رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اندیشیدن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در دوران کرونا تاکید کرد و گفت:برگزاری انتخابات نباید تبدیل به بحران بهداشتی در کشور شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 20 April 2021

 

محسن هاشمی روز سه شنبه در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: شرایط کرونا رو به وخامت است و شرایط بستری ها افزایش دارد و به نظر می رسد شاهد تثبیت وضعیت قرمز در اردیبهشت ماه خواهیم بود.

وی افزود: در شرایطی که برای برگزاری چهار انتخابات همزمان در کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم، می‌تواند پیک فعلی و موج چهارم را به موج پنجم در دو ماه آینده تبدیل کند.

هاشمی ادامه داد باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای زمان نحوه تبلیغات انتخابات و زمان برگزاری انتخابات در وزارت کشور استانداری و فرمانداری ها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در خصوص انتخابات ۲ مشکل وجود دارد، گفت: تعداد صندوقها که گویا قصد افزایش ۱۵ درصدی آن را دارند، یکی از مشکلات است که از شهرداری تهران تقاضا می‌کنم به ستاد انتخابات کمک کنند که تعداد صندوقها را در تهران به ۲ برابر افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری تک‌رقمی است اما انتخابات شوراها شش رقمی است، اظهار داشت: در استان تهران اگر فقط هر داوطلب شورای شهر، ۲ جلسه انتخاباتی برگزار کند در یک هفته حدود ۱۰ هزار جلسه انتخاباتی خواهیم داشت و اینها می‌تواند به کانون شیوع کرونا تبدیل شود.

وی ادامه داد: لازم است تمهیدات ویژه‌ای برای برگزاری انتخابات در دوران کرونا اندیشیده شود و می توان تجربه انتخابات الکترونیکی شورایاری‌ها را مدنظر قرار داد.

هاشمی گفت: لازم است استانداری، شهرداری و سایر نهادهای دخیل در کنار هم قرار گیرند که انتخاباتی برگزار شود که انتخابات تبدیل بحران بهداشتی در کشور نشود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار