همزمان با ایام پربرکت ماه مبارک رمضان و به همت خادمیاران آستان قدس رضوی در استان تهران ، سه‌شنبه شب سفره پرمهر این امام رئوف برای نیازمندان در مصلای تهران پهن شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 12 May 2021

مصلای تهران این چند روز حال و هوای دیگری داشت، و صحن وسیع این مصلای بزرگ در قرق زنان و مردان قرار گرفته بود که با زبان روزه مشغول تدارک بسته معیشتی برای افراد نیازمند بودند.

آری این بار مصلای تهران نوید بخش یک اتفاق مبارک بود که میزبان آن حضرت رضا (ع) بودند، این بار خادمیاران این امام رئوف مثل کبوترهای حرم در حال بال و پر زدن بودند، گویی کبوتران حرم مشغول بسته بندی مواد خوراکی برای افراد نیازمند هستند.

جوانی ۲۵ ساله که در وسط مصلا با چند نفر از دوستان و همکاران خود در حال حمل مواد خوراکی بود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از روز یکشنبه همراه با تعدادی خادمیاران از سراسر استان تهران مشغول تخلیه مواد خوراکی از کامیون ها و همچنین جانمایی در مصلا و در نهایت بسته بندی هستیم.

وی که خود را نوکر امام رضا (ع) معرفی کرد از حس قشنگش در این زمینه سخن می گفت و اظهار داشت: چند سالی است که در ایام اربعین در کربلا و در حرم امام رضا (ع) مشغول خدمت رسانی به زائران بودم اما این بار این حس چند برابر شده، نخست آنکه با زبان روزه مشغول کار هستیم، دوم در مصلای تهران که مکان مقدسی است، سوم اینکه میزبان این مراسم حضرت رضا (ع) است و در نهایت اینکه داریم کاری می کنیم که برخی افراد نیازمند سفره شان خالی نماند که حس این کار را دوچندان کرده است.

این خادمیار آستان قدس رضوی در شهر تهران خاطرنشان کرد: وقتی که اسم امام رضا (ع) فقط بصورت عادی به زبان جاری می گردد انسان دچار تحول می شود اما چه زیباست که به عنوان نوکر این امام رئوف انتخاب بشوی و در ماه مبارک رمضان مشغول خدمت برای تعدادی افراد نیازمند باشید.

در کنار مصلای تهران چند کودک ۸، ۹ ساله ای را دیدم که به سختی در حال جابجا کردن کارتن های مواد خوراکی هستند و در کنار پدرها و مادرانشان در حال کار و تلاش در این سنگر هستند.

مادری که به همراه ۲ فرزندش در حال خدمت در این عرصه است در این باره به خبرنگار ایرنا می گوید: کرامت بی حد آقا امام رضا (ع) در زندگیمان همیشه جاری است و تا عمری دارم، خودم و خانواده ام نوکر این امام رئوف هستیم.

این خادمیار آستان قدس رضوی استان تهران گفت: چند سالی است که افتخار می کنم اعضای خانوادم جزو خادمیاران آستان قدس شدیم و از زمانی که این اتفاق مبارک در زندگیمان افتاد حس و حال با امام رضا (ع) بودن در زندگیمان بیشتر جاری شد و هر لحظه بی تاب و بی قرار ضامن آهو هستیم.

۱۱۰ هزار بسته معیشتی در استان تهران توزیع می شود

سرپرست کانون های خدمت رضوی استان تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: دومین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان در راستای اجرای پویش سفره مهر رضوی با هدف تامین و توزیع ۱۱۰ هزار بسته‌ ارزاق برای نیازمندان به همت کانون‌ خدمت رضوی، خیرین و یاوران رضوی استان تهران و همچنین بانک صادرات ایران در مصلای بزرگ تهران برگزار شد.

علیرضا جانه افزود: این طرح به همت تولیت آستان قدس رضوی اجرا شده و تعداد ۸۸۸ هزار بسته در سراسر کشور تهیه و به نیازمندان شناسایی شده اهدا می‌شود.

به گفته وی، تعداد ۱۱۰ هزار بسته به استان تهران اختصاص یافت که با کمک خیرین و خادمیاران مناطق تهران و شهرستان‌ها به خانواده‌هایی که تحت حمایت هیچ نهادی نبوده و جزو دهک اول درآمدی هستند، توزیع می‌شود.

سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان تهران خاطرنشان کرد: مرحله اول این پویش در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) اجرا شد و در این مرحله نیز بسته‌های ارزاق شامل ۱۴ قلم کالای اساسی به‌عنوان عیدانه در عید سعید فطر به‌دست خانواده‌های شناسایی شده می‌رسد.

وی تاکید کرد: استان تهران ۳۰ هزار خادمیار آستان قدس رضوی دارد که ۱۵ هزار نفر از آنان فعال هستند که بسته بندی این مواد خوراکی سه روز است که با خواندن مناجات و دعا توسط خادمیاران در مصلای تهران در حال انجام است.

جانه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه گفت: با توجه به استقبال مردم، این طرح در مراحل بعدی به خصوص در دهه کرامت نیز ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: خیرین و نیکوکاران جهت اهدا کمک‌های خود می‌توانند با دفاتر کانون‌های خدمت رضوی در مناطق ۲۲ گانه و شهرستان‌های استان تهران ارتباط داشته باشند و نذورات خود را اهدا کنند و در سفره کرامت امام رضا(ع) شریک شوند.

سرپرست کانون های خدمت رضوی استان تهران اظهار داشت: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع یافت خادمیاران در مناطق مختلف تهران و شهرستان ها با رزمایشات مختلف نسبت به اهدای بسته های مواد ضدعفونی کننده اقدام کردند و حتی به همت این افراد خیر و پای کار بسیاری از نقاط شهر چندین بار ضدعفونی شد.

مصلای تهران چند روزی است که حال و هوای امام رضایی دارد و شب گذشته نیز مراسم توزیع این بسته های معیشتی با حضور جمعی از خیرین و خادمیاران آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این مراسم مردم با دیدن پرچم بارگاه مقدس امام رضا (ع) و دیدن بارگاه و خواندن زیارتنامه این امام رئوف حال و هوای دو چندانی داشتند و با ریختن اشک به یاد امام رضا (ع) در ماه مبارک رمضان عشق بازی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار