مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: روز گذشته ۳۱ فروردین سال جاری ۱۴۷ نفر از جان باختگان کرونایی در این آرامستان دفن شدند.
کد خبر: ۹۵۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 21 April 2021

 

سعید خال روز چهارشنبه در گفت وگوی زنده تلویزیونی افزود: ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۰ یکی از سخت ترین و غم انگیز ترین روزهای تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا (س) تهران بود.

وی بابیان اینکه روز گذشته رکورد بی سابقه ای در تاریخ بهشت زهرا (س) تهران ثبت شد، اظهار داشت: در کنار این آمار روزانه ۲۰۰ متوفای عادی نیز در این آرامستان دفن می شوند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران خاطرنشان کرد: این درحالی است که در شب عید امسال عدد متوفاهای کرونایی در این آرامستان تک رقمی و به عدد ۹ رسیده بودیم.

این مسئول با بیان اینکه روز گذشته شرایط تلخ و ناگواری در بهشت زهرا (س) بود، اضافه کرد: این آرامستان در تاریخ خود حتی دوران دفاع مقدس و بحرانهایی نظیر زلزله و سیل چنین آماری را ثبت نکرده است.

خال با بیان اینکه کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) ۱۴ ماه است که با بحران کرونا مبارزه می کند، تاکید کرد: همه بحرانها در یک بازه زمانی پایان می یافتند و جمع می شد ولی متاسفانه آخر بحران کرونا معلوم نیست.

وی از هموطنان خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قطع زنجیره کرونا به پرسنل بهشت زهرا (س) و کادر درمان کمک کنند.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است و فعالیت آن به صورت رسمی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد. این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار