امام جمعه لواسان:
امام جمعه لواسانات با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: راست‌گویی و امانت‌داری ۲ معیار تشخیص نامزدها، برای انتخاب اصلح است. چنین فردی،مسئولیت را امانت می داند و در آن خیانت نمی کند.
کد خبر: ۹۶۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ 04 June 2021

حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات، افزود: نامزد اصلح، فردی‌ست که با مردم رو راست باشد و اهل خدعه و فریب نباشد. همچنین مسئولیت را امانت الهی و امانت و حق مردم بداند و در امانت خیانت نکند، نه این‌که تصور کند که طعمه ای گیر آورده و باید خودش و خانواده‌اش از آن بیشترین بهره را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ بیان داشت: متأسفانه بسیاری از ما بیانات رهبری حکیم خود را استماع نمی‌کنیم یا نمی‌خوانیم، و به همین گزاره‌های کوتاهی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بسنده می‌کنیم، اما حقیقت آن است که بایستی معیارهای نامزد اصلح را از بیانات گذشته و حال ایشان دسته‌بندی کرد.

خطیب جمعه لواسان با بیان اینکه برای دسته‌بندی هم باید معیار داشت، ادامه داد: معیارهایی که رهبر انقلاب فرمودند سطوح مختلفی دارد، و همگی در یک‌سطح نیستند. باید روابط این معیارها را شناسایی کنیم، گاهی «عموم‌ و خصوص مطلق» و گاهی هم رابطۀ «عموم‌ و خصوص من وجه» است.

وی تصریح کرد: با دسته‌بندی همۀ معیارها، می‌توانیم به سه کلان‌معیار برسیم و آن‌ها تدین و ایمان، انقلابی‌بودن و وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی، و کارآمدی و کفایت را شامل می‌شود. معیار اول زیرمعیار است و بدون آن، ۲ معیار دیگر حاصلی نخواهد داد و معیار دوم، معیار لازم و معیار سوم، معیار کافی است.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: باید بدانیم ما در انتخابات رئیس‌جمهوری، هم‌چنین دیگر انتخابات‌ها نسبی عمل و انتخاب می‌کنیم. یعنی در بین کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز شده است، باید یک‌نفر یا چند نفر را انتخاب کنیم و طبعاً صلاحیت‌ها را ملاحظه می‌کنیم و آن‌ها را کنار هم قرار می‌دهیم و انتخاب می‌کنیم. البته توجه هم داریم که همۀ شاخص‌ها در یک نفر پیدا نمی‌شود. به این دلیل نیاز داریم که با جمع‌بندی معیارها بین صالح و اصلح انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: برخی از شاخص‌ها یعنی دلسوز، مسئول، ساده‌زیست، دردآشنا، خستگی‌ناپذیر و... خصوصیات فردی است، و برخی شاخص‌ها مربوط به کارآمدی و برون‌داد کاری منتخبان اصلح برای ریاست‌جمهوری است که در این زمینه می‌توان به تدبیر و حکمت در کار و اجرا، برنامه و نگاه بلندمدت، همه‌جانبه گرایی، دارای سوابق مدیریتی بالا و نظایر آن اشاره کرد.

وی تاکید کرد: نامزد منتخب باید مردمی باشد و به توانایی‌ها و نظرات مردم ایمان داشته باشد؛ دردآشنا باشد و به نسبت به درد مردم آگاهی و حساسیت داشته باشد. دلسوز باشد و احساس مسئولیت کند. به مدل اقتصادبومی (اسلامی ـ مقاومتی) پایبند باشد و در راستای آرمان‌ها و پیشرفت کشور گام بردارد.

وی اظهار داشت: نماینده ملت باید در مقابل زورگویان جهانی بایستد و تسلیم دشمن نشود و تملق‌گوی دولت‌های مستکبر نباشد. همچینن برای مردم بی‌هزینه باشد، موجب ایجاد تشویش و نگرانی در مردم نشود.

لواسانی تصریح کرد: نامزد اصلح به توانمندی‌های داخلی معتقد است و نگاهش به بیرون مرزها نیست. ضمناً مشی او دوری از اختلاف‌افکنی، گریبان‌گیری و مچ‌گیری در مقابل چشم مردم است.

وی ادامه داد: این فرد در واقع باید با تدبیر باشد، و حکمت را در برنامه‌ها و نگاه خود لحاظ کند و برنامه و نگاه بلندمدت و همه‌جانبه به مشکلات و مسائل کشور داشته باشد. دارای برنامۀ راهبردی برپایۀ عزت، مصلحت و حکمت در سیاست‌های داخلی و خارجی باشد و برای رفع نیازهای جامعه و مردم، بصیر و هوشمند و با تدبیر و بابرنامه باشد؛ نه این‌که شعارهای زیبا و توخالی بدهد.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: فرد مذکور باید توان مدیریت لازمۀ مسئولیت را همراه با همت و مقتدر داشته باشد و شرایطی را که برای انجام مسئولیت‌ها در قانون اساسی معین شده دارا باشد. علاوه بر آن، به قانون و نهادهای قانونی احترام بگذارد و التزام عملی و عزم راسخ برای اجرای قانون اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت سابقه و توانایی کار اجرایی در سطح ریاست جمهوری، ابراز کرد: در واقع حد و اندازه لازم برای این مسئولیت سنگین و مدیریت کلانِ اجرایی کشور را داشته باشد. در کنار آن مدیریت جهادی داشته باشد.

خطیب جمعه لواسانات تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب ما باید پرحوصله، بانشاط و امید، معتقد به جوان‌ها باشد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان با ۲۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر، از توابع شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار