با گذشت یک هفته از اعمال محدودیت‌ها برای کنترل این بحران هنوز اغلب شهرستان‌های تهران در وضعیت فوق قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 17 April 2021

 

پس از گذشت یک هفته از اعمال یک سری محدودیت‌ها برای کنترل موج چهارم کرونا، آمارها نشان می‌دهد تعداد فوتی‌ها نسبت به روز ۲۱ فروردین یعنی شروع محدودیت‌ها بیشتر شده است.

همچنین به رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور رنگ سیاه نیز افزوده شده است و ۶۳ شهرستان در وضعیت سیاه هستند و هیچ دور از انتظار نیست که در روزهای آتی تهران نیز رنگ سیاه را به خود ببیند.

تهران نیز از جمله استان‌هایی بوده که در وضعیت بسیار پرخطر قرار داشته و از شروع دور جدید محدودیت‌ها نه تنها شرایط بهتر نشده، بلکه اکنون این وضعیت در اغلب شهرستان‌های این استان بدتر نیز شده است.

در حال حاضر براساس اطلاعات به دست آمده از نرم افزار ماسک که مورد تأیید وزارت بهداشت است، تهران و تمام مناطق۲۲گانه آن، به علاوه شهرستان‌های شمیرانات، پردیس، اسلامشهر، ری، بهارستان، فیروزکوه، دماوند، ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهریار، رباط کریم، ملارد و شهر قدس در وضعیت قرمز و بسیار پرخطر قرار دارند.

از دیروز تا امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۷۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کرونا در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

همچنین طی چند روز گذشته تعداد فوتی‌ها در کل استان تهران روزانه در حدود ۱۰۰ نفر بوده که نشان‌دهنده وخامت اوضاع در سطح پایتخت است.

با این آمار به نظر می‌رسد تهران در بدترین وضعیت خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا قرار دارد و تقریباً یک سوم از آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا در کشور مربوط به استان تهران است.

مصاحبه خبرنگار ‌فارس در تهران با دو نفر از اعضای علمی ستاد ملی مقابله با کرونا دکتر مینو محرز و دکتر پیام طبرسی هر دو بر مؤثر نبودن محدودیت‌ها به شکل فعلی تأکید داشتند و خواهان اجرای قرنطینه به شکل کامل شدند.

در حال حاضر ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار