طرح ملی سحاب (حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) امروز با حضور اعضای جوانان داوطلب، امدادگران و مسئولان جمعیت هلال احمر و هیات دوچرخه سواری کردستان در پارک ۲۸ دی واقع در دامنه کوه آبیدر سنندج افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 03 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، در این طرح اکیپ‌های سیار ۲ نفره جوانان جمعیت هلال احمر کردستان با دوچرخه و یا پیاده به صورت داوطلبانه در آسیب‌پذیرترین و مسافر پذیرترین مناطق سیاحتی، گردشگری و فرهنگی استان نسبت به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه اقدام می‌کنند.

با توجه به همه گیری و شیوع بیماری کرونا اعضای طرح سحاب امسال با رویکردی نوین در این بخش نیز به راهنمایی مردم و فعالیت‌های داوطلبانه اقدام می‌کنند.

اولویت طرح سحاب اقدامات پیشگیرانه بوده و کارکرد آن در محدوده خدمات و کمک‌های اولیه است نه عملیاتی، اما در موارد تخصصی به واحد‌های امداد و نجات نیز اطلاع رسانی و ارجاع داده می‌شود.

دوچرخه به دلیل سازگاری با موقعیت اجرای طرح و خطرپذیری کمتر، سازگاری با محیط زیست و محدودیت کرونا، کم هزینه، کم خطر، انعطاف و بازدهی بیشتر، خدمات محترمانه‌تر، پویایی بجای ایستایی به عنوان تنها وسیله طرح محسوب می‌شود که به اقلام ایمنی و امدادی مجهز است.

هیات‌های دوچرخه سواری استان‌ها نیز به عنوان همکار و حامی هلال احمر، نیرو‌ها و امکانات خود را در این طرح مشارکت می‌دهند.



فعالیت یک هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان کردستان در طرح سحاب

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در این مراسم اظهار داشت: در طرح سحاب حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان فعالیت می‌کنند.

پیام جلالی افزود: در گذشته تیم‌های طرح سحاب فقط در ایام عید و در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها حضور داشتند، اما اکنون با تغییرات جدید این امکان و فرصت فراهم شده است تا با شعار «همه جا برای همه» در مناطق پرتجمع و اجتماعات فرهنگی و اجتماعی سطح شهر‌ها اقدام به آموزش‌های پیشگیری از ویروس کرونا و کمک‌های امدادی مختصری می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که اقدامات امدادی بیشتری نیاز باشد اعضای تیم سحاب با تیم‌های امدادی این جمعیت هماهنگ کرده و آن‌ها را به کمک فرا می‌خوانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: قبلا دوچرخه‌ها فقط از طریق خود هلال احمر تامین می‌شد، اما از این به بعد جوانان داوطلب هم می‌توانند با دوچرخه خود در طرح حضور یابند و تجهیزات لازم امدادی در حد توان توسط سازمان تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح سحاب از ۱۰ سال پیش در کشور و کردستان برگزار می‌شود و امروز نیز همزمان با سراسر کشور در شهر‌های مختلف استان آغاز شد.


در ادامه تیم‌های ۲ نفره دوچرخه سواری مانوری را به صورت نمادین به مناسبت آغاز طرح ملی سحاب در محوطه پارک ۲۸ دی سنندج برگزار کردند.

این برنامه به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، کُردی و فارسی ارائه و تصوبربرداری شد و به سازمان صلیب سرخ جهانی ارسال می‌شود.

قرعه کشی و اهدای جوایز به هفت نفر از میان حضار پایان بخش برنامه‌های این مراسم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار