مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: مجاوران، مسافران عبوری و گردشگران از شنا کردن در دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی این استان خودداری کنند.
کد خبر: ۹۵۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹ 20 April 2021

 

محمد شهریاری اظهار داشت: با اینکه شیوع کرونا از سال گذشته مسافرت ها را محدود کرده است اما همچنان خانواده هایی به دل طبیعت و یا اطراف محدوده سدها و رودخانه های استان تهران برای سپری کردن اوقات فراغت می روند از این رو خطر غرق شدگی وجود دارد.

وی افزود: با شروع ایام گرم فصل تابستان و وجود تفرجگاه‌های خوش آب و هوای استان تهران ، شاهد حضور مسافران ‌و گردشگران در حاشیه منابع و تاسیسات آبی هستیم که در این خصوص انتظار داریم مردم به تابلوها و علائم هشدار دهنده توجه داشته باشند.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران تاکید کرد: دریاچه سدها، رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری و زهکشی بعضا به خاطر عمق زیاد آب، اشباع و لغزشی بودن حاشیه مخازن و دریاچه سدها و رودخانه‌ها و شیب تند دیواره کانال‌ها خطرناک هستند از این رو مردم به تابلوها و علایم هشدار دهنده و همچنین تذکرات همکاران ما در عدم ورود و اتراق و شنا در دریاچه سدها، رودخانه ها و کانال های آبی را برای حفظ جان و سلامت خویش جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در حریم سدها و تاسیسات آبی این استان تابلوهای شنا کردن ممنوع نصب شده است گفت: جریان آب در رودخانه های استان پرتلاطم و خروشان بوده و بسیار خطرساز هستند از این رو به هیچ وجه مکان مناسبی جهت تفریح نبوده و مطمئنا در اثر بی توجهی بسیار خطر ساز بوده و حوادث و اتفاقات ناگواری در پی خواهد داشت.

شهریاری ادامه داد: دریاچه سدها بر خلاف ظاهر آرامی که دارند دارای جریان های زیرسطحی بوده و به جهت تشکیل لایه بندی حرارتی در عمق های پایین دمای آب بسیار سرد می باشد که در صورت شنا در آنها بروز غرق شدگی حتمی است که گاهی مشاهده شده است که شناگران ماهر نیز به دام افتاده و غرق شده اند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال گذشته ۲۷ نفر بر اثر بی توجهی به هشدارها و تابلوها در تاسیسات آبی و رودخانه های این استان غرق شدند که امید است در سال جاری با توجه ویژه به هشدارها، شاهد تلفات و حوادث ناگوار در تاسیسات آبی و رودخانه های استان نباشیم.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار