مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات زلزله به استان اختصاص یافته که سهم دانشگاه علوم پزشکی از این میزان تسهیلات ۱۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۶۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،«محمد رشیدی»افزود: این تسهیلات در شورای عالی اشتغال کشور به ریاست رییس جمهوری مصوب شده و به زودی در اختیار بانک‌های عامل استان قرار می‌گیرد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی لازم برای تسریع در پرداخت این تسهیلات را دارد.

وی اظهار داشت: واحدهای آسیب دیده از زلزله در حوزه سلامت که به هر دلیلی تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده اند می توانند برای ثبت نام به سامانه کارا (وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی) و به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

رشیدی گفت: واحدهای آسیب دیده از زلزله در حوزه سلامت پس از انجام مراحل ثبت نام جهت دریافت این تسهیلات به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.

مسوول دفتر کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین در راستای توسعه سلامت استان، در بخش حمایتی، این تسهیلات به واحدهایی که دارای مجوز کسب و کار در حوزه سلامت بوده و در ادامه فعالیت خود با مشکل مواجه شده‌اند نیز اختصاص خواهد یافت.

خسارت زلزله به ۷ بیمارستان و ۲۲۷ خانه بهداشت استان

در جریان وقوع زلزله ۷.۳ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ استان کرمانشاه، ۲۲۷ واحد خانه بهداشت، ۹ مرکز جامع سلامت، چهار واحد مرکز فوریت ها و هفت بیمارستان تخریب شد.

این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

همچنین یکشنبه چهارم آذر ۹۷ زلزله دیگری با قدرت ۶.۴ ریشتر منطقه را لرزاند که منجر به مصدوم شدن ۷۷۱ نفر و خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان ساکن هستند.

در این استان اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵ بیمارستان بخش دولتی، خصوصی و وابسته به نیروهای مسلح فعال است.

هم اکنون هشت کلینیک وابسته و پنج کلینیک مستقل(مهدیه، شهید فتاحی، حاج دایی، پردیس و ثامن مسکن) در شهر کرمانشاه فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار