رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: فراکسیون انقلاب اسلامی گزینه ریاست مجلس را انتخاب کرد / فارس: رد صلاحیت‌ها نشانه آزادگی شورای نگهبان است / قبلا قطار انقلاب داشتیم و این قطار رفته رفته به اتوبوس، مینی‌بوس و دوچرخه تبدیل شده! و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ 25 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اقدام جاویدنیا درباره اینستاگرام، خارج از حوزه اختیارات او بود

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره اقدام جاویدنیا و فیلترینگ اینستاگرام گفت: در این حوزه اطلاع رسانی شده است و اقدام شخص مذکور خارج از حوزه وظایف و اختیارات اداری و قضایی ایشان بود و به همین دلیل، این اقدام که خارج از ضوابط بود، ملغی الاثر اعلام و به دادسرای انتظامی منعکس و اقداماتی انجام و نتایجی حاصل شده است.

اولین توییت زاکانی بعد از تایید صلاحیتش

علیرضا زاکانی بعد از تایید صلاحیت برای انتخابات ریاست جمهوری در توییتی با هشتگ دولت جوان حزب اللهی آیه «وَ قُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَ اجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصِيراً» را منتشر کرد.

شرایط سلامتی علی اکبر محتشمی پور وخیم شد

علیرغم بهبود شرایط عمومی حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر محتشمی پور در چند روز گذشته، متأسفانه طی روز جاری با گسترش درگیری ریه با ویروس منحوس کرونا و نوسان شدید اکسیژن خون، لحظات حساسی در پیش روی خواهد بود.

واکنش ربیعی به ادعای نامه نگاری روحانی با رهبر معظم انقلاب درباره رد صلاحیت ها

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در خصوص توییت محمد مهاجری در رابطه با نامه حسن روحانی به مقام معظم رهبری پیرامون رد صلاحیت های کاندیداها توسط شورای نگهبان اظهار کرد: معمولا آقای رئیس جمهور، در موارد مهم نامه نگاری می کنند؛ من می پرسم و دقیق اطلاع رسانی می کنم. به گزارش «انتخاب»، محمد مهاجری،فعال رسانه ای امروز در توییتی نوشته بود: با اطلاع می گویم حسن روحانی رئیس جمهور در نامه ای به رهبرمعظم انقلاب از ایشان درخواست کرده که تغییراتی در لیست اعلام شده از سوی شورای نگهبان انجام گیرد. رئیس جمهور همچنین به وزیر کشور دستور داده فعلا از اعلام لیست شورای نگهبان خودداری کند. از سوی دیگر، فشار سیاسی برای اعلام اسامی به وزیر کشور به شدت افزایش یافته است. سخنگوی شورای نگهبان امروز تایید کرد که هفت نامزد تایید صلاحیت شده اند. او گفت که وزارت کشور باید این اسامی را اعلام کند. از شب گذشته، خبرگزاری فارس با اعلام ردصلاحیت لاریجانی و جهانگیری خبر داده بود که رئیسی، جلیلی، رضایی، قاضی زاده هاشمی، زاکانی، مهرعلیزاده و همتی تایید صلاحیت شده اند.

جواد امام: انصراف دهندگان اصولگرا روغن ریخته را نذر امام زاده کردند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: اگر این افراد نمی خواهند بمانند چرا ثبت نام کرده اند و حالا که ثبت نام کرده اند و وارد مرحله بررسی صلاحیت شده است از کجا با آنها تماس گرفته می شود و چطور در جریان قرار می گیرند و انصراف خود را اعلام می کنند؟ «جواد امام»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو‌ با برنا، در رابطه با انصراف های پشت سر هم اصولگرایان از انتخابات به نفع رییسی گفت: اینکه این افراد از کجا مطلع شده اند که تایید صلاحیت نمی شوند و امروز روغن ریخته را نذر امامزاده می کنند در درجه اول این خود بزرگترین ابهام است.

او‌افزود: اگر این افراد نمی خواهند بمانند، چرا ثبت نام کرده اند و حالا که ثبت نام کرده اند و وارد مرحله بررسی صلاحیت شده اند، از کجا با آنها تماس گرفته می شود و چطور در جریان قرار می گیرند و انصراف خود را اعلام می کنند؛ آن هم انصرافی جهت‌دار که مشخص است با برنامه ریزی طیفی، ثبت نام کرده اند و خروجی به نفر خاصی منتهی می شود؟! عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در رابطه با تصمیمات اخیر این نهاد برای اجماع روی یک کاندیدا اظهار کرد: در نهاد اجماع ساز هیچ بحثی روی هیچ کاندیدا خاصی نشده و نسبت کاندیداها همان نسبت پیشنهادهای اولیه است و افراد هم برنامه داده اند و در جمع بندی، کاندیداها پذیرفته اند که بعد از تایید صلاحیت ها با نظرسنجی هر کدام که از اقبال بیشتری، برخوردار بودند در صحنه بمانند و به عنوان کاندیدا نهایی جبهه اصلاحات معرفی شوند و الباقی به نفع او کنار بروند و برای کاندیدا واحد تلاش کنند.او افزود: کاندیداهای جبهه همه برای من محترم هستند ولی ما بعد از صدور دود سفید از دودکش شورای نگهبان اعلام نظر می کنیم.

اولین واکنش ضرغامی پس از اعلام غیررسمی نتایج بررسی صلاحیت‌ها

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: با تشکر از دو سال تلاش شبانه‌روزی مشاوران و کارشناسان و تیم‌های اقتصادی‌ام، به تدریج طرح‌های آماده شده را برای مدیران آینده، ارائه خواهم کرد. عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در صفحه شخصی خود نوشت: بخش‌هایی از طرح مسکن، برنامه‌های بدون بودجه، اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، گمرک، تجارت خارجی و نظام یارانه‌ها در همینجا منتشر شده است. وی افزود: با تشکر از دو سال تلاش شبانه‌روزی مشاوران و کارشناسان و تیم‌های اقتصادی‌ام، به تدریج بقیه‌ی طرح‌های آماده شده را برای مدیران آینده، ارائه خواهم کرد. در حالی اسامی تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان دیشب در خبرگزاری فارس منتشر شد که نام عزت‌الله ضرغامی در میان احراز صلاحیت‌شدگان دیده نمی‌شود.

انتقاد تند نماینده مجلس به برخی از نامزدهای انتخاباتی

نیکبین نماینده مجلس ضمن انتقادی تند از نامزد‌های رد صلاحیت شده گفت: بعضی از دوستان و نامزد‌ها و کاندیدا‌های محترم وقتی رد میشوند میگویند ما قانون را قبول نداریم به تعبیر امام شما غلط میکنید قانون را قبول ندارید. قطار انقلاب در حال حرکت هست و به مقصد و مقصود خود می رسد قطعا با پیاده شدن شما هیچ صدمه‌ای به انقلاب نمی خورد؛ پس مواظب باشید خودتان از آن پیاده نشوید.

بیانیه علی لاریجانی در پی عدم احراز صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری

علی لاریجانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیرامون اعلام نظر شورای نگهبان مبنی‌ بر عدم احراز صلاحیت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری بیانیه داد.

متن بیانیه علی لاریجانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملّت عزیز و عظیم‌الشأن ایران

در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

بنده خدا
علی لاریجانی
۱۴۰۰/۳/۴

رایزنی رییسی برای رقابتی کردن انتخابات

آیت‌الله رییسی از رایزنی با مقامات بلند پایه برای رقابتی کردن انتخابات ریاست‌‌جمهوری خبر داد.صفحه اینستاگرام سید ابراهیم رئیسی ویدئویی از واکنش وی نسبت به نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد.وی در این ویدئو که در جمع برخی نخبگان دانشگاهی است، می‌گوید: «از زمانی که نتایج بررسی صلاحیت‌ها را شنیدم، در حال رایزنی هستم تا یک صحنه مشارکتی و رقابتی در انتخابات شکل بگیرد.»

برگزاری ۳ مناظره ۳ ساعته بین نامزد‌های انتخابات

عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات از برنامه‌ریزی برای ۳ مناظره ۳ ساعته بین نامزدهای انتخابات خبر داد.سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات اظهار داشت: با توجه به تعیین تعداد نامزدهای تایید صلاحیت شده، ان‌شاءالله بنا بر پیش بینی که انجام داده‌ایم به صورت قطع سه مناظره زنده تلویزیونی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت.وی افزود: جدول این مناظرات خدمت مردم و نامزدها اعلام خواهد شد.عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات تصریح کرد: هر یک از مناظره‌ها بین نامزدها حداقل سه ساعت خواهد بود، چنانچه نامزدها موارد خلاف قانون را بیان کنند، به نامزد دیگر فرصت و زمان دیگری را خواهیم داد که ممکن است این زمان از سه ساعت هم افزایش پیدا کند.

واکنش پزشکیان به عدم احراز صلاحیتش

دفتر اطلاع‌رسانی مسعود پزشکیان پس از عدم احراز صلاحیت او توسط شورای نگهبان اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت‌ که پزشکیان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را ندارد.بعد از انتشار اسامی نهایی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دفتر اطلاع رسانی مسعود پزشکیان یکی از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات اطلاعیه‌ای صادر کرد.متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛

«چه مبارک سحری بود چه فرخنده شبی

ضمن تشکر از اقشار مختلف مردم از تمام استان‌های کشور، شخصیت‌ها و احزاب که لطف و حمایت خود را از آقای دکتر پزشکیان اعلام کرده‌اند، اعلام می‌کنیم که ایشان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را نداشته و هیچ گونه رایزنی جهت احراز صلاحیت خود نکرده و نخواهد کرد.»

کنایه کاندیدای ردصلاحیت شده به شورای نگهبان

حسن سبحانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم در توئیتی نسبت به رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد .حسن سبحانی در توئیتی نوشت: چهل سال است از موضع تکلیف، عینیت بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، که در قانون اساسی ما مندرج است را با وقوف، آزادگی، عاری از فرصت طلبی و صرف‌نظر از نتایج حاصله دنبال می‌کنم. این تکلیف‌مداری را پایانی نخواهد بود.حتی اگرساختار تحقق ارزش‌ها از قابلیت‌های لازم تهی شده باشد.

حیرت علی مطهری از رد صلاحیت لاریجانی

علی مطهری در صفحه توئیتر خود نوشت: از رد صلاحیت خودم با وجود آنکه می‌دانم دلیل قانع کننده‌ای ندارد می‌گذرم، اما از رد صلاحیت آقای لاریجانی که همیشه گوش به فرمان نظام بوده و تجربه گرانسنگی برای امروز جامعه ما داشت در حیرتم! استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره اقامت یا تحصیل اقوام درجه یک مقامات عالی در کشورهای دیگر، پذیرفته نیست زیرا شورا حق قانون‌گذاری ندارد، قانون‌گذار فقط مجلس است.

قول رستم قاسمی برای ایجاد انتخابات پرشور و به نفع مردم

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: تلاش خواهم کرد تا ان‌شاءالله این انتخابات، پرشور و به نفع اقتصاد و معیشت مردم رنج دیده عزیز به اتمام رسد.رستم قاسمی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:با این جمله آمدم (من ‎رستم قاسمی سرباز وطن) و حال که تکلیفِ ادامه راه از روی دوش این حقیر برداشته شد خدا را شاکرم و با همین جمله مثل گذشته به رسم سربازی، برای رهایی از وضع موجود تلاش خواهم کرد تا ان شاءالله این انتخابات، پرشور و به نفع اقتصاد و معیشت مردم رنج دیده عزیز به اتمام رسد.

بیانیه ی اسحاق جهانگیری: به خدا پناه می برم

اسحاق جهانگیری در بیانیه ای اعلام کرد که به خدا پناه می برم و عدم احراز صلاحیت بسیاری از شایستگان را تهدیدی جدی برای مشارکت همگانی و رقابت عادلانه گرایش ها و جریان های سیاسی بویژه اصلاح گرایان می دانم.

متن بیانیه اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:
به نام خدا
هموطنان عزیز
با اعلام اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، "عدم احراز صلاحیت " اینجانب نیز مشخص شد. به طور طبیعی مسئولیت این تصمیم و مبانی و معیارهای حقوقی و قانونی و نیز آثار سیاسی و اجتماعی مترتب بر آن متوجه شورا است، اما بار بزرگ مسئولیت در پیشگاه خداوند و تعهد در برابر شما هموطنان عزیز را از دوش من برداشت.
من به قصد گشایش در زندگی مردم، توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم.
به رغم میل و مصلحت شخصی، با توکل به خداوند بزرگ از قبول مسئولیت شانه خالی نکردم و آبرو و تجربه ام را که متعلق به مردم است، تقدیم ملت کردم.

من به درخواست شخصیت های دلسوز اصلاح طلب، تشخیص " جبهه اصلاحات ایران" و اصرار بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی که دغدغه امروز و فردای ایران را دارند، با آگاهی از تنگناها و شرایط دشوار پیش رو برای دور کردن خطر مشارکت پایین و دفاع از صندوق رأی و حق مردم در پیشبرد دموکراسی و عدالت همه جانبه قدم در این راه نهادم. رأی و حقی که پایه جمهوریت نظام است و امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته اند.

به خدا پناه می برم و عدم احراز صلاحیت بسیاری از شایستگان را تهدیدی جدی برای مشارکت همگانی و رقابت عادلانه گرایش ها و جریان های سیاسی بویژه اصلاح گرایان میدانم و امیدوارم که جمهوریت نظام، مشارکت موثر مردم در تعیین سرنوشت خود، منافع ملی و آینده ایران فدای مصالح آنی سیاسی نشود.
اکنون تکلیف از من ساقط است و پایان فعالیتهای انتخاباتی خود را اعلام می کنم و از اقشار مختلف مردم و نخبگان و فعالان سیاسی و آشنا به مسایل کشور به ویژه از همفکران و جوانان و شخصیت های دلسوز و احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی که در این روزها برای کاستن از رنج مردم و کمک به ترسیم آینده ای بهتر و امید بخش برای ایران در همه جای کشور مشتاقانه و دلسوزانه به میدان آمدند و به اینجانب اعتماد و ابراز لطف داشته اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و عموم شهروندان را به مشارکت در انتخابات دعوت می کنم.

اسحاق جهانگیری
چهارم خرداد ۱۴۰۰

واکنش تند رئیس مجمع تشخیص مصلحت به رد صلاحیت‌های جنجالی

عضو شورای نگهبان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشته توئیتی از رد صلاحیت‌های گسترده شورای نگهبان به شدت انتقاد کرد.صادق آملی لاریجانی نوشت: ‏از اولین حضور این‌جانب در شورای‌نگهبان در سال 1380، قریب به بیست سال می‌گذرد. در تمام این مدت، از شورای نگهبان دفاع کرده‌ام، حتی در سال‌هایی که در قوه قضاییه بودم؛ اما هیچ گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیر قابل دفاع نیافته‌ام؛ چه در تأیید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها.‏سبب این نابسامانی‌ها تا حد زیادی، دخالت‌های فزاینده دستگاه‌های امنیتی از طریق گزارش‌های خلاف واقع، در تصمیم سازی برای شورای نگهبان است؛ به ویژه اگر عضو مسئولی که باید گزارش‌های محققانه به شورا ارائه کند خود، عامدانه چیزی بر آن بیفزاید! ‏چنان که از وزارت اطلاعات با قاطعیت تمام مطلبی نقل می‌کنند، حال آنکه با پرسش از معاونت مربوطه در وزارت اطلاعات به صراحت این مطلب تکذیب می‌شود.

گلایه بنده از سر دغدغه‌ای است برای حفظ شأن و اعتبار شورای نگهبان.این فقیر وقتی با چنین وضعیتی مواجه شدم و استدلال‌هایم را بی‌تأثیر یافتم، ‏این کلام حق متعال را بر همکاران عزیزم در شورا تلاوت کردم: «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و لتنظر نفس ما قدمت لغد و اتقوا الله ان الله خبیر بما تعملون».در میانه این زمانه غریب و رفتارهای عجیب به خدا پناه می‌بریم و به محضر او عرضه می‌داریم: اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون.

قرعه کشی امشب مناظره‌های انتخابات ۱۴۰۰ لغو شد

برنامه قرعه‌کشی کاندیداها برای تعیین زمان تبلیغات تلویزیونی که قرار بود امشب انجام شود، لغو شد.باشگاه خبرنگاران جوان در کانال تلگرامی خود از لغو برنامه قرعه‌کشی کاندیداها برای تعیین زمان تبلیغات تلویزیونی خبر داد. این خبرگزاری نوشت: « برنامه قرعه‌کشی کاندیداها برای تعیین زمان تبلیغات تلویزیونی که قرار بود امشب انجام شود، لغو شد.»

قبلا قطار انقلاب داشتیم و این قطار رفته رفته به اتوبوس، مینی‌بوس و دوچرخه تبدیل شده!

سخنگوی مجمع ایثارگران، تصریح کرد: آقایان با این دست اقدامات، دلبستگان نظام را یک به یک از قطار انقلاب پیاده می‌کنند. البته در رهگذار انقلاب، قبلا قطار داشتیم، بعدتر به اتوبوس، مینی بوس و سواری بدل شد و احتمالا در آینده نزدیک آقایان با دوچرخه نظام را هدایت کنند.میرزایی‌نیکو در ادامه با اشاره به یکی از کاندیداهای تائید صلاحیت شده، منتسب به اصلاح‌طلبان نیز، یادآور شد: اصلاح‌طلبان از ابتدا، ۱۴ نفر را در نظر داشتند که از میان، ۱۱ نفر به ارائه برنامه‌های خود به جبهه اصلاحات ایران پرداختند. در این میان، هیچ گاه شاهد ارائه برنامه از سوی مهرعلیزاده نبودیم. بنابراین مهرعلیزاده، هیچ‌گاه در قالب معرفی کاندیداهای اصلاح‌طلب نبوده است.وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات ایران، حتما به اقدام شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان، موضع‌گیری روشنی خواهند داشت. اما من هم به عنوان سخنگوی حزب ایثارگران، اعلام می‌کنم که با این نحوه مهندسی و شکل چینش مناسبات انتخاباتی، قطع به یقین کشور به سمت تنگناها و مشکلات بسیار خطیری خواهد رفت. کاش که متولیان امور در این خصوص، قبلا فکر می‌کردند.

فارس: رد صلاحیت‌ها نشانه آزادگی شورای نگهبان است

خبرگزاری فارس با اشاره به رد صلاحیت علی لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان نوشته است؛ چهره‌های نامداری در بین داوطلبان ریاست جمهوری حضور داشتند که عدم احراز صلاحیت آن‌ها برای بخشی از افکار عمومی قابل هضم نیست. گویی پذیرفته‌ایم که برخی افراد و اسامی از مصونیت برخوردارند و باید آنان را از پیش تأییدشده دانست!از ردصلاحیت جهانگیری و پزشکیان و این‌ها که بگذریم، آیا ردصلاحیت فردی چون علی لاریجانی به‌عنوان چهره‌ای که منتسب به نظام شناخته می‌شود و کم‌تر کسی تصور ردصلاحیت‌اش را داشت، نشانه آزادگی شورای نگهبان نیست؟ آیا نباید به این عملکرد افتخار کرد؟به گزارش دیده بان ایران؛ فارس نوشته است؛ اگر شورای نگهبان با در نظر گرفتن مصلحت‌های گوناگون از جمله ایجاد شور انتخاباتی و در نظر گرفتن وجهه برخی افراد و گروه‌های سیاسی نسبت به احراز صلاحیت آن‌ها اقدام کند، دست به اقدامی زده که معمولاً نسبت به آن مورد اتهام قرار می‌گیرد؛ یعنی مهندسی انتخابات!

دیدار عراقچی با معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا

معاون سیاسی وزارت امور خارجه و معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام با یکدیگر دیدار کردند.«سید عباس عراقچی» و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام با یکدیگر دیدار کردند.معاون سیاسی وزارت امور خارجه پیش از این دیدار با هیات روسیه دیدار کرده بود.دور پنجم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ درباره چگونگی اجرای کامل و موثر برجام امروز (سه‌شنبه) در شهر وین پایتخت اتریش آغاز خواهد شد.سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده ایران صبح امروز برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات برجام، تهران را به مقصد وین ترک کرده بود.

توئیت معنادار حجاریان درباره رد صلاحیت‌های جنجالی شورای نگهبان

سعید حجاریان در توئیتی نوشت: بیانیه اعلام مواضع ⁧شورای نگهبان⁩ آغاز عملیات اجرایی طرح انتصاب نخست‌وزیر در لفافه انتخابات ⁧ریاست‌ جمهوری ⁩است؛ امید آنکه نتیجه این عملیات انطباق مسئولیت‌ها و اختیارات باشد.

فراکسیون انقلاب اسلامی گزینه ریاست مجلس را انتخاب کرد

فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در جلسه امروز خود گزینه های خود برای انتخابات هیأت رییسه مجلس را انتخاب کرد.در جلسه عصر امروز فراکسیون انقلاب اسلامی برای بررسی انتخابات هیات رییسه مجلس قالیباف با کسب ٢٢۶ رای از ٢۴۶ رای تنها گزینه ریاست مجلس شد.همچنین عبدالرضا مصری با ۱۴۳ رای و علی نیکزاد با ۱۴۰ رای به عنوان دو گزینه نایب رئیسی مجلس از سوی این فراکسیون انتخاب شدند.حمیدرضا حاجی بابایی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز دو گزینه دیگر نایب رئیسی بودند که به ترتیب ۱۰۴ و ۸۶ رای آوردند.در ادامه سید محسن دهنوی با ۱۳۹ رای، کریمی فیروزجایی با ۱۱۹ رای، روح‌الله متفکر آزاد با ۱۰۶ رای، محمد رشیدی با ۹۸ رای، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با ۸۵ رای و مجتبی یوسفی نماینده اهواز با ۷۶ رای به عنوان گزینه دبیری هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب انتخاب شدند.اعضای فراکسیون انقلاب در ادامه محسن پیرهادی را با ۱۲۶ رای، سید نظام‌الدین موسوی را با ۱۰۷ رای و محمدحسین فرهنگی را با ۸۸ به عنوان سه گزینه ناظری هیات رییسه انتخاب کردند.انتخابات هیأت رییسه مجلس فردا چهارشنبه برگزار می شود.

 

مهرعلیزاده: اصلاحات زنده است تا ایران زنده است

محسن مهرعلیزاده، نامزد اصلاح طلب و تاییدصلاحیت‌شده ریاست‌جمهوری، در توییتی شعار اصلاحات داد و برای نامزدهای ردصلاحیت‌شده اصلاح‌طلبان هشتگ زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار