متاسفانه تقریبا ۷۰ درصد از مشاغل جزو گروه یک محسوب می‌شوند که در شرایط محدودیت کرونا، اجازه فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۵۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 13 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عبدالرضا قاسم پور افزود: تعداد مراجعه روزانه مراکز سرپایی به حدود ٤ هزار نفر رسیده و ضریب اشغال تخت‌ها نیز بالاست و تقریبا همه بیمارستان‌ها اشباع و پر شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: حدود ٩٠٠ تخت به مجموعه تخت‌های کرونایی فارس اضافه شده و همه بیمارستان‌ها در کنار بخش بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند.

گروه یک ۷۰ درصد مشاغل را شامل می‌شود!

قاسم پور اعتقاد دارد که صنوف قرار گرفته در گروه یک، بخش زیادی از جامعه صنفی را در بر می‌گیرد، گفت: متاسفانه تقریبا ۷۰ درصد از مشاغل جزو گروه یک محسوب می‌شوند که در شرایط محدودیت کرونا، اجازه فعالیت دارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تصریح بر این نکته کههمه مشاغل ضروری هستند اما در شرایط بحرانی و سیاه بیماری کرونا ضرورتی برای فعالیت همه مشاغل دیده نمی‌شود و لازم است در این شرایط رفت و آمدها کنترل شده باشد و شهر خلوت شود، افزود: از ابتدای آغاز موج چهارم بیماری به ویژه یک هفته اخیر، نظارت‌ها را جدی تر و قوی تر کرده‌ایم.

نظارت شدیدتر بر اجرای پروتکل ها

قاسم پور ادامه داد: مانور گشت نظارتی نیز در فرمانداری شیراز برگزار شد و ٤٠ اکیپ برای نظارت بر فعالیت اصناف در شیراز، صدرا، بخش مرکزی و ارژن فعال شده و در ٣٥ شهرستان دیگر بازرسی میدانی از بازار، مراکز، اصناف و بخش‌های دولتی و غیر دولتی ادامه دارد.

او با بیان اینکه مخاطب نظارت ما تنها اصناف نیستند و در بعضی از گروههای شغلی ادارات وظیفه کنترل و نظارت دارند و در صورت کوتاهی و تخلف، با مدیرکل دستگاه برخورد خواهد شد، عنوان کرد: در بخش دولتی نیز تقویت نظارت بر بخش اداری، رعایت پروتکل‌ها، نظارت بر اماکن دولتی تحت پوشش، اعمال دور کاری کارکنان، عدم ارائه خدمات به کرونا مثبت‌ها و ...دنبال می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: در اکیپ‌های بازرسی از بخش دولتی نمایندگان استانداری، نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده سازمان مدیریت برنامه ریزی حضور دارند و طی روزهای گذشته به ١٠ مدیرکل به جهت عدم رعایت پروتکل‌ها در مجموعه‌های اداری تذکر داده شد.٢٤ ساعت بعد دوباره ناظرین مراجعه می‌کنند و در صورت عدم اصلاح موارد مورد تذکر، به هیات تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

با هیچ مدیری تعارف نداریم

قاسم پور تاکید کرد: انتظار از مدیران این است که رعایت کنند و هیچ تعارفی با هیچ مدیر و کارکنان در هیچ رده و سمتی نداریم و در صورت رعایت نشدن ضوابط بهداشتی و قانونی برخورد انجام خواهد شد.

معاون استانداری فارس همچنین به نظارت بر ترددهای خودرویی و مبادی ورودی و خروجی به شیراز هم اشاره و بر تداوم این مهم توسط پلیس راهور و اعمال قانون در صورت تخلف و برگشت رانندگان پلاک‌های غیر بومی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار