عضو شورای شهر تهران:
عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اعلام کرد: دستگاه‌های قضایی و نظارتی به موضوع دریافت عوارض شفاهی مازاد بر موارد قانونی و مصوب از شهروندان در شهرداری‌های مناطق ورود کنند.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 18 April 2021

 

محمد سالاری روز یکشنبه در جلسه دویست و هشتاد و هفتم شورای شهر تهران طی تذکری پیش از دستور جلسه افزود: تذکرم به حوزه شهرسازی شهرداری تهران است، این رفتار و دریافت غیر قانونی عوارض به اعتبار مدیریت شهری دوره پنجم و رویکرد مبتنی بر سلامت مدیریت شهری خسارت می زند.

وی اظهارداشت: از ریاست شورای شهر می خواهم که کارگروهی را ایجاد یا به ما مسئولیتی محول کند که برویم و علیه این افراد شکایت کنیم.

سالاری با بیان اینکه نمی توانیم مقابل این افراد ایستادگی کنیم، یادآورشد: اکثر فرم عوارضی که به مردم می دهند، مازاد بر مصوبات شورا تعیین شده است، شهروندانی که به ما مراجعه می کنند می توانند عوارض خود را اصلاح کنند، اما باقی افراد با چنین نتیجه ای مواجه نمی شود.

وی ادامه داد: ما می گوییم این را بررسی کنید که چرا هر کسی که مسئول و آشنایی داشته باشد، عوارض را اصلاح می کنند و مابقی افراد می مانند؟ این خودش رانت و فساد ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: اقداماتی که شورا و شهرداری در حوزه شهرسازی و معماری به خصوص در توقف شهر فروشی، تصمیماتی که در خصوص فساد زدایی، رانت زدایی و توقف امضاهای طلایی انجام داد، ارزشمند است و از جمله دستاوردهای بسیار ارزشمند این دوره محسوب می شود اما طی ماه ها و هفته های اخیر شاهد اتفاقات غیرقانونی در برخی مناطق هستیم.

وی اعلام دستی یا شفاهی عوارض به شهروندان را موجب اعتراض آنان نسبت به رویکرد شهرداری مناطق خواند و ادامه داد: اعلام دستی یا شفاهی عوارض خود منجر به فساد و رانت در مناطق ۲۲ گانه شده است که به هیچ عنوان با مدیریت دوره پنجم مطابقت ندارد و این لطمه اساسی به مهمترین دستاوردهای دوره پنجم وارد می کند.

سالاری با بیان اینکه این موضوع را به خود شهرداری، معاونت معماری و شهرسازی و مدیران مربوطه و شهرداران اعلام کرده است، گفت: با وجود این اعتراض های مکرر، این رویه اصلاح نشد و رو به افزایش است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم در شورای پنجم و هم در تعداد قابل توجهی از مصوبات شورای پنجم، به صراحت شورای شهر مصوب کرده که باید نحوه محاسبه و دریافت عوارض و تخلفات ساختمانی و نظارت فنی مبتنی بر ساز و کار سیستمی و شفاف باشد و نحوه محاسبه عوارض و فرمول های مربوطه در خود آن برگه عوارض اعلام شود کما اینکه در گذشته اعلام می شده است.

وی به مصوبه سال ۹۷ شورای شهر مبنی بر بهنگام سازی حوزه ها و ابطال مصوبات قبلی، اشاره و اضافه کرد: این حوزه و این رویکردی که اکنون هست، باعث می شود که اقتدار مبتنی بر فساد و رانت وجود داشته باشد و به آن دامن زده می شود.

سالاری ادامه داد: چرا باید وقتی شورای شهر عدد و رقمی را مصوب و حتی تخلفات را هم مشخص کرده که با چه فرمولی نوشته شود، یکباره مبلغی چند برابر عوارض قانونی دریافت شود؟ نهادهای نظارتی شهرداری تهران، حراست شهرداری و سازمان بازرسی اینجا چه می کند؟

دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن انتقاد از آنچه "اجرا نشدن مصوبه دورکاری کارکنان در شهرداری پایتخت" نامید، گفت: این نهاد نسبت به سلامت نیروهای خود مسئول است.

الهام فخاری اعلام کرد: کارمندان شهرداری در تمامی بخش ها، معاونت و سازمان ها باید بدون کسر حقوق و مزایا به صورت یک سوم فعالیت کنند.

وی با انتقاد از عملکرد معاونت منابع انسانی شهرداری تهران افزود: هنوز با وجود گذشت یک سال از همه گیری و شیوع کرونا، اقدامی برای دورکاری کارمندان انجام نشده است و به شکل سلیقه ای امور انجام می شود.

فخاری اظهارداشت: معاونت منابع انسانی و سازمان فاوای شهرداری در سخت ترین روزهای فراگیری کرونا و در شرایطی که قرنطینه می تواند به این شرایط پایان دهد، اقدامی برای الکترونیکی سازی خدمات و دورکاری کارمندان انجام نداده اند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون پس از گذشت یک سال از گذشت همه گیری کرونا، این معاونت هنوز نتوانسته شیوه ای برای خدمت رسانی در شرایط کرونا با کمترین میزان حضور اداری را پیاده کند و سازمان فاوا (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران) هم نتوانسته است زیر ساخت های اینترنتی را برای خدمت رسانی اینترنتی به مردم فراهم سازد.

وی اضافه کرد: هنوز مردم مجبور هستند برای دریافت خدمات به شکل حضوری مراجعه کنند، در حالی که جان کارمندان شهرداری همانند سایر شهروندان در خطر است.

فخاری خاطرنشان کرد: کارمندان شهرداری باید بدون کسر حقوق و مزایا به صورت یک سوم فعالیت کنند و انتظار این است که معاونت منابع انسانی این موضوع را تعیین تکلیف کند.

شفافیت در تزریق واکسن مطالبه مردمی است

حجت نظری دیگر عضو شورا، با بیان اینکه شفافیت در تزریق واکسن مطالبه جدی مردم است، گفت: اخبار تزریق واکسن از سوی مسئولین شهری تاسف آور و شرم آور است.

وی در تذکری با بیان اینکه تاکنون کمتر از یک درصد از جمعیت کشور از واکسن کرونا بهره‌مند شده‌اند، گفت: آمار کرونا همچنین افزایش یافته است و واکسیناسیون عمومی یک مطالبه جدی است که با صدای بلندتری به گوش می‌رسد.

این عضو شورا ادامه داد : هرچند شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری مسئولیت مستقیم نسبت به واکسیناسیون دارند اما نمی‌توانیم نسبت به این درخواست شهروندان بی‌تفاوت باشیم.

نظری ادامه داد: به عنوان نماینده مردم باید صدای آنان باشیم و برای حفظ جان شهروندان و کارکنان این مطالبه جدی را فریاد بزنیم.

نظری از وزارت بهداشت خواست لیست دریافت کنندگان واکسن را اطلاع‌رسانی کنند.

عضو شورای اسلامی همچنین از ورود ۴۰۰ هزار دوز واکسن رایگان چینی از سوی هلال احمر تشکر کرد و اظهار داشت: نهادهای مختلف قضایی، نظارتی و اطلاعاتی بر روند تزریق واکسن نظارت کنند تا شاهد فروش آزاد واکسن در کشور نباشیم.

وی همچنین خواستار تسریع در واکسیناسیون آتش‌نشانان، رانندگان تاکسی، کارکنان مترو، کارکنان میادین میوه و تره‌بار و کارکنان شرکت شهروند شد.

لزوم توجه به ایمن سازی لاین کندرو اتوبان شهید محلاتی

«مجید فراهانی» شورای شهر تهران نسبت به لزوم توجه به ایمن سازی لاین کندرو اتوبان شهید محلاتی به گیلکی جنوبی در محله عارف به شهرداری تهران تذکر داد و گفت: چند روز پیش در رسانه اجتماعی اینستاگرام شاهد انتشار تصاویری از سانحه تصادف یک دستگاه موتور سیکلت در یکی از معابر منطقه ۱۴ شهرداری تهران بودم که توسط یکی از شورایاران منتشر شده بود.

وی افزود: این شورایار با ذکر مشکلات و نواقصی که منجر به این حادثه شده و گذشت یک سال از درخواست کتبی شهروندان محله عارف در این رابطه از شهرداری منطقه که منجر به اقدام جدی نشده نوشته بود.

فراهانی ادامه داد: برابر گزارش این شورایار متاسفانه در لاین کندرو اتوبان شهید محلاتی به گیلکی جنوبی ما شاهد فقدان به سرعتگیر، علائم ترافیکی و روشنایی لازم در شب هستیم.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم توجه به ایمن سازی لاین کندرو اتوبان شهید محلاتی به گیلکی جنوبی در محله عارف به شهرداری تهران تذکر می دهم.

وی تاکید کرد: انتظار دارم شهرداری بیش از پیش به مساله ایمنی معابر در سطح شهر توجه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار