مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به تداوم واکسیناسیون گروه‌های هدف اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، از شهروندان درخواست کرد که بعد از دریافت پیامک و در تاریخ مشخص شده، با مکان مورد نظر برای دریافت واکسن مراجعه شود.
کد خبر: ۹۶۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 31 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر روح‌الله حسینی دوشنبه ۱۰ خرداد به خبرنگاران گفت: واجدان شرایط دریافت واکسن، اعضای گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا هستند که باید ابتدا ضمن مراجعه به سایت سلامت، اقدام به ثبت نام کنند.

حسینی اضافه کرد: شهروندان واجد شرایط، بعد از ثبت نام و دریافت پیامک، براساس تاریخ و مکان اعلام شده، برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون در شیراز و فارس اقدام کنند و به هیچ عنوان در غیر اینصورت مراجعه نداشته باشند.

این مقام مسئول ضمن یادآوری اینکه تمام افراد قطعا واکسینه خواهند شد، گفت: توصیه‌های ما برای جلوگیری از بروز هرگونه ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون مطرح می‌شود.

حسینی تاکید کرد که شهروندان به هیچ عنوان قبل از دریافت پیامک به مراکز تزریق واکسن در شیراز و فارس مراجعه نکنند زیرا امکان پذیرش متقاضیان، خارج از نوبت تعیین شده در این مراکز، وجود ندارد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص آخرین آمارهای وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: تعداد تست‌های تشخیص مولکولی، به ۹۰۷ هزار و ۴۶۵ مورد و تعداد تست‌های سریع که در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تهیه می‌شود هم به ۱۰۴ هزار و ۷۶۲ مورد افزایش یافته است.

حسینی خاطرنشان کرد: با انجام تست‌های تشخیص مولکولی، ۲۶۲ هزار و ۲۹ بیمار مثبت قطعی و با انجام تست‌های سریع، ۱۵ هزار و ۷۰۸ بیمار مثبت شناسایی شده‌ است.

او تعداد کل بیماران شناسایی شده در فارس را تا تاریخ ۱۰ خرداد، ۲۷۷ هزار و ۷۳۷ نفر اعلام و اضافه کرد: هم اینک ۱۰۸۲ بیمار مثبت یا مشکوک در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از بین آنان، ۱۷۵ نفر وضعیتشان وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژی، تحت درمان قرار دارند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴۵۹۰ نفر اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه در این مدت بالغ بر ۲۵۴ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار