عضو علمی ستاد ملی مقابله کرونا با بیان اینکه متأسفانه وضعیت کرونا در پایتخت مناسب نیست، گفت:در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم، همه‌ تخت‌هایی که برای بیماران کرونا اختصاص داده شده بود پر شده است.
کد خبر: ۹۵۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 17 April 2021

 

پیام طبرسی عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ‌فارس در مورد وضعیت کرونایی تهران اظهار کرد: محدودیت‌‌ها تأثیر بسیار زیادی برای مقابله با کرونا دارد، اما به این شکلی که در تهران اجرا می‌شود مؤثر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت کرونا در پایتخت مناسب نیست، گفت:در حالی که باید بوستان‌ها و پارک‌ها تعطیل باشد،تمام پارک‌ها باز بود و هر جایی که تجمع باشد، انتقال ویروس انجام می‌شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: در وضعیت فعلی باید قرنطینه درست و حسابی انجام شود، ۱۰ روز یا دو هفته همه جا باید کامل تعطیل شود تا ارتباطات اجتماعی کمتر شده و ویروس از چرخه بیفتد.

طبرسی بیان کرد:در حال حاضر چون تعداد ورودی بیماران جدید بیشتر از بهبودی‌ها است،برای همین بیماران پشت در انباشته شده‌اند و بیمارستان‌ها تخت خالی برای بستری ندارند که منجر‌به بدتر شدن اوضاع طی چند روز آینده خواهد شد.

وی تصریح کرد:ضرورت دارد از بیمارستان‌های دیگر برای بیماران کرونایی ظرفیت گرفته شود یا مثل شهر شیراز که برای بستری مبتلایان یک ورزشگاه آماده شده، می‌توان چنین اقدامی انجام داد.

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: خبر خوبی که دیروز اعلام شد ۶۰ ملیون دوز واکسن از روسیه خریداری شده که می‌توان برای واکسینه کردن ۳۰ ملیون نفر استفاده کرد.

طبرسی اضافه کرد: مطالعات جدید نشان می‌دهد که روش‌های غیردارویی پیشگیری از عفونت در فرم‌های جهش یافته کرونا نیز مؤثر است، لذا به شهروندان توصیه می‌کنم اگر واقعاً کار غیرضروری ندارند از منزل خارج نشوند، نکات بهداشتی را رعایت کنند و در صورت خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی در پاسخ به چرایی استفاده نکردن از دوران طلایی عید برای قرنطینه پاسخ داد: اینکه چرا از این فرصت استفاده نشد،سوأل ما هم بوده و کسی پاسخ قانع‌کننده به این سوأل اساسی نداده است اما معتقدم با پرداختن زیاد به این سوأل نباید از زمان حال غافل بشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار