روسای هیات‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی و دوچرخه سواری استان کرمانشاه از برگزاری اولین دوره مسابقات ورزش عشایری و همچنین ساخت پیست سرعت ویژه دوچرخه سواری در این استان خبر دادند.
کد خبر: ۹۶۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ 26 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین دوره جام ورزش عشایر خبر داد و گفت: این مسابقات از هشتم خرداد ماه جاری در منطقه زیبای صید ایاز گیلانغرب آغاز می‌شود.

زهرا کشتمند روز چهارشنبه در دیدار با مسوول ورزش بانوان استان کرمانشاه اظهار داشت: این رقابت‌ها در چهار رشته پلان، چوب کشی، هفت سنگ و طناب کشی برگزار خواهد شد ضمن اینکه برخی بازی‌های بومی محلی که خاص مردم منطقه و جز آداب و رسوم آنهاست نیز انجام می‌شود.

وی یکی از اهداف مهم برگزاری اولین دوره جام ورزش عشایر در این استان را شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادیابی اعلام کرد و افزود: نفرات برتر هر رشته در قالب یک تیم به مسابقات المپیاد کشوری اعزام خواهند شد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه تاکید کرد: مرحله اول رقابت‌های جام ورزش عشایر به مدت یک هفته در دو نقطه از مناطق عشایرنشین استان اجرا خواهد شد که با کمک سازمان امور عشایری استان، ۱۴ نقطه را که محل استقرار و اسکان عشایر هستند شناسایی کرده و تلاش می کنیم این رقابت‌ها را در همه این مناطق برگزار کنیم.

کشتمند اظهار امیدواری کرد اجرای این برنامه به ایجاد تحرک و شادی و نشاط میان عشایر سخت کوش استان کرمانشاه منجر شود.

برگزاری جام ورزش عشایر و احداث پیست دوچرخه سواری سرعت در کرمانشاه

پیست دوچرخه سواری سرعت در کرمانشاه احداث می‌شود

رییس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه از احداث پیست دوچرخه سواری سرعت در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد خبر داد و اظهار داشت: با موافقت اداره کل ورزش و جوانان، زمین احداث پیست در ضلع غربی این مجموعه ورزشی در اختیار هیات دوچرخه سواری قرار گرفت.

ایوب محمدی با بیان اینکه عملیات احداث این پیست ماه آینده آغاز و تلاش می‌کنیم در سریعترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد، افزود: برای احداث این پست حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است که امیدوارم با تخصیص به موقع شاهد بهره برداری هر چه سریعتر آن باشیم.

رییس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه اضافه کرد: احداث این پیست می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات ورزشکاران هیات را مرتفع کند چرا که هم اکنون بسیاری از آنها در جاده‌ها و خیابان‌ها در حال تمرین هستند که این موضوع خطرآفرین است.

وی از فعالیت حدود سه هزار ورزشکار در هیات‌ و باشگاه‌های ورزشی کرمانشاه در رشته دوچرخه سواری خبر داد و گفت: ۳۰ درصد این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار