استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: ۶ هزار و ۱۱۱ هکتار بافت فرسوده با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 25 May 2021

انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: هشت هزار و ۴۰۰ هکتار سکونتگاه های غیر رسمی با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۴.۵ میلیون نفر در استان در بافت های ناکارآمد ساکن هستند، ادامه داد: ۱۵ هزار از اراضی در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی است که ۳۶ درصد جمعیت استان در این بافت ها ساکن هستند.

محسنی بند پی اذعان داشت: بافت های فرسوده از چند منظر نظیر آسیب های اجتماعی، بزهکاری‌ها، سلامت ساکنان این بافت ها و برخورداری آنها از امکانات زیر ساختی، مسائل امنیتی برای ما حائز اهمیت است. بر همین اساس دولت تکلیف کرده است که نسبت به بازآفرینی بافت های فرسوده همه دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه افرادی که برای بازآفرینی بافت های فرسوده می خواهند اقدام کنند تسهیلاتی به آنها ارائه می شود،ادامه داد: با ارائه تسهیلات به دنبال سرعت بخشی به بازآفرینی بافت های فرسوده در استان هستیم.

محسنی بندپی گفت: برای هر واحد مسکونی حدود ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته می شود که بازپرداخت ۱۲۰ میلیون تومان آن با بهره ۹ درصد و ۱۸۰ میلیون تومان آن با بهره ۱۸ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه صدور پروانه ها رایگان است چراکه ۵۰ درصد آن را شهرداری تخفیف می دهد و ۵۰ درصد دیگر را دولت پرداخت می کند.

به گفته محسنی بندپی در زمینه بازآفرینی بافت های فرسوده جلسات خوبی برگزار شده و شهرداران ملکف شده اند نقشه جامع و احیای بافت های فرسوده را با انتخاب مشاور در دستور کار داشته باشند تا در یک برنامه زمانبندی پنج ساله بتوانیم اقدامات موثری را این در زمینه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار