شهردار منطقه ۲۰ تهران - شهرری گفت: هشت هزار متر مربع برای اقامه نماز عید فطر در فضای باز ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده‌سازی شده‌ است.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 12 May 2021

 

فرهاد افشار روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران از آمادگی مدیریت شهری این منطقه برای خدمات رسانی به نمازگزاران و برگزاری نماز عید سعید فطر در فضای باز ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد و اظهار داشت: همه امکانات خدماتی و رفاهی، شستشو و رفت و روب و پیرایش فضاهای سبز مسیرهای منتهی به محیط پیرامونی حرم انجام شده است.

وی با اشاره به آمادگی کامل مدیریت شهری منطقه ۲۰ برای مراسم روز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: به مناسبت عید سعید فطر، شهرداری منطقه ۲۰ با فضاسازی محیطی در میادین، معابر و بزرگراه ها، اکران پیام های تبریک در تلویزیون های شهری و موقعیت های تبلیغات محیطی و نصب آذین بندی با پارچه های ریسه ای و نوری، المانهای نوری، پرچم های رنگی به استقبال عید سعید فطر می رود.

این مسئول به آماده باش مدیریت شهری منطقه ۲۰ در زمان برپایی مراسم نماز عید فطر اشاره کرد و ادامه داد: استقرار تیم های اجرایی معبربان برای رفع سد معبرهای احتمالی، استقرار مخازن و خودروهای ویژه پسماند خشک، حضور اکیپ های جمع آوری پسماند خشک و نیروهای خدمات رسانی در پیرامون برپایی مراسم نماز عید از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

 افشار با اشاره به اجرای نورافشانی در شب عید فطر در مراکز پرتردد محلات، یادآور شد: برپائی کاروان سیار جشن بندگی در محل های پرتردد همراه با اجرای برنامه های متنوع آئینی و فرهنگی در فضای مجازی از جمله اقدامات این مناسبت بزرگ است.

براساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، نماز باشکوه عید سعید فطر با حضور مردم مومن و ولایتمدار شهرستان ری و تهران با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی ساعت ۷:۳۰ صبح روز عید فطر در فضای بیرونی ضلع جنوبی این آستان اقامه می شود.

 حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری (جنوب تهران) قرار دارد، این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و زیارتگاهش در شهرری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار