کد خبر: ۹۶۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 07 May 2021

یک کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه روز قدس سند افشای دورویی و دروغ دنیای استکبار به جهانیان است، گفت: این روز و دفاع از ملت فلسطین صرفا به جهان اسلام محدود نکنیم بلکه بسیاری از کشورها و افراد غیر مسلمان دنیا هم از حقوق ملت فلسطین دفاع می کنند.


مهندس علیرضا افشار ضمن گرامیداشت یاد و خاطر مبتکر روز قدس، حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام خمینی (ره ) با توجه به اینکه جهان اسلام مساله مشترکی را به نام اشغال سرزمین فلسطین دارند، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نام گذاری کرده اند، چرا که ماه مبارک رمضان و روزه داری اعتقاد مشترک تمام مسلمین جهان است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: روز جهانی قدس و دفاع از ملت فلسطین صرفا به جهان اسلام محدود نکنیم بلکه بسیاری از کشورها و افراد غیر مسلمان دنیا هم از حقوق ملت فلسطین دفاع می کنند و مجامع بین المللی هم مصوباتی در این خصوص دارند اما رژیم صهیونستی به دلیل حمایت استکبار جهانی به خصوص آمریکا به آن ها عمل نمی کند.
رئیس ستاد مرکزی و سخنگوی سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه آمریکا منافع خود را به حفظ امنیت رژیم صهیونستی در منطقه گره زده و هزینه های سنگینی را متقبل شده است، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا از پرداخت این هزینه ها برای حمایت از رژیم اشغالگر قدس غافل هستند.
مهندس افشار با بیان اینکه رژیم صهیونستی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تلاش بر تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی دارند، گفت: رژیم صهیونستی سعی در این دارد که با تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی آن ها را به خود مشغول کرده و از مساله مشترک بحث اشغال فلسطین غافل کند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا از هزینه های گزاف و ایجاد جریان داعش در منطقه این بود که جبهه مقاومتی ایجاد شده در پیرامون رژیم صهیونستی را در هم بشکند و از محاصره نجات دهند که این اتفاق نیفتاد و برخلاف آن، جبهه مقاومت مستحکم تر از گذشته و با پیوندی عمیق تر از قبل بین ملت های لبنان، سوریه، عراق و ایران در مقابل رژیم صهیونستی صفحه آرایی کردند.
رئیس سابق شورای سیاست گذاری و راه اندازی مرکز غرب شناسی با تاکید برا اینکه امروزه رژیم صهیونستی آسیب پذیر شده است، افزود: رژیم صهیونستی که نتوانست در مقابل حزب الله لبنان مقاومت کند، چگونه می تواند در مقابل جبهه عظیم مقاومت بایستد، به زودی شاهد این خواهیم بود که قدس شریف آزاد شده و رژیمی برخواسته از اراده مردم ساکن منطقه فلسطین برپا شود.
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: روز قدس سند افشای دورویی و دروغ دنیای استکبار به جهانیان است.
وی تصریح کرد: هر ساله باید با یادآوری روز قدس، در مقابل تجاوز ها بایستیم، تا دیروز با راهپیمایی در خیابان ها رژیم جنایتکار صهیونستی را محکوم می کردیم ولی امسال باید با فریادی رساتر در فضای مجازی انجام شده و به دنیا مخابره شود.
مهندس افشار با بیان اینکه فضای مجازی حد و مرزی ندارد، گفت: باید با پوشش روز قدس در فضای مجازی و در شبکه هایی که بازتاب خارجی بیشتری داشته باشد به وظیفه و رسالت خود در این عرصه عظیم اجتماعی و سیاسی عمل کنیم.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار