امام‌ جمعه موقت تهران:
امام‌ جمعه موقت تهران گفت: استقلال نتیجه پیوند امت و رهبری صالح است که در جمهوری اسلامی ایجادشده است
کد خبر: ۹۶۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 05 June 2021

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد شامگاه جمعه در ویژه‌برنامه "پیشوای قیام" که در صحن امامزاده جعفر پیشوا به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد 42 برگزار شد اظهار داشت: امیدوارم با بزرگداشت یاد و نام شهدا و گام‌برداری در راه آنان بر عزت و اقتدار امت اسلامی افزوده شود و خدا توفیق پاسداری از راه انبیا را به ما بدهد.

وی ادامه داد: بنیان‌گذار انقلاب تربیت‌ یافته مدرسه قرآن و عترت با الهام از این کریمه مبارکه راه تربیتی و مسیر تحول‌آفرین خود را آغاز و تداوم بخشید.

امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به واژه جمهوری اسلامی و برشمردن ویژگی‌های آن گفت: در بیانات امام و رهبری بر اسلامیت و جمهوریت تأکید شده که برگرفته از حقایق ناب دینی است.

ابوترابی در ادامه گفت: نظام به هر میزان که در جهت اهداف و راه انبیا قدم بردارد چهره اسلامیتش نمایان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رهبری جمهوری اسلامی را رهبری صالح و مدبر برعهده دارد ادامه داد: رهبری صالح و برآمده از ارزش‌های متعالی دینی، رمز اسلامیت نظام است و اقتدار و عظمت و عزت و این‌جایگاه امت اسلام در این دوران که در سایه 4 دهه درخشش انقلاب اسلامی به‌دست‌آمده در همین جهت است.

امام‌ جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر شهدای 15 خرداد و حرکت ملت در سال 58 نبود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسیدیم و اگر مقاومت شهدا نبود قطعاً در جنگ پیروز نمی‌شدیم.

ابوترابی با تأکید بر مقاومت در پیروزی‌های کسب‌ شده افزود: اگر مقاومت و ایستادگی کشورهای جبهه مقاومت نبود امروز دنیای اسلام در این‌ جایگاه عزت و اقتدار قرار نداشت.

وی تاکید کرد: دیروز استقلال نداشتیم اما امروز در سایه وحدت مردم و امام این استقلال ایجاد شد که در همین راستا ملت ایران نه‌ تنها اقتدار برای کشور بلکه برای اقتدار را برای دیگر کشورها نیز به وجود آوردند که استقلال در عراق نیز برآمده از استقلال ملت ایران است.

 

امام‌ جمعه موقت تهران با تأکید بر ایجاد استقلال به‌ وسیله پیوند امت و رهبری افزود: این استقلال نتیجه پیوند امت و رهبری صالح است که در جمهوری اسلامی ایجاد شده است.

ابوترابی به استقلال دشمنان ایران اسلامی در گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته کسانی که منافع ما را به غارت می‌بردند استقلال داشتند نه ملت ما و مردم و مدافعین استقلال نیز در زندان‌ها محکوم بودند اما امروز به‌ واسطه جمهوری اسلامی است که استقلال ایجاد شده و نشان‌دهنده وحدت ملت و رهبری صالح است.

وی افزود: دغدغه امام و رهبری وحدت و یکپارچگی جامعه اسلامی است که این راه رسیدن به اقتدار و درجات بالا است و امیدواریم‌در عرصه انتخابات هم با امید بالا شرکت کنیم که دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام را تقویت بخشد.

امام‌ جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم‌ دولت‌مردان و ملت هر یک به وظایف خویش به بهترین شکل ممکن عمل کرده و راه‌های عظمت و اقتدار را پیموده تا عزت و پیروزی را برای ملت ایران اسلامی استحکام‌ بخشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار